Cisco prezentuje bezpieczne rozwiązanie do komunikacji i współpracy dla sektora obronnego – Webex for Defense, pierwotnie stworzone dla Departamentu Obrony Stanów Zjednoczonych.

Cisco prezentuje nową wersję platformy Webex dostosowaną do specyfiki sektora obronnego, Webex for Defense. Rozwiązanie jest częścią strategii konsekwentnego rozwoju bezpiecznego środowiska współpracy i komunikacji dla każdego sektora gospodarki, a pierwotnie zostało stworzone dla Departamentu Obrony Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej (DoD).

 

W ramach działań na rzecz rozwoju technologii do współpracy w środowiskach hybrydowych, w zeszłym miesiącu Cisco wprowadziło nowy pakiet Webex Suite – jedną kompleksową platformę, która integruje innowacyjne rozwiązania do współpracy, prowadzenia rozmów, spotkań, przesyłania wiadomości i nie tylko. Wszystkie funkcje pakietu Webex Suite zostały stworzone z myślą o prostocie i bezpieczeństwie. Motywacją do stworzenia jednolitej platformy była możliwość łatwej i bezpiecznej współpracy, która obecnie jest ważniejsza niż kiedykolwiek wcześniej dla klientów z każdej branży.

 

Webex dla sektora obronnego

Specjalna wersja oprogramowania uzyskała tymczasowe zezwolenie Agencji Obronnych Systemów Informacyjnych (DISA) na pracę z danymi klasyfikowanymi na poziomie tajności DoD Impact Level 5 (IL5). Ponadto Webex for Defense oferuje kompleksową obsługę systemów bezpieczeństwa narodowego Departamentu Obrony USA, danych wrażliwych (danych niejawnych podlegających kontroli – CUI) oraz informacji o znaczeniu krytycznym we wszystkich operacjach, w tym połączeniach, spotkaniach i przesyłaniu wiadomości.

 

Kompleksowe rozwiązanie do współpracy jest podłączone do sieci informacyjnej DoD za pośrednictwem punktów dostępu do chmury zarządzanych przez DISA i dostarczane z centrów danych hostowanych przez firmę Cisco, również posiadających certyfikat DoD IL5.
Webex for Defense integruje się z całą gamą urządzeń Webex, umożliwiając użytkownikom bezpieczne połączenie z telefonu, komputera stacjonarnego lub terminala wideokonferencyjnego. Pełny zestaw funkcji kontroli administratora i użytkownika końcowego umożliwia bezproblemową i bezpieczną współpracę z użytkownikami wewnętrznymi i zewnętrznymi oraz partnerami Departamentu Obrony, a także gwarantuje, że wrażliwe dane nigdy nie wyciekną, a informacje pozostaną prywatne.

 

„Jako zaufany partner technologiczny, bezpieczeństwo na równi z prywatnością naszych klientów stawiamy na pierwszym miejscu, w każdej usłudze i produkcie, który projektujemy i w każdej funkcji, którą dostarczamy” – mówi Javed Khan, SVP/GM Cisco Collaboration. „Dzięki dojrzałej metodologii rozwoju i przejrzystej polityce ochrony prywatności, przewaga Webex w zakresie bezpieczeństwa wykracza poza specyfikacje DoD IL5.”

 

Cisco jest szerzej zaangażowane w dostarczanie bezpiecznych rozwiązań do współpracy dla sektora publicznego. Oprócz wspierania wyjątkowych potrzeb klientów z sektora obronnego, firma oferuje również usługę Webex for Government z autoryzacją FedRAMP (Federal Risk and Authorization Management Program) dla klientów z sektora rządowego. W zeszłym roku firma wprowadziła także rozwiązanie Webex Legislate, usprawniające pracę organów legislacyjnych oraz sądowych.

 

Lenovo globalnym liderem rynku PC w drugim kwartale 2021 roku. Interesujący remis na miejscu czwartym.