Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Chociaż europejscy dostawcy usług w chmurze rosną o 167%, ich udział w rynku spada.

Rynek usług chmurowych w Europie rośnie błyskawicznie – właśnie dlatego amerykańscy giganci uciekają europejskim rywalom, pomimo szybkich wzrostów notowanych przez firmy ze Starego Kontynentu. 

Jak podaje Synergy Research Group, Europejski rynek chmury osiągnął 10,4 miliarda euro w drugim kwartale 2022 r. Wśród europejskich dostawców liderami są SAP i Deutsche Telekom, z których każdy odpowiada za 2% rynku. Następne są: francuski OVHcloud, włoski Telecom Italia, francuski Orange.

Europejski rynek chmury jest obecnie ponad pięciokrotnie większy niż na początku 2017 r., osiągając 10,4 mld euro w drugim kwartale 2022 r. W tym samym okresie europejscy dostawcy usług zwiększyli przychody z chmury o 167%, ale ich udział w rynku spadł z 27% do 13%, ponieważ tempo wzrostu pozostawało daleko w tyle za ogólnym wzrostem rynku. Wzrost rynku natomiast napędzają przede wszystkim Amazon, Microsoft i Google – trzej globalni dostawcy usług w chmurze stanowią obecnie 72% rynku regionalnego, a ich udział stale rośnie. Wśród europejskich dostawców chmury liderami są SAP i Deutsche Telekom, z których każdy stanowi 2% rynku. Za nimi plasują się OVHcloud, Telecom Italia, Orange oraz długa lista regionalnych graczy.

W ostatnich czterech kwartałach przychody z europejskiego rynku usług infrastruktury chmury (w tym IaaS, PaaS i hostowanych usług chmury prywatnej) wyniosły ponad 27 mld euro, o 41% więcej niż w poprzednich czterech kwartałach. Usługi IaaS i PaaS stanowią ponad 80% rynku i rozwijają się szybciej niż mniejszy segment zarządzanych lub hostowanych chmur prywatnych. Niektóre z największych wzrostów można zaobserwować w PaaS, z usługami baz danych, IoT i analitycznymi.

„Rynek chmury to gra o skali, w której aspirujący liderzy muszą stawiać duże zakłady finansowe, patrzeć długoterminowo na inwestycje i rentowność, utrzymywać determinację, aby odnieść sukces i osiągnąć doskonałość operacyjną. Żadna europejska firma nie zbliżyła się do tego zestaw kryteriów, a wynikiem jest rynek, na którym liderami są firmy amerykańskie” – powiedział John Dinsdale, główny analityk w Synergy Research Group.- „Ponieważ amerykańscy dostawcy usług w chmurze nadal wydają ponad 4 miliardy euro co kwartał na europejskie programy inwestycyjne, stanowi to niemożliwy do pokonania wzgórze dla każdej firmy, która chce zakwestionować swoją wiodącą pozycję na rynku. Europejscy dostawcy w większości ugruntowali swoją pozycję w obsłudze lokalnych grup klientów, którzy mają pewne specyficzne lokalne potrzeby, czasami pracując jako partnerzy z dużymi dostawcami z USA. Niektórzy z tych europejskich dostawców będą nadal się rozwijać, ale jest mało prawdopodobne, aby przesunęli się znacząco pod względem udziału w rynku europejskim”.