Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Chińczycy ścigają się już tylko sami ze sobą – padł nowy rekord

Nowy akumulator wyprodukowany przez chińską firmę bije rekord. Ładowany przez 5 min jest w stanie napędzić samochód na, bagatela, 520 km. 

Chiński gigant branży baterii, CATL (Contemporary Amperex Technology Co. Ltd.), zaprezentował nową generację akumulatorów, która według firmy ustanawia globalny rekord w zakresie szybkości ładowania. Najnowszy model Shenxing drugiej generacji ma umożliwiać uzupełnienie zasięgu aż o 520 km w zaledwie pięć minut – czyli niemal tak szybko, jak tankowanie tradycyjnego auta spalinowego.

Nowa technologia CATL wyprzedza nawet niedawno ogłoszone rozwiązania od BYD, największego konkurenta Tesli w Chinach, który deklarował możliwość dodania 400 km zasięgu w pięć minut. Wątpliwości ekspertów wobec zapowiedzi BYD dotyczyły przede wszystkim potencjalnych ograniczeń technicznych i wysokich kosztów. Jeśli jednak technologie szybkiego ładowania sprawdzą się w praktyce, mogą skutecznie rozwiać największe obawy konsumentów wobec samochodów elektrycznych – czyli kwestie zasięgu i wygody użytkowania.

W porównaniu do konkurencji z Zachodu, CATL wypada jeszcze lepiej. Superładowarki Tesli pozwalają na dodanie około 270 km zasięgu w 15 minut, a Mercedes-Benz deklaruje możliwość uzupełnienia 325 km w 10 minut. Shenxing nie tylko przyspiesza cały proces, ale ma także działać efektywnie w niskich temperaturach – nawet przy -10°C. Nowy akumulator oferuje zasięg do 800 km i maksymalną moc ładowania na poziomie 1,3 megawata. CATL zaprezentowało także baterie z serii „Naxtra”, w tym pierwszy na świecie seryjnie produkowany akumulator sodowo-jonowy. Ma on pomóc w uniezależnieniu przemysłu EV od litu, zmniejszyć koszty eksploatacji oraz działać w ekstremalnych temperaturach – od -40°C do +70°C.

Wersja Naxtra dla ciężarówek ma zapewniać ponad osiem lat żywotności przy wyraźnie niższych kosztach cyklu życia w porównaniu do tradycyjnych akumulatorów kwasowo-ołowiowych. Po ogłoszeniu nowości akcje CATL notowane na giełdzie w Shenzhen wzrosły o około 1%. Firma złożyła również wniosek o debiut na giełdzie w Hongkongu, gdzie – według źródeł cytowanych przez Reutersa – planuje pozyskać co najmniej 5 miliardów dolarów. Byłaby to największa oferta publiczna w tym regionie od początku 2021 roku.