ChannelWatch 2021 – Context przedstawił aktualną sytuacją w kanale dystrybucji IT na rynku CEE. Najlepszymi dystrybutorami IT na polskim i czeskim rynku, są spółki należące do polskiej Grupy AB S.A.
Najlepsi dystrybutorzy IT na polskim i czeskim rynku, to spółki należące do polskiej Grupy AB S.A. Tytuły zostały przyznane przez firmę Context na podstawie ponad 7 000 ocen resellerów z Europy w ramach badania ChannelWatch 2021. W przypadku polskiej spółki AB S.A – to już 7 raz z rzędu, kiedy zostaje uznana dystrybutorem roku na rynku IT. Nagrody w połączeniu z wynikami, które w ostatnim czasie osiąga grupa, potwierdzają, że jest ona obecnie kluczowym partnerem na rynku dystrybucji technologii w całej Europie Środkowo-Wschodniej.
– Ten dwucyfrowy wzrost sprzedaży w kanale dystrybucji na rynku CEE, to efekt cyfrowych zaległości w domach, firmach i instytucjach publicznych. Pandemia gwałtownie przyśpieszyła proces cyfryzacji w tej części Europy. Polska jeszcze w 2019 roku znajdowała się w ogonie Europy pod względem wydatków na IT w przeliczeniu na mieszkańca było to 107 dolarów. Z naszej estymacji wynika, że już w 2020 roku wydatki wzrosły do 148 dolarów, a polski rynek cieszył się największą dynamiką. Ten trend wzrostowy z pewnością się utrzyma, bo rynek CEE nadal chce i wymaga inwestycji w rozwiązania IT. Potwierdzeniem jest ostatni roczny wynik naszej grupy – zwiększyliśmy nasz obrót o 28% rok do roku – wyjaśnia Zbigniew Mądry COO i Członek Zarządu AB S.A.
Grupa AB S.A odnosząc sukcesy na rynku CEE wykorzystuje swoje doświadczenie i potencjał rynku także w rozwoju oferty Enterprise i Value Added Distibution (VAD). Polski dystrybutor opowiada w ten sposób na zapotrzebowanie rynku CEE zarówno w zakresie wsparcia w procesie zakupowym i posprzedażowym. Rośnie również zainteresowanie transferem wiedzy zarówno do integratorów, jak i użytkowników końcowych rozwiązań IT. Potwierdzają to ostatnie dane Grupy AB, z których wynika, że w roku finansowym 2020/2021 osiągnęła ona w ujęciu rocznym wzrost obrotu w kanale VAD na poziomie 41%.
Warto podkreślić, że według firmy Context ten segment na polskim rynku notował w tym czasie wzrost na poziomie 16%. Dystrybutor jest aktywny także w obszarze rozwiązań Cloud. Jest pierwszym wyborem wśród partnerów, jeśli chodzi o dostawcę rozwiązań w chmurze (CSP). Szacuje się, że w tym segmencie tylko w 2020 roku nastąpił wzrost przychodów o 58% r/r. Najbardziej popularną subskrypcją wśród klientów biznesowych, jeśli chodzi o SaaS, pozostaje pakiet Microsoft 365, w dalszej kolejności plasują się programy antywirusowe, księgowe czy systemy CRM.
– Przewagą Grupy AB, którą docenia ponad 16 000 partnerów z Europy jest właściwe połączenie ofert dla dostawcy i resellera. Naszym partnerom zapewniamy merytoryczne i kompleksowe wsparcie na każdym etapie. To co nas wyróżnia na rynku to bogata oferta dostępnych produktów w połączeniu z nowoczesną i bardzo wydajną strukturą logistyczną. Ważnym elementem wsparcia jest też dostępność gotowych narzędzi do finansowania zakupów, które oferujemy naszym partnerom – dodaje Zbigniew Mądry COO i Członek Zarządu AB S.A.
Przedstawiciele dystrybutora podkreślają również, że rynek CEE posiada ogromny potencjał do inwestycji w rozwiązania IT. Kraje z rynków CEE spodziewają się kolejnych rządowych i europejskich programów, które przyśpieszą poziom cyfryzacji m.in. w instytucjach publicznych. Sami mieszkańcy też chcą inwestować w nowe technologie i otwierają się na kolejne segmenty produktów. Potwierdzają to nie tylko niezależne analizy producentów i firm badawczych, ale także dane z rynku. Dla przykładu tylko w segmencie SaaS – z szacunków grupy AB wynika, że firmy oferujące tego typu usługi na polskim rynku w ciągu ostatnich 12 miesięcy zwiększyły sprzedaż o ponad 50 procent. To efekt rosnącej popularności dla tych usług w małych i średnich firmach. Według prognoz firmy badawczej Gartner wartość globalnego rynku usług chmurowych tylko w tym roku wzrośnie o 20 procent i przekroczy 300 mld dolarów.
Jaki hosting dla WordPress? Test hostingów pod WordPress 2021.