Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Chiny żądają od producentów samochodów zwiększenia zamówień na lokalne chipy do 25%

Aby wzmocnić swój łańcuch dostaw półprzewodników, chiński rząd podobno wymaga od krajowych producentów samochodów, w tym BYD, zwiększenia zamówień na lokalnie produkowane chipy. Celem jest zwiększenie udziału krajowych chipów samochodowych do 25% do 2025 roku.

Według doniesień Nikkei, chiński rząd poinstruował głównych lokalnych producentów samochodów, aby do 2025 roku zwiększyli udział krajowych chipów samochodowych do 25% z 10% obecnie. Chińskie władze mają nadzieję, że poprzez podniesienie wskaźnika zamówień na chipy produkowane w Chinach, mogą przyspieszyć tempo uniezależnienia krajowego łańcucha dostaw półprzewodników.

Według tego samego raportu, chińskie Ministerstwo Przemysłu i Technologii Informacyjnych (MIIT), które jest odpowiedzialne za krajową politykę przemysłu motoryzacyjnego, poprosiło głównych chińskich producentów samochodów o zwiększenie lokalnego wskaźnika zamówień chipów samochodowych do 20-25%. Prośba ta dotyczy nie tylko głównego producenta pojazdów elektrycznych BYD, ale także SAIC Motor, Dongfeng Motor, GAC Motor i FAW Group.

Raport wskazuje ponadto, że choć konflikt między Chinami a USA w sektorze półprzewodników nadal się nasila, technologie produkcyjne stosowane w chipach samochodowych zwykle nie są najbardziej zaawansowane, a zatem nie podlegają kontroli eksportowej USA.

Oznacza to, że chińscy producenci półprzewodników będą mogli zaopatrywać się w sprzęt produkcyjny za granicą, wzmacniając swoją działalność w zakresie chipów samochodowych.