Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

ChannelWatch 2021 – Context przedstawił aktualną sytuacją w kanale dystrybucji IT na rynku CEE. Najlepszymi dystrybutorami IT na polskim i czeskim rynku, są spółki należące do polskiej Grupy AB S.A.

Najlepsi dystrybutorzy IT na polskim i czeskim rynku, to spółki należące do polskiej Grupy AB S.A. Tytuły zostały przyznane przez firmę Context na podstawie ponad 7 000 ocen resellerów z Europy w ramach badania ChannelWatch 2021. W przypadku polskiej spółki AB S.A – to już 7 raz z rzędu, kiedy zostaje uznana dystrybutorem roku na rynku IT. Nagrody w połączeniu z wynikami, które w ostatnim czasie osiąga grupa, potwierdzają, że jest ona obecnie kluczowym partnerem na rynku dystrybucji technologii w całej Europie Środkowo-Wschodniej.

 

ChannelWatch obejmuje ocenę wszystkich dystrybutorów działających w regionie CEE i jest największym tego typu badaniem w Europie. W jego trakcie resellerzy oceniają dystrybutorów według kluczowych kryteriów świadczonych usług, które następnie są ważone przez ocenę dotycząca ich ważności dla partnerów. Wysoka ocena w tym prestiżowym badaniu jest ściśle powiązana z osiąganymi wynikami Grupy AB S.A na rynku CEE, który ma ogromny potencjał sprzedaży nowych technologii. Z danych firmy Context wynika, że wzrost sprzedaży w kanale dystrybucji IT na polskim rynku w 2020 roku wzrósł w skali roku o 30%, podczas gdy w Europie w tym samym czasie osiągnął on poziom 9%. Potencjał polskiego rynku potwierdzają również ostatnie dane firmy Context. Na przykładzie Q2 2021 roku dynamika sprzedaży w kanale dystrybucji w Polsce wyniosła 19% w porównaniu do Q2 2020 roku. Ten wynik był drugim, zaraz po Danii najlepszym wynikiem w Europie. Warto zwrócić uwagę, że podobnie wyglądała sytuacja w przypadku Czech +16%. Zdecydowanie słabsza dynamika pojawiła się w kanale dystrybucyjnym we Francji (+7%) i Niemczech (+4%).

wykres 1 pl (1).jpg

Ten dwucyfrowy wzrost sprzedaży w kanale dystrybucji na rynku CEE, to efekt cyfrowych zaległości w domach, firmach i instytucjach publicznych. Pandemia gwałtownie przyśpieszyła proces cyfryzacji w tej części Europy. Polska jeszcze w 2019 roku znajdowała się w ogonie Europy pod względem wydatków na IT w przeliczeniu na mieszkańca było to 107 dolarów. Z naszej estymacji wynika, że już w 2020 roku wydatki wzrosły do 148 dolarów, a polski rynek cieszył się największą dynamiką. Ten trend wzrostowy z pewnością się utrzyma, bo rynek CEE nadal chce i wymaga inwestycji w rozwiązania IT. Potwierdzeniem jest ostatni roczny wynik naszej grupy – zwiększyliśmy nasz obrót o 28% rok do roku – wyjaśnia Zbigniew Mądry COO i Członek Zarządu AB S.A.

 

Grupa AB S.A odnosząc sukcesy na rynku CEE wykorzystuje swoje doświadczenie i potencjał rynku także w rozwoju oferty Enterprise i Value Added Distibution (VAD). Polski dystrybutor opowiada w ten sposób na zapotrzebowanie rynku CEE zarówno w zakresie wsparcia w procesie zakupowym i posprzedażowym. Rośnie również zainteresowanie transferem wiedzy zarówno do integratorów, jak i użytkowników końcowych rozwiązań IT. Potwierdzają to ostatnie dane Grupy AB, z których wynika, że w roku finansowym 2020/2021 osiągnęła ona w ujęciu rocznym wzrost obrotu w kanale VAD na poziomie 41%.

 

Warto podkreślić, że według firmy Context ten segment na polskim rynku notował w tym czasie wzrost na poziomie 16%. Dystrybutor jest aktywny także w obszarze rozwiązań Cloud. Jest pierwszym wyborem wśród partnerów, jeśli chodzi o dostawcę rozwiązań w chmurze (CSP). Szacuje się, że w tym segmencie tylko w 2020 roku nastąpił wzrost przychodów o 58% r/r. Najbardziej popularną subskrypcją wśród klientów biznesowych, jeśli chodzi o SaaS, pozostaje pakiet Microsoft 365, w dalszej kolejności plasują się programy antywirusowe, księgowe czy systemy CRM.

wykres 2 pl.jpg

Przewagą Grupy AB, którą docenia ponad 16 000 partnerów z Europy jest właściwe połączenie ofert dla dostawcy i resellera. Naszym partnerom zapewniamy merytoryczne i kompleksowe wsparcie na każdym etapie. To co nas wyróżnia na rynku to bogata oferta dostępnych produktów w połączeniu z nowoczesną i bardzo wydajną strukturą logistyczną. Ważnym elementem wsparcia jest też dostępność gotowych narzędzi do finansowania zakupów, które oferujemy naszym partnerom – dodaje Zbigniew Mądry COO i Członek Zarządu AB S.A.

 

Przedstawiciele dystrybutora podkreślają również, że rynek CEE posiada ogromny potencjał do inwestycji w rozwiązania IT. Kraje z rynków CEE spodziewają się kolejnych rządowych i europejskich programów, które przyśpieszą poziom cyfryzacji m.in. w instytucjach publicznych. Sami mieszkańcy też chcą inwestować w nowe technologie i otwierają się na kolejne segmenty produktów. Potwierdzają to nie tylko niezależne analizy producentów i firm badawczych, ale także dane z rynku. Dla przykładu tylko w segmencie SaaS – z szacunków grupy AB wynika, że firmy oferujące tego typu usługi na polskim rynku w ciągu ostatnich 12 miesięcy zwiększyły sprzedaż o ponad 50 procent. To efekt rosnącej popularności dla tych usług w małych i średnich firmach. Według prognoz firmy badawczej Gartner wartość globalnego rynku usług chmurowych tylko w tym roku wzrośnie o 20 procent i przekroczy 300 mld dolarów.

 

Jaki hosting dla WordPress? Test hostingów pod WordPress 2021.