Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Chińscy producenci samochodów elektrycznych z ogromnym udziałem w rynku

Do połowy 2024 roku chińskie koncerny motoryzacyjne wypracowały ponad 60% udziału w światowym rynku pojazdów elektrycznych, co zwiastuje kolejny etap walki o dominację w branży z gigantami z Europy i Stanów Zjednoczonych.

 

Chińscy producenci samochodów elektrycznych umocnili swoją pozycję lidera, osiągając ponad 60% światowego udziału w sprzedaży pojazdów typu BEV (battery electric vehicle) i PHEV (plug-in hybrid) do końca pierwszej połowy 2024 roku. Według danych z raportu Counterpoint Research’s Q3 2024 Global Passenger EV Model Sales Tracker, chińskie koncerny konsekwentnie zyskują na znaczeniu, głównie dzięki wsparciu rządu, innowacyjnym rozwiązaniom technologicznym oraz elastycznym strategiom produkcji. Warto jednak wspomnieć, że na razie sprzedają głównie na rynku lokalnym, ale i to błyskawicznie się zmienia.

 

Na sukces marek z Chin składają się m.in. korzystne polityki państwowe i priorytetowe traktowanie sektora EV, a także zintegrowane i zlokalizowane w kraju łańcuchy dostaw. Ponadto podejście modułowe w projektowaniu aut umożliwia szybsze wdrażanie nowych rozwiązań, a kultura startupowa sprzyja błyskawicznemu wprowadzaniu innowacji – w efekcie chińscy producenci potrafią reagować na zmieniające się potrzeby rynku szybciej niż wiele koncernów zachodnich.

W gronie globalnych rywali wymienia się Teslę, Volkswagena, BMW, Toyotę, Hyundaia, Nissana, General Motors czy Forda. Elon Musk, szef Tesli, przyznał nawet wprost, że chińskie firmy stanowią najpoważniejszą konkurencję. W obliczu tej presji niemiecki Volkswagen nawiązał współpracę z chińskim startupem Xpeng, aby skrócić czas wprowadzania nowych modeli na rynek o 30%. Z kolei Stellantis zacieśnił relacje z Leapmotor, licząc na obniżenie kosztów produkcji pojazdów elektrycznych i szybsze tempo rozwoju.

 

Dynamiczny rozwój branży przekłada się także na ekspansję chińskich marek w Europie. Counterpoint Research wskazuje, że w pierwszej połowie 2024 roku niemal jedna trzecia nowych modeli EV debiutujących na Starym Kontynencie pochodziła od chińskich producentów. Rosnące zainteresowanie tamtejszymi pojazdami wynika z oferowania zaawansowanych funkcji, takich jak autonomia L2+, 5G czy coraz bardziej rozbudowane systemy infotainment.