Chiny wymagają, aby wszystkie aplikacje udostępniały dane biznesowe w ramach nowych dyrektyw 

Chiny będą wymagać od wszystkich dostawców aplikacji mobilnych w kraju, aby przekazywali rządowi szczegółowe informacje biznesowe, poinformowało chińskie ministerstwo informacji, zaznaczając ostatnie wysiłki Pekinu mające na celu utrzymanie branży pod ścisłą kontrolą. 

Jak podaje Reuters, wymóg może wpłynąć na dostępność popularnych aplikacji społecznościowych, takich jak X, Facebook i Instagram. Korzystanie z takich aplikacji nie jest dozwolone w Chinach, ale nadal można je pobrać ze sklepów z aplikacjami, umożliwiając Chińczykom korzystanie z nich podczas podróży zagranicznych.

Chiny już wymagają, aby gry mobilne uzyskały licencje przed ich uruchomieniem w kraju, a w 2020 r. usunęły dziesiątki tysięcy nielicencjonowanych gier z różnych sklepów z aplikacjami.

WeChat od firmy TenCent, czyli najpopularniejsza internetowa platforma społecznościowa w Chinach, powiedziała w środę, że miniaplikacje i aplikacje, które można otworzyć w WeChat, również muszą przestrzegać nowych zasad. Firma poinformowała, że nowe aplikacje muszą zakończyć rejestrację przed uruchomieniem od września, podczas gdy wycofywane miniaplikacje mają czas do końca marca.

Ministerstwo Przemysłu i Technologii Informacyjnych (MIIT) poinformowało we wtorek późnym wieczorem, że aplikacje bez odpowiednich zgłoszeń zostaną ukarane po okresie karencji, który zakończy się w marcu przyszłego roku, co zdaniem ekspertów może potencjalnie ograniczyć liczbę aplikacji i uderzyć zwłaszcza w małe firmy programistyczne.

W zawiadomieniu ministerstwa stwierdzono również, że podmioty „zajmujące się internetowymi serwisami informacyjnymi za pośrednictwem aplikacji w takich dziedzinach, jak wiadomości, wydawnictwa, edukacja, film i telewizja oraz religia, również powinny przedłożyć odpowiednie dokumenty”.