Chipy dla branży motoryzacyjnej mają mieć pierwszeństwo przejazdu? TSMC stawia na układy tworzone na potrzeby samochodów.

TSMC najwyraźniej będzie traktować priorytetowo produkcję chipów samochodowych w 2021 r. Ta wiadomość pochodzi z Ministerstwa Gospodarki Tajwanu (za pośrednictwem Reuters) i została ogłoszona dzień po spotkaniu między ministrem Wang Mei-hua i kierownictwem wytwarzającej procesory firmy. Ma to niebagatelne znaczenie dla branży hardware IT.

Jak podaje firma, TSMC przekazało ministrowi, że moce produkcyjne są obecnie wykorzystane w pełni, ale że „zoptymalizuje” produkcję chipów, i nada priorytet produkcji układów dla samochodów, jeśli zdolność produkcyjna się zwiększy.

„Jeśli produkcja może zostać zwiększona poprzez optymalizację mocy produkcyjnych, TSMC będzie współpracować z rządem, aby traktować chipy samochodowe jako główne zastosowanie” – dodało Ministerstwo Gospodarki Tajwanu.

Według agencji Reuters, duża część presji na tę decyzję pochodzi od niemieckiego ministra gospodarki Petera Altmaiera, który w liście do Wang Mei-hua zwrócił się z prośbą o pomoc w złagodzeniu niedoboru chipów półprzewodnikowych w sektorze samochodowym, ponieważ ów niedobór hamuje ożywienie pandemiczne w Niemczech.

Nie mamy jeszcze pewności, jak duży problem stanowi to dla branży komputerów. Podczas gdy firmy takie jak AMD i Nvidia polegają na TSMC przy produkcji swoich chipów, mówi się, że Intel ma wkrótce także dołączyć do tego grona, przenosząc część swojej produkcji właśnie do tajwańskiej firmy. Intel opiera się aktualnie na własnych fabrykach. Oczywiście, można obie informacje w pewnym stopniu powiązać – Intel (podobnie jak NVIDIA) mają swój udział w rynku samochodowym, może więc chodzić o produkcję układów dla tych dwóch firm.

Kluczowymi decydującymi czynnikami w tym przypadku jest to, jak długo potrwa ta zmiana priorytetów i jak bardzo będzie to wymagające. TSMC planuje wydać w tym roku 28 miliardów dolarów na rozbudowanie swojej zdolności produkcyjnej, co miałoby oznaczać, że ​​firma będzie w stanie sprostać zarówno klientom z branży motoryzacyjnej, jak i komputerowej. Chipy samochodowe w 2020 roku stanowiły tylko 3% sprzedaży TSMC. Rzecz w tym, że aktualna produkcja TSMC jest zdecydowanie zbyt mała względem tego, co potrafi przyjąć rynek. Niedobory widać zwłaszcza w zakresie produkcji układów graficznych.

https://itreseller.pl/itrnewgala-hp-partner-excellence-award-2020/