Chiński PDD Holdings (operator Temu) odnotowuje przychody większe niż spodziewane
Gigant taniego handlu elektronicznego, firma PDD Holdings, przekroczyła w środę szacunki Wall Street dotyczące przychodów za czwarty kwartał. Stało się tak z powodu rosnącej liczbie użytkowników i sprzedażą na globalnej platformie Temu.
Temu, które wystartowało we wrześniu 2022 r., działa obecnie na 51 rynkach światowych. Ekspansja ta była jednak kosztowna, ponieważ wydatki PDD na sprzedaż i marketing wzrosły o 50% w stosunku do roku poprzedniego, do 26,64 miliarda juanów.
W ostatnich latach firma PDD zyskała udział w rynku dzięki bardzo konkurencyjnym cenom w Chinach i za granicą, ponieważ klienci preferują produkty po przystępnych cenach lub po obniżonych cenach w niepewnych czasach gospodarczych.
Notowane na giełdzie w USA akcje spółki, która jest także siedzibą chińskiego internetowego sklepu dyskontowego Pinduoduo, wzrosły o ponad 13% w notowaniach przed otwarciem sesji.
PDD wyprzedziło Alibaba Group Holdings 1 grudnia i stało się najcenniejszą chińską firmą e-commerce pod względem kapitalizacji rynkowej po obniżeniu przez Morgan Stanley ratingu Alibaba.
Przychody PDD za kwartał zakończony 31 grudnia wyniosły 88,88 miliarda juanów (12,35 miliarda dolarów), przekraczając oczekiwane przez analityków 79,23 miliarda, wynika z danych LSEG.
Wzrost przychodów w ostatnim kwartale o 123% rok do roku następuje po wzroście o 94% w trzecim kwartale. Na oba porównywalne kwartały 2022 r. miały wpływ obostrzenia związane z epidemią w Chinach, które zniesiono dopiero w grudniu tego roku.
Dyrektor wykonawczy i współdyrektor generalny Zhao Jiazhen powiedział również, że w czwartym kwartale PDD odnotowało „rosnący popyt wynikający z dobrych nastrojów konsumentów”.