Cisco prezentuje nowy Program Partnerski Cisco 360 – wsparcie dla innowacji i rozwoju partnerów

Cisco, światowy lider w dziedzinie sieci i bezpieczeństwa, ogłasza największą od prawie trzech dekad ewolucję swojego wiodącego programu partnerskiego. Nowy program Cisco 360 Partner Program ma na celu zwiększenie wartości, jaką partnerzy dostarczają klientom, lepiej odpowiadając na ich szybko zmieniające się potrzeby — modernizując infrastrukturę, zarządzając procesami AI w dowolnym miejscu oraz zapewniając organizacjom bezpieczeństwo, odporność i wysoką wydajność. Program został opracowany we współpracy z partnerami i klientami, którzy mogą skorzystać z 15-miesięcznego okresu próbnego przed uruchomieniem programu w lutym 2026 roku.

 

Strategiczna zmiana na konkurencyjnym rynku

Nowa odsłona programu odzwierciedla sposób, w jaki Cisco i jego partnerzy tworzą oraz dostarczają wartość dla klientów w dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym środowisku. Program redefiniuje pojęcie sukcesu partnerów Cisco. W nowym podejściu kluczowe jest, jak partnerzy zaspokajają potrzeby i ambicje swoich klientów, współpracując w ramach ekosystemu Cisco w sposób napędzający wzrost. Program ma na celu podniesienie pozycji partnerów w oczach klientów oraz poprawę ich doświadczeń dzięki uproszczonym procesom i nowym metodom planowania oraz śledzenia wyników.

„Nowy program pozwala nam doceniać i nagradzać odnoszących sukcesy partnerów oraz lepiej odpowiadać na zmieniające się potrzeby naszych klientów” – powiedziała Elisabeth De Dobbeleer, starsza wiceprezes ds. programu partnerskiego Cisco „Naszym celem jest przekształcenie sukcesu partnerów, podniesienie ich pozycji na rynku oraz poprawienie ich doświadczenia w zgodzie ze spójną wizją Cisco”.

 

80 mln dolarów inwestycji w rozwój umiejętności: pierwszy krok w kierunku transformacji partnerów

Cisco ogłasza pierwsze z konkretnych działań w zakresie poprawy doświadczeń partnerów, inwestując 80 milionów dolarów w nowe inicjatywy partnerskie mające na celu zwiększenie umiejętności i zapewnienie narzędzi potrzebnych do konkurowania na rynku. 60 milionów dolarów z tej inwestycji wesprze wykwalifikowanych partnerów korzyściami, w tym subskrypcjami platformy szkoleniowej Cisco U z pełnym dostępem do rozwoju umiejętności i certyfikacji. Dodatkowe 20 milionów dolarów sfinansuje kwartalne wydarzenia szkoleniowe dla wszystkich partnerów, koncentrujące się na sztucznej inteligencji, bezpieczeństwie i sieci poprzez samodzielną naukę, praktyczne laboratoria i punkty za ciągłe kształcenie.

„Wprowadzamy zmiany, aby pomóc klientom odblokować moc technologii w celu osiągnięcia ich wyników biznesowych. To podstawa programu partnerskiego Cisco 360. Niezależnie od tego, czy chodzi o cykl życia produktów, możliwości techniczne czy usługi zarządzane, partnerzy mogą napędzać zyskowny wzrost dzięki naszemu nowemu programowi opartemu na kreowaniu wartości. Dzięki 15-miesięcznemu okresowi przejściowemu partnerzy mają czas na przygotowanie się i zmaksymalizowanie swojego potencjału w Programie Partnerskim Cisco 360” – powiedział Rodney Clark, starszy wiceprezes ds. partnerstw oraz małych i średnich przedsiębiorstw w Cisco.

 

Program Cisco 360 Partner Program będzie obejmował:

  • Zredefiniowanie wartości partnera: Cisco wprowadza nowy, uproszczony system, który ułatwia ocenę i nagradzanie partnerów. System ten docenia wsparcie, jakie partnerzy zapewniają klientom – na przykład w formie dostarczania rozwiązań, usług, czy długofalowego rozwoju klienta, poszerzają swoją bazę klientów oraz współpracują aktywnie w szerokim ekosystemie partnerów Cisco. Partnerzy, którzy spełnią określone wymagania, będą mogli skorzystać z programów motywacyjnych, w tym z Cisco Partner Incentive i innych metod wsparcia.
  • Podnoszenie pozycji partnerów na rynku: Cisco chce uprościć i wzmocnić sposób, w jaki partnerzy mogą prezentować swoją wartość dla klientów, zwiększając ich rozpoznawalność na rynku. W tym celu wprowadzone zostają dwa nowe poziomy wyróżnień – Cisco Partner oraz Cisco Preferred Partner. Partnerzy mogą zdobywać te oznaczenia w ramach poszczególnych kategorii produktów Cisco, takich jak Bezpieczeństwo czy Sieć. Dzięki temu mają możliwość promocji swoich usług, na przykład jako Cisco Preferred Security Partner lub Cisco Preferred Networking Partner.
  • Rozwój specjalizacji: Cisco zamierza wspierać partnerów w zdobywaniu dogłębnej wiedzy i umiejętności w określonych obszarach, co pomoże im wyróżnić się na rynku. Partnerzy będą mogli rozwijać ekspertyzę zarówno w ramach jednego portfolio, jak i wielu naraz. Nowy program partnerski kontynuuje proces odchodzenia od tradycyjnych specjalizacji architektonicznych na rzecz specjalizacji opartych na rozwiązaniach. W przyszłości planowane jest wprowadzenie kolejnych, bardziej zaawansowanych specjalizacji, które będą dostępne wyłącznie dla partnerów o statusie Preferred Partner.
  • Podczas Cisco Partner Summit ogłoszono również Cisco AI-Ready Infrastructure Solution Specialization — pierwszą certyfikację mającą na celu pozycjonowanie partnerów jako ekspertów w dostarczaniu infrastruktury gotowej na AI oraz rozwiązań i usług z zakresu bezpieczeństwa i obserwowalności dla klientów na całej drodze adopcji AI.

 

Wsparcie partnerów w procesie transformacji

Premiera programu Cisco 360 Partner Program planowana jest na luty 2026 roku. Jego wdrożenie będzie odbywać się stopniowo, z wprowadzaniem i testowaniem nowych elementów, aby zapewnić partnerom i dystrybutorom odpowiednie informacje oraz wsparcie na każdym etapie procesu. Aktualna klasyfikacja będzie działać do momentu pełnej implementacji programu, aby zagwarantować ochronę inwestycji partnerów.

 

Pierwsze opinie partnerów

„Program Partnerski Cisco 360 stanowi zwieńczenie naszej długoletniej współpracy z Cisco, co daje nam ogromną satysfakcję” – powiedział Steve Bland, dyrektor ds. aliansów w Computacenter. „Praca z Cisco nad rozwojem tego innowacyjnego programu utwierdziła nas w przekonaniu, że znacznie poprawi on naszą zdolność do zaspokajania zmieniających się potrzeb naszych klientów. Nacisk programu na rozwój umiejętności, w połączeniu z inwestowaniem Cisco w szkolenia, podkreśla zaangażowanie w nasz wspólny sukces. Z niecierpliwością czekamy na wykorzystanie tych nowych możliwości, aby napędzać wzrost i dostarczać wyjątkową wartość naszym klientom”.

„W ramach naszych działań na rzecz rozwoju biznesu gotowego na przyszłość, jesteśmy dumni, że przyczyniliśmy się do stworzenia Programu Partnerskiego Cisco 360” – powiedział Nicko Roussos, starszy wiceprezes w TD SYNNEX. „Program ten jest przykładem ducha innowacji i współpracy, który definiuje nasze długoterminowe partnerstwo z Cisco i wyposaża nas w możliwość dostarczania wyjątkowych doświadczeń popartych wynikami. Wierzymy, że program pomoże nam budować długofalowe relacje z klientami, aby wspierać wspólny wzrost i osiągać wielkie rzeczy dzięki technologii”.

 

Zgodność z dyrektywą NIS2 i budowanie odporności cybernetycznej – ocenia Przemysław Kania, Dyrektor Generalny Cisco w Polsce