Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Chiński Tencent odnotowuje pierwszy spadek przychodów w związku z regulacjami dotyczącymi gier i COVID-19

Chiński Tencent Holdings doznał pierwszego w historii kwartalnego spadku sprzedaży w środę, zraniony przez rządowy przymus zatwierdzania gier i czasu gry, jak również blokady COVID-19 i słabnącej gospodarki, która zmniejszyła sprzedaż reklam.

Skurczenie się rynku oznacza dla giganta gier i właściciela platformy komunikacyjnej WeChat, że chiński rząd na poważnie zabrał się za gigantów technologicznych, którzy od 2004 roku stawali się coraz bardziej niezależni. Stąd wprowadzenie dla giganta gier komputerowych ograniczeń w postaci regulowanego czasu gry i konieczności zatwierdzania gier przez rząd. Co ma spowodować spadek wartości firmy.

Tencent, aby udobruchać krajowych regulatorów. Planuje sprzedać wszystkie lub większość swoich 24 miliardów dolarów udziałów w firmie Meituan zajmującej się dostarczaniem żywności. Firma podała w środę, że jej przychody spadły o 3 proc. do 134 mld juanów w ciągu trzech miesięcy zakończonych 30 czerwca z 138,3 mld juanów rok wcześniej. Spadał on przez dwa kwartały z rzędu, aczkolwiek analitycy spodziewali się tego spadku.

„W drugim kwartale aktywnie wychodziliśmy z działalności niezwiązanej z podstawową działalnością, zacieśnialiśmy wydatki na marketing i ograniczaliśmy koszty operacyjne” – powiedział Ma Huateng, prezes i dyrektor generalny Tencent. Zysk netto akcjonariuszy spadł o 56% do 18,6 miliardów juanów, czyli poniżej szacunków analityków na poziomie 25 miliardów juanów. Gigant e-commerce Alibaba Group Holding Ltd zgłosił wcześniej w tym miesiącu płaski kwartalny wzrost przychodów po raz pierwszy w swojej historii. Tencent zmniejsza udziały w spółkach portfelowych częściowo, aby udobruchać chińskich urzędników, a częściowo, aby zaksięgować swoje ogromne zyski z tych zakładów, zgodnie z informacjami źródłowymi.

Gigant z siedzibą w Shenzhen stracił prawie 60 proc. swojej wartości rynkowej od szczytu w lutym 2021 r. po tym, jak Pekin rozprawił się z przepisami, aby ograniczyć wpływ dużych firm internetowych. Jednak firma o wartości 373 miliardów dolarów utrzymała swoją koronę jako najbardziej wartościowa firma w Chinach.

Przychody z gier online, głównego motoru napędowego zysków Tencent, spadły zarówno w kraju, jak i za granicą o ponad 11%. Tencent nie otrzymał jeszcze nowej licencji na gry od chińskich władz, po tym, jak tymczasowo wstrzymały one ich wydawanie. Za to, jego usługi społecznościowe odnotowały 1% wzrost przychodów, ponieważ WeChat zarobił więcej na swoich treściach wideo.

„W krótkim okresie, to może być jego największy motor wzrostu” – powiedział Shawn Yang, dyrektor zarządzający Blue Lotus Capital Advisor, odnosząc się do przychodów z wideo WeChat.

Tencent zgłosił 18,6 mld juanów przychodów z reklam w drugim kwartale, co oznacza spadek o 18%, ponieważ reklamodawcy pozostają ostrożni ze swoimi budżetami, ale nie jest tak źle, jak przewidywali niektórzy analitycy, według Yanga. Wzrost przychodów z usług fintech i biznesowych firmy spowolnił do jednoprocentowego wzrostu, do 42,2 miliarda juanów ze względu na wpływ blokad na działalność gospodarczą. Akcje Prosus NV, największego akcjonariusza Tencent, spadły w Europie o 0,54%.

„Wyniki są dość słabe, ale jeszcze gorszy scenariusz był wkalkulowany w cenę akcji przed ogłoszeniem wyników” – powiedział Charlie Chai, analityk z 86Research.