Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

ChatGPT może być najszybciej rozwijającą się aplikacją wszech czasów, pokonując nawet TikTok

Gwałtowna popularność ChatGPT spowodowała, że program AI stał się najszybciej rozwijającą się aplikacją wszech czasów.

Według analityków firmy inwestycyjnej UBS, ChatGPT ma przekroczyć wzrost, jaki odnotował TikTok, gdy został po raz pierwszy uruchomiony. „ChatGPT miał 57M MAUs (miesięcznych aktywnych użytkowników dziennych) w grudniu i styczniu i nie wykazuje spowolnienia”, stwierdza UBS w raporcie.

„Dane dotyczące [dziennych aktywnych użytkowników] sugerują, że strona przekroczy 100M MAUs w styczniu, co jest ogromnym osiągnięciem w tak krótkim czasie. W ciągu 20 lat śledzenia przestrzeni internetowej, nie możemy sobie przypomnieć szybszego wzrostu w aplikacji internetowej dla konsumentów” – dodaje raport.

Dla porównania, dodanie 100 milionów użytkowników zajęło TikTokowi około 9 miesięcy po jego globalnej premierze, a Instagramowi 2,5 roku, według UBS. Raport dodaje, że ChatGPT odnotował około 13 milionów unikalnych użytkowników dziennie w styczniu, podwajając ilość z grudnia, według szacunków firmy inwestycyjnej.

Wzrost jest dobrą wiadomością dla Microsoftu. W zeszłym miesiącu gigant technologiczny ogłosił plany wyłożenia kolejnych miliardów na twórcę ChatGPT, OpenAI, w celu komercjalizacji technologii AI. Można więc oczekiwać, że potężniejsze wersje ChatGPT pojawią się dla wyszukiwarki Bing i pakietu Microsoft Office.

Rozwój ChatGPT, który jest darmowy, wywiera również presję na wyszukiwarkę Google. ChatGPT pokazał, że jest w stanie odpowiedzieć na pytania na różne tematy, choć dokładność może się różnić. Co więcej, potrafi pisać eseje, naprawiać kod komputerowy i poprawiać życiorysy, listy motywacyjne i marketingowe. W rezultacie program wywołuje pytania o to, czy ChatGPT i przyszłe programy AI nie tylko zastąpią Google, ale także wyprą pracę umysłową.

UBS oczekuje, że Google odpowie poprzez nadanie priorytetu swoim własnym programom AI, ale wysiłek ten nie będzie pozbawiony ryzyka. W międzyczasie, gwałtowny wzrost ChatGPT utrudnia dostęp do programu darmowym użytkownikom. W okresach dużego ruchu, OpenAI będzie zmuszone do odcięcia dostępu. W odpowiedzi firma wprowadza płatną wersję o nazwie ChatGPT Plus, która może zaoferować nieprzerwany dostęp, za 20 dolarów miesięcznie.