Chiński sprzedawca internetowy rozważa dołączenie do europejskiej grupy ds. zwalczania podróbek
Temu rozważa dołączenie do grupy platform e-commerce i marek, które współpracują, aby zapobiegać sprzedaży podróbek online w Europie, zgodnie z harmonogramem spotkania, który widziała agencja Reuters.
„Memorandum of Understanding (MoU) w sprawie sprzedaży podróbek w Internecie” to dobrowolne porozumienie uprawnione przez Komisję Europejską, a sygnatariuszami są sprzedawcy internetowi Amazon, Alibaba i eBay oraz marki takie jak Adidas, Nike, Hermes i Moncler. Reuters podaje, że przedstawiciele Temu mają wygłosić prezentację na spotkaniu członków MoU 11 listopada jako „potencjalny nowy sygnatariusz”, jak wynika z notatki z programu.
Temu, spółka zależna chińskiego giganta e-commerce PDD Holdings, szybko rozwinęła się w Europie i Stanach Zjednoczonych dzięki agresywnemu marketingowi, przyciągając miliony użytkowników na swoją stronę internetową i aplikację hasłem „kupuj jak miliarder”, oferując najniższe ceny na wszystko, od urządzeń kuchennych i elektroniki po ubrania i akcesoria.
Zaangażowanie Temu w sieć antypodróbkową następuje w chwili, gdy władze Unii Europejskiej zwiększają presję na Temu, aby usprawnił kontrolę produktów sprzedawanych europejskim klientom za pośrednictwem swojego rynku. Komisja Europejska wszczęła w czwartek dochodzenie w sprawie Temu w związku z potencjalnymi naruszeniami przepisów UE dotyczących sprzedaży nielegalnych produktów, po tym jak na początku tego miesiąca zażądała od Temu informacji na mocy ustawy o usługach cyfrowych (DSA), prawa UE.
Temu miało 92 miliony aktywnych użytkowników w UE we wrześniu, jak poinformowała w czwartek Komisja Europejska.