Cisco Hybrid Work Study ujawnia potrzebę modernizacji przestrzeni biurowych, w tym z wykorzystaniem AI

Cisco przedstawiło wyniki badania mającego na celu ustalić jak rzeczywistość pracy w biurze wypada w porównaniu z oczekiwaniami pracowników na całym świecie, a także jak pracodawcy inwestują w sztuczną inteligencję oraz jakie znaczenie zyskuje ona jako narzędzie do zwiększenia produktywności w miejscu pracy.

Raport wskazuje, że choć pracownicy są pozytywnie nastawieni do powrotu do biur, uważają, że biurowe przestrzenie są zbyt skoncentrowane na pracy indywidualnej, a nie na środowiskach sprzyjających współpracy i uwolnieniu kreatywności. W miarę jak firmy przechodzą na modele hybrydowe, zarówno pracodawcy, jak i pracownicy dostrzegają potrzebę tworzenia przestrzeni biurowych, które zachęcają do współpracy i innowacji. Firmy zgadzają się, że inwestycje w technologie i sztuczną inteligencję są niezbędne do zwiększenia produktywności i przyciągnięcia najlepszych talentów, ale niewiele z nich ma strategię wdrażania technologii w całej organizacji.

 

„Uczynienie biura magnesem dla pracowników wymaga stworzenia środowiska pracy, które będą cenić” – powiedział Jeetu Patel, wiceprezes i dyrektor generalny ds. bezpieczeństwa i współpracy w Cisco. „Aby to osiągnąć, organizacje muszą osadzić hybrydowe, wyposażone w AI rozwiązania do pracy w przestrzeniach biurowych, aby wspierać współpracę dla wszystkich”.

 

Kluczowe wnioski z ankiety przeprowadzonej wśród 14 050 pracowników i 3800 pracodawców w 19 krajach są następujące:

  • Pracownicy szukają możliwości współpracy w biurze: Raport ujawnia zaskakującą prawdę: pracownicy są pozytywnie nastawieni do powrotu do biura pod warunkiem, że przestrzenie wspierają płynną współpracę, interakcje społeczne i kreatywne burze mózgów. Podczas gdy 72 proc. pracowników jest pozytywnie nastawionych do powrotu do biura, tylko 47 proc. uważa, że ich środowiska pracy są przystosowane do ery pracy hybrydowej. Nadszedł czas, aby promować i projektować przestrzenie biurowe, które naprawdę wspierają sposoby, w jakie pracownicy chcą współpracować.
  • Technologia biurowa musi się zmienić, aby umożliwić współpracę: 85 proc. pracodawców twierdzi, że większość ich przestrzeni jest przeznaczona na biurka, które wzmacniają nawyk pracy indywidualnej. Infrastruktura i integracja technologiczna jest głównym obszarem troski na całym świecie, a nieefektywne sale konferencyjne z powodu nieodpowiedniej technologii audio i wideo utrudniają produktywność i współpracę. Wśród pracodawców, którzy uważają sale konferencyjne za nieskuteczne w zwiększaniu produktywności w biurze, głównym powodem jest niewystarczająca liczba punktów końcowych audio i wideo – 41 proc. w obu Amerykach, 52 proc. w regionie Azji i Pacyfiku oraz 42 proc. w Europie.
  • Pracodawcy będą inwestować w projektowanie biur i technologie w celu przyciągnięcia najbardziej utalentowanych pracowników: 81 proc. pracodawców już przeprojektowało lub planuje przeprojektować przestrzeń do pracy w ciągu najbliższych 24 miesięcy. Usprawnienia te nie mają jednak jedynie kosmetycznego charakteru; 90 proc. pracodawców w obu Amerykach, 94 proc. w regionie Azji i Pacyfiku oraz 85 proc. w krajach europejskich twierdzi, że usprawnienia przestrzeni do współpracy są skuteczne w przyciąganiu i zatrzymywaniu największych talentów. Świadczy to o przekonaniu, że odpowiednie środowisko może być potężnym magnesem przyciągającym wykwalifikowaną siłę roboczą.
  • Organizacje zdają sobie sprawę z wartości sztucznej inteligencji w zwiększaniu produktywności: Pracodawcy mocno angażują się w integrację sztucznej inteligencji w miejscu pracy. Do 2025 roku 73 proc. z nich zainwestuje w oprogramowanie do współpracy oparte na sztucznej inteligencji, a 68 proc. planuje ulepszyć swoje miejsca pracy za pomocą technologii AI. Aż 80 proc. pracodawców planuje zainwestować w sztuczną inteligencję do przestrzeni roboczych i współpracy do końca 2025 r., uznając potencjał sztucznej inteligencji do zrewolucjonizowania środowiska pracy. Podkreśla to potrzebę przyspieszenia wdrażania sztucznej inteligencji w miejscu pracy w celu zwiększenia produktywności i stworzenia środowiska biurowego gotowego na przyszłość.
  • Pracodawcy muszą skupić się na wypełnieniu luki w umiejętnościach AI: Podczas gdy 43 proc. pracowników ma dostęp do technologii AI, mniej niż połowa czuje się biegła w ich używaniu. Ponieważ 1 na 4 pracowników nie jest dobrze przygotowana do korzystania ze sztucznej inteligencji, podkreśla to potrzebę szkoleń i tego, że firmy muszą wybrać sztuczną inteligencję, która spełnia zarówno potrzeby organizacji, jak i poszczególnych zespołów.

 

Microsoft podczas uroczystej gali Channel Connect 2024 nagrodził najlepsze firmy partnerskie w Polsce!