Cisco uznane liderem rynku w dziedzinie usług reagowania na incydenty związane z cyberbezpieczeństwem w najnowszym raporcie IDC.
Cisco uznane liderem rynku w dziedzinie usług reagowania na incydenty związane z cyberbezpieczeństwem w najnowszym raporcie 2021 IDC MarketSpace Report for Worldwide Incident Readiness.
Dwa lata temu Cisco Talos, największa na rynku grupa badawcza zajmująca się zagrożeniami w sieci, została rozbudowana o zespół reagowania na cyberincydenty – Cisco Incident Response. Od tamtej pory, eksperci dokładają wszelki starań, aby podnosić poziom ochrony użytkowników Internetu i maksymalnie skracać czas niezbędny na odpowiednią reakcję, nie tylko w przypadku mapowania sieci pod kątem zagrożeń, ale także odpowiedniego na nie reagowania.
Globalny zespół reagowania na cyberincydenty Cisco Talos nieustannie wspiera klientów firmy, pomagając im planować procesy, procedury, a przede wszystkim chronić ludzi. Wszystko po to, aby organizacje mogły się bezpiecznie łączyć i reagować na zagrożenia pojawiające się w nowym hybrydowym świecie. Wysiłki i wkład zespołu w rozwój bezpiecznego Internetu zostały docenione przez analityków IDC. Grupa Cisco Talos Incident Response została uznana przez IDC za lidera w raporcie 2021 MarketScape for Worldwide Incident Readiness Services.
„Organizacje na całym świecie mają wybór, jeżeli chodzi o dostawców usług reagowania na cyberincydenty. Jesteśmy dumni, że zostaliśmy wyróżnieni za ciężką pracę całego zespołu i doceniamy, że klienci ufają nam w kwestii przygotowania i reagowania na incydenty” – mówi Brad Garnett, Dyrektor Generalny Cisco Talos Incident Response.
Autorzy raportu wskazują, że „organizacje, które poszukują skutecznych rozwiązań do analizy zagrożeń oraz elastycznych usług w zakresie reagowania na incydenty, powinny rozważyć wybór Cisco”.
IDC podkreśla dodatkowo, że usługi reagowania na incydenty Cisco Talos wyróżniają się z uwagi na:
- Przejrzystość działań i czasu pracy w perspektywie oczekiwań klientów i zaangażowania ekspertów Cisco: pełna transparentność i zrozumienie pożądanych wyników biznesowych klienta mają kluczowe znaczenie dla gotowości i reagowania na incydenty. Cisco dokłada wszelkich starań, aby osiągnąć cele klientów w zakresie bezpieczeństwa. Firma posiada szeroką ofertę usług i dedykowany zespół specjalistów Cisco Talos, a także wiele kanałów komunikacji m.in. WebEx i comiesięczne raporty. Dzięki temu klienci są zawsze na bieżąco jeśli chodzi o najnowsze trendy w zakresie zagrożeń.
- Integrację możliwości Cisco w zakresie gotowości i reagowania na incydenty z portfolio usług Cisco Talos: kluczem do gotowości na cyberincydenty jest możliwość reagowania na nie w oparciu o odpowiednią analizę. Po uruchomieniu zespołu Cisco Talos Incident Response i jego integracji w ramach globalnej struktury w 2020 roku, a także przez wydarzenia związane z pandemią, zmienił się diametralnie sposób w jaki klienci korzystają z usług gotowości na zagrożenia Cisco na tryb w pełni cyfrowy i dystrybuowany w chmurze. Dotyczy to także usług Cyber Range. Ponadto wychodząc naprzeciw potrzebom klientów, Cisco prowadzi regularne szkolenia we wszystkich aspektach reagowania na incydenty w oparciu o najnowsze informacje o zagrożeniach. Autorzy raportu zauważyli ponadto, że „szkolenia Cyber-range pomagają budować umiejętności potrzebne do obrony przed zaawansowanymi cyberzagrożeniami. Standardowy trzydniowy program stworzony przez specjalistów ds. reagowania na incydenty opiera się na metodologii crawl-walk-run, która rozpoczyna się od instruktażu kursantów w pierwszym dniu. Do ostatniego dnia studenci przechodzą do pełnego środowiska cybernetycznego”.
- Błyskawiczna reakcja na incydenty: klienci korzystający z usług Cisco Talos Insident Response mają dostęp do jednego z najszybszych na rynku SLO (Service Level Objective), czyli elementu umowy utrzymania jakości świadczonych usług (ang. SLA). Cisco Talos reaguje na incydenty zaledwie w ciągu godziny, a eksperci firmy zjawiają się u klienta w ciągu zaledwie 24 godzin. Szybkie reakcje i właściwe rozmieszczenie globalnego zespołu reagowania na incydenty pomagają klientom stanąć na nogi po atakach i zachować dowody przeciw cyberprzestępcom, które w innym razie mogłyby zostać zniszczone.
Cały raport jest dostępny pod linkiem IDC MarketScape: Worldwide Incident Readiness Services 2021 Vendor Assessment