Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Chiny stawiają na innowacje w dotyczące inteligentnej jazdy 

Chiny będą wspierać firmy w łańcuchu dostaw inteligentnych pojazdów w celu utworzenia grup zajmujących się szerzeniem innowacji, chcąc wypracować standardy w zakresie funkcji jazdy wspomaganej i autonomicznej do 2025 r. – podały w poniedziałek państwowe media.

Jak informuje Reuters, tzw. poziom 1 jest najmniej inteligentnym lub zautomatyzowanym z pięciu kategorii jazdy autonomicznej w Chinach, oficjalne dane pokazują, że w pierwszej połowie 2023 r. nieco ponad 42% nowych pojazdów osobowych w kraju osiągnęło już poziom 2. Pojazdy tej kategorii mogą realizować funkcje związane z prowadzeniem pojazdu, jednakże kierowca musi być zawsze przygotowany na przejęcie ich w przypadku zmiany warunków drogowych.

W miarę jak Chiny posuwają się do przodu w zakresie automatyzacji poziomu 3, w którym pojazd może jeździć samodzielnie pod pewnymi warunkami, Apollo Go firmy Baidu przejmuje inicjatywę.

W czerwcu firma zdobyła licencję na komercyjne świadczenie usług transportu pasażerskiego bez kierowcy w niektórych częściach miasta Shenzhen. To sprawia, że centrum technologiczne jest czwartym miastem w Chinach oferującym tego typu usługi, po centralnym mieście Wuhan, południowo-zachodnim Chongqing i Pekinie.

Chiny będą wspierać firmy w tworzeniu „konsorcjów innowacyjnych”, które umożliwią im wzajemne uczenie się na swoich mocnych stronach w celu osiągnięcia przełomów technologicznych, podała oficjalna agencja informacyjna Xinhua. Powołując się na Xina Guobina, wiceministra przemysłu i technologii informatycznych, agencja dodała, że Chiny dążą do przyspieszenia formułowania i rewizji kluczowych standardów.

Największy na świecie rynek samochodowy, który w lipcu wyznaczył sobie cel dotyczący takich standardów, w długoterminowej perspektywie strategicznej skupił się na tzw. inteligentnych pojazdach podłączonych do sieci (ICV), chcąc stać się wiodącym światowym graczem w tej raczkującej na razie branży.

Chiny zamierzają opanować podstawowe technologie zaawansowanej jazdy autonomicznej i ostatecznie wprowadzić na swoje drogi pojazdy autonomiczne, starając się stać wiodącym graczem w branży na świecie. Jednak firmy takie jak Baidu i inni chińscy deweloperzy borykają się z problemami geopolitycznymi, ponieważ Stany Zjednoczone ograniczają eksport technologii, a także mają ostrą konkurencję ze strony zachodnich odpowiedników, takich jak Tesla, w zakresie ulepszania technologii.

Mariusz Ziółkowski awansował w strukturach TD SYNNEX, obejmując stanowisko Vice Presidenta Poland and South East Europe