Checkpoint Systems otwiera w Polsce nowy oddział, potwierdzając tym że Polska jest wciąż najbardziej obiecującym rynkiem dla handlu w Europie Środkowej i Wschodniej.

Checkpoint Systems, światowy lider rynku rozwiązań z zakresu ograniczania strat i zabezpieczania towarów, otwiera w Polsce nowy oddział. Ma on wspierać duże ambicje rozwoju grupy w Europie Centralnej i Wschodniej.

 

Dotychczas firma oferowała swoje produkty i usługi poprzez sieć lokalnych dystrybutorów. Nowy oddział, zajmujący się sprzedażą bezpośrednią, to pierwszy krok w realizacji zmienionych planów międzynarodowej obecności marki.

 

Ekonomiczna lokomotywa dystrybucji w Europie

Polska gospodarka osiąga lepsze wskaźniki, niż się tego spodziewano – produkt krajowy brutto zanotował wzrost o 4,6% (przy prognozie na poziomie 3,2%), co stanowi wynik niemal dwukrotnie większy, niż średnia w Unii Europejskiej. Sukces ten powiązany jest m.in. ze stale zwiększającą się konsumpcją (wzorst o 4,8% w 2017 roku) w 13,5 milionach gospodarstw domowych.

 

Polski handel w liczbach:

  • w 2016 roku w Polsce istniało 471 centrów i parków handlowych,
  • w 2016 roku w Polsce działało ponad 23 000 sklepów online,
  • 54% polskich internautów (czyli około 15 milionów klientów) zrobiło zakupy w Internecie.

 

Wskaźniki te mają bezpośrednie przełożenie na rynek. Ceny w centrach handlowych i w sklepach online są ze sobą powiązane i wpływają na nawyki konsumentów, którzy szybko adaptują nowe metody sprzedaży i konsumpcji, takie jak sprzedaż wieloma kanałami (cross- i omnichannel) czy możliwość odebrania zakupów online w sklepie stacjonarnym (click & collect).

Polska i Rosja to jedne z najbardziej obiecujących regionów dla rozwoju Checkpoint Systems w Europie Centralnej – Europa Zachodnia to rynek zdecydowanie bardziej dojrzały, charakteryzujący się wzrostem na poziomie 0,3%. Odwrotnie sytuacja wygląda w Polsce, gdzie zapotrzebowanie na produkty takie jak anteny EAS czy sprzęt RFID stale rośnie.

 

Laboratorium dla nowych trendów w handlu

Polska to atrakcyjny kierunek dla handlu również ze względu na chęć konsumentów do adaptacji nowych rozwiązań, takich jak wykorzystanie smartfonów w e-handlu, sztuczna inteligencja w optymalizacji i automatyzacji zakupów, dostwa tego samego dnia czy personalizacja doświadczenia użytkownika.

 

„Polska to niezwykle podatny grunt, na którym możemy testować nowe rozwiązania na dużą skalę. Mówimy tu m.in. o NEO, czyli nowych elektronikach w naszej ofercie anten, czy platformie HALO, która zbiera w jednym miejscu wszystkie informacje potrzebne do zarządzania sklepem.” – mówi Ewa Pytkowska, Dyrektor Sprzedaży w Polsce w Checkpoint Systems.