Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Chiny wydały o 22% więcej na usługi chmurowe. Szacuje się, że trend ten się utrzyma.

Wydatki na usługi infrastruktury chmurowej w Chinach wzrosły o 22% rok do roku w IV kwartale 2023 roku – wynika z szacunków Canalys. 

9,7 miliarda dolarów (12% globalnych wydatków na chmurę) – tyle wydały Chiny na usługi i infrastrukturę chmurową. W ciągu 2023 roku chiński rynek usług chmurowych wzrósł ogółem o 16%, w porównaniu do 10% w 2022 roku. Analitycy spodziewają się dalszego przyspieszenia wzrostu w 2024 roku, z prognozowanym wzrostem wydatków na infrastrukturę chmury w Chinach o 18%. Przedsiębiorstwa ponownie zainwestują w chmurę m.in. dlatego, że wzrost w dziedzinie Generatywnej Sztucznej Inteligencji napędzi większe wykorzystanie chmury.

Jednocześnie znaczące obniżki cen wprowadzone przez chińskich dostawców usług chmurowych pomogły zwiększyć adopcję przez bardziej cenowo świadomych klientów, nasilając konkurencję na rynku. Aby się wyróżnić wśród eskalacji rywalizacji cenowej, dostawcy usług chmurowych będą kłaść większy nacisk na podnoszenie standardów obsługi, wspieranie innowacji i doskonalenie ogólnego ekosystemu usług chmurowych.

W IV kwartale 2023 roku trójka liderów na rynku usług chmurowych w Chinach – Alibaba Cloud, Huawei Cloud i Tencent Cloud – utrzymała swoją dominację, osiągając łączny wzrost o 28% i zabezpieczając 74% udziału w rynku. Wszyscy trzej dostawcy skupiają się na rozwijaniu swoich ekosystemów partnerskich, aby napędzać wzrost, przy czym zarówno Huawei Cloud, jak i Tencent Cloud, zorganizowały swoje wydarzenia dla partnerów od początku roku. Dochód z chmury generowany przez kanał partnerski stanowił 25% całkowitych przychodów na chińskim rynku w IV kwartale 2023 roku, a odsetek ten ma wzrosnąć.