Cisco w trakcie konferencji Cisco Partner Summit ogłasza wzrost zaangażowania na rzecz firm z sektora małego i średniego biznesu.
Cisco w trakcie konferencji Cisco Partner Summit, ogłosiła wzrost zaangażowania na rzecz sektora małych i średnich firm, oferując partnerom i klientom proste i elastyczne portfolio bezpiecznych rozwiązań, dedykowane wsparcie Cisco oraz zwiększenie inwestycji partnerskich w celu pełniejszego wykorzystania możliwości sektora MŚP.
Obecnie „mały i średni” to duży biznes, jeżeli myślimy o skali jego funkcjonowania. Sektor ten reprezentuje dwie trzecie globalnego PKB. Tylko w Polsce mamy obecnie zarejestrowanych ponad 2.1 miliona podmiotów, a w całym sektorze pracuje blisko 10 mln osób[1]. Teraz, bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, małe przedsiębiorstwa muszą zmierzyć się z tempem zmian i transformacji rynku. Muszą zwracać się do coraz bardziej doświadczonych klientów, którzy oczekują cyfrowych doświadczeń, najwyższego poziomu obsługi klienta czy prostych interfejsów użytkownika. Wraz ze zwiększonym wykorzystaniem chmury i aplikacji internetowych, silna i bezpieczna sieć stanowi krwioobieg każdej małej firmy.
Wprowadzone na rynek pod marką Cisco Designed for Business portfolio rozwiązań dostarcza właściwe produkty w odpowiednich cenach, sprzyjając rozwojowi sektora MŚP. Aby przyspieszyć ten rozwój, Cisco podwoi inwestycje w sieć partnerską, zapewniając lepsze doświadczenie w dostępie i korzystaniu z technologii, zarówno dla partnerów, jak i klientów, z szybszym czasem reakcji i natychmiastowym dostępem do wiedzy specjalistycznej.
„Tempo zmian i transformacji rynku są ogromne. Przedsiębiorstwa każdej wielkości mają trudności z utrzymaniem tempa rozwoju, konkurowaniem o klientów i zarządzaniem wydajnością” – powiedział Marc Monday, dyrektor ds. małych przedsiębiorstw w Cisco. „Celem Cisco jest zapewnienie małym firmom dostępu do tych samych, najlepszych w swojej klasie, możliwości technologicznych, na które mogą liczyć klienci korporacyjni, ale także zrównoważenie ich z prostotą i użytecznością, tak aby klient mógł skupić się na tym, co najważniejsze, czyli rozwoju swojej działalności”.
Małe przedsiębiorstwa mają już doświadczenie w wykorzystaniu technologii, ale ciągle borykają się z jej złożonością. Wychodząc im naprzeciw, Cisco chce reagować na potrzeby rynku szybciej dzięki nowemu wirtualnemu centrum popytu (VDC – Virtual Demand Center). VDC generuje i zaspokaja popyt wynikający z działań marketingowych firmy, automatyzując mechanizmy sprzedaży. VDC zapewnia partnerom realne, gotowe do wykorzystania możliwości sprzedaży, a klientom zapewnia szybszy czas reakcji i natychmiastowy dostęp do wiedzy specjalistycznej. Cisco poszerza także zakres współpracy z partnerami, którzy rozumieją rynek MŚP, między innymi poprzez inwestycje w sieć partnerską w celu zwiększenia skali i poprawy ich rentowności, inicjowanie nowych programów partnerskich, usprawnienie procesu zatwierdzania transakcji a także wsparcie partnerów w zakresie poszukiwania nowych klientów.
Nowa oferta i kluczowe zmiany w programach partnerskich obejmują:
- Program motywacyjny „Perform Plus„: nowa globalna inicjatywa, która nagradza kwartalnymi rabatami partnerów koncentrujących się na średnich i małych klientach. Cisco zwiększa również inwestycje w partnerów, którzy wykazują rozwój działań w tym sektorze, ale nie mogą łączyć programów motywacyjnych. Inicjatywa zostanie wprowadzona w Cisco w trzecim kwartale roku finansowego 2020.
- Program „CMSP Express”: przeprojektowany program „Cloud and Managed Service Program” dla dostawców usług zarządzanych (MSP) sprzedających swoje usługi klientom z sektora małych przedsiębiorstw.
- Program X-Sell dostępny na całym świecie: społeczność sprzedażowa stworzona poprzez współinwestowanie z partnerami, która obejmuje szkolenia prowadzone przez Cisco i wspólną sprzedaż, aby w pełni wykorzystać potencjał sektora małego biznesu.
- Usprawniona rejestracja transakcji: znacznie przyspieszony czas zatwierdzania transakcji o określonych rozmiarach, co pozwala partnerom na szybkie działanie na dynamicznie rozwijającym się rynku.
Cisco posiada również portfolio produktów – w tym kilka nowych rozwiązań – zaprojektowanych specjalnie dla sektora małych przedsiębiorstw. Cisco Designed for Business oferuje rozwiązania, które umożliwiają małym firmom bezpieczne łączenie się ze światem, wykorzystanie mocy obliczeniowej i współpracę. Nowe uzupełnienia oferty obejmują bezprzewodowe punkty dostępowe Cisco Business Wireless Access Points, pełne portfolio rozwiązań Meraki Go oraz nowy przystępny cenowo przełącznik Catalyst 1K, oferujący małym firmom jakość znaną ze światowej klasy przełączników Catalyst.
[1] PARP: Raport o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce