Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Chińscy producenci rzucają wyzwanie składanym smartfonom Samsunga

Jeśli chodzi o telefony składane wydaje się, że bezdyskusyjnym liderem jest Samsung Electronics. Jednak chińscy rywale robią wszystko, aby zmniejszyć rozmiar swoich nowych telefonów i dogonić południowokoreańską firmę.

W zeszłym tygodniu w Paryżu Samsung zaprezentował swoje nowe składane telefony Galaxy Z Fold6 i Flip6, reklamując je jako cieńsze i lżejsze telefony wyposażone w nowe funkcje sztucznej inteligencji zwane Galaxy AI.

Zaledwie kilka dni po wydarzeniu Samsunga Unpacked, chiński Honor wypuścił swoją wersję, podkeślając, że nowy telefon to „najcieńszy składany telefon na świecie”. W porównaniu do składanego poziomo Samsunga Galaxy Z Fold6 o grubości 12,1 milimetra, Honor Magic V3 jest o 2,9 milimetra cieńszy i 13 gramów lżejszy. Honor stawia nie tylko na smukłość, ale także na trwałość. Firma pochwaliła się, że Magic V3 wytrzymuje 500 000 razy złożenie ze zmarszczkami o głębokości zaledwie 56 mikronów, zapewniając stabilny wyświetlacz wewnętrzny. Pojemność baterii jest o 29 procent większa niż w składanym pionowo Galaxy Z Flip6 koreańskiego giganta technologicznego. Według doniesień inny chiński producent telefonów, Xiaomi, jeszcze w tym miesiącu wypuści modele Xiaomi Mix Flip i Xiaomi Mix Fold4 o grubości mniejszej niż 10 milimetrów.

Według raportu firmy badawczej Counterpoint Research, Samsung, który w pierwszym kwartale utracił czołową pozycję na światowym rynku telefonów składanych na rzecz Huawei, w drugiej połowie ma odzyskać pozycję lidera.

Oczekuje się, że sprzedaż najnowszej serii składanych modeli Samsunga przekroczy 10 milionów sztuk, jak szacowano w przypadku poprzedniego modelu. Z raportu wynika, że ​​sprzedaż składanych telefonów technologicznego giganta wzrośnie o 30 procent w porównaniu do ich poprzedników, Flip5 i Fold5.

Ponadto firma Counterpoint Research przewidziała, że ​​dostawy składanych smartfonów Samsunga będą rosły o 18 procent rocznie do 2028 roku, co będzie stanowić 35 procent udziału w światowym rynku. W okresie styczeń-marzec światowy rynek składanych smartfonów wzrósł o 49 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Udział Huawei w rynku wzrósł ponad dwukrotnie w stosunku do roku poprzedniego, do 35 procent, z drugiej strony udział Samsunga spadł do 23 procent z 58 procent w cytowanym okresie.

„W miarę jak rynek się rozwija i nasila się konkurencja, jest to pozytywne dla konsumentów, ponieważ korzystają oni z bardziej konkurencyjnego rynku” – powiedział dziennikarzom Roh Tae-moon, prezes Samsung Electronics, po wydarzeniu Unpacked w Paryżu.

Jednocześnie wspomniał, że firma zamierza sprzedać o 10 proc. więcej nowych produktów w porównaniu z poprzednim modelem wypuszczonym w zeszłym roku.