Chris Hook odchodzi z Intela. To nie była długa przygoda dawnego szefa marketingu produktów graficznych AMD. W Intelu Hook pracował od października 2018 roku.

Trudno powiedzieć co właściwie wydarzyło się w Intelu, ale utrata szefa marketingu działu GPU na kilka lub kilkanaście miesięcy przed wprowadzeniem własnych kart graficznych to zaskakujący ruch.

Szef marketingu Intel GPU, Chris Hook, i Heather Lenon (starsza menedżer ds. marketingu cyfrowego dla układów graficznych) opuścili firmę. Zarówno Chris Hook, jak i Heather Lenon mają bogatą historię w branży. Wspólnie byli wcześniej odpowiedzialni za marketing w AMD. Stali m.in. za premierą GPU Hawaii (m.in. Radeon R9 290X) w 2013 roku. Heather jest osobą kojarzoną z budową społeczności skupionej wokół produktów AMD.

Dokąd przechodzi ta doświadczona w branży dwójka? Trudno wyrokować. Możliwości są bardzo bogate, bo przecież GPU to nie tylko Intel, NVIDIA i AMD. Coraz większe znaczenie mają układy graficzne dla urządzeń mobilnych. Niewykluczone więc, że zobaczymy tę dwójkę np. w Qualcommie.

Jedno jest pewne, z pewnością mają plan, a odejście w tym samym czasie zwiastuje, że ich zawodowa przyszłość może być związana z tą samą firmą. Mówi się w tym kontekście także o ambitnym startupie NUVIA, założonym przez Geralda Williamsa, byłego głównego architekta CPU i SoC w Apple.