Cisco ogłosiło wprowadzenie strategii Cisco Plus, która ma zapewnić klientom nowe, elastyczne metody zakupu i użytkowania rozwiązań w modelu „as-a-service”
Aby pomóc klientom łączyć się ze światem, zabezpieczać i zwiększać ich zdolności automatyzacji w celu osiągnięcia zwinności cyfrowej w świecie coraz bardziej opartym na chmurze, Cisco ogłosiło wprowadzenie strategii Cisco Plus. Zapewni ona klientom nowe, elastyczne metody zakupu i użytkowania rozwiązań w modelu „as-a-service”.
Cisco Plus – to technologia Cisco, ale także o wiele więcej
Aby wyjść naprzeciw potrzebom klientów, Cisco zmienia strategię wprowadzania na rynek sprzętu, oprogramowania i usług. Nowy sposób zakupu i korzystania z technologii oferowany w ramach Cisco Plus ułatwia użytkowanie rozwiązań z oferty Cisco. Cisco Plus będzie zapewniać dostęp do najlepszych w swojej klasie rozwiązań sieciowych, rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa, data center, przechowywania danych, aplikacji i rozwiązań zapewniających obserwowalność. Rozwiązania będą dostępne w ujednoliconym, abonamentowym modelu „as a service”, czyniącym je przystępnymi, łatwymi w użytkowaniu i niezwykle funkcjonalnymi.
Przejście na model Network-as-a-Service (NaaS)
Network-as-a-Service to model oparty na chmurze, który umożliwia klientom łatwą obsługę i osiągnięcie rezultatów oczekiwanych od sieci, bez posiadania, budowy czy utrzymywania własnej infrastruktury. Ponieważ zespoły IT chcą w spójny, bardziej bezpieczny i mniej skomplikowany sposób zapewnić dostęp do zasobów coraz większej liczbie osób pracujących zdalnie lub w terenie, zwracają uwagę na korzyści zapewniane przez modele NaaS. Potrzebują prostszych i bardziej niezawodnych rozwiązań do ochrony i łączenia ze sobą użytkowników w hybrydowym miejscu pracy.
Zalety rozwiązań NaaS Cisco Plus to m.in.:
- Bezproblemowe i bezpieczne połączenia z aplikacjami i dostawcami usług chmurowych.
- Elastyczne modele użytkowania, obejmujące możliwość płacenia za użycie lub uiszczanie płatności w modelu „pay as you grow”.
- Kompleksowa widoczność – od klienta, przez aplikację po dostawcę usług internetowych.
- Ujednolicony mechanizm kontroli, zapewniający dostęp właściwym użytkownikom.
- Bezpieczeństwo we wszystkich obszarach, nie w formie kolejnego wbudowanego rozwiązania „punktowego”.
- Analizy w czasie rzeczywistym wykorzystujące rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji/uczeniu maszynowym, służące do monitorowania kosztów i wydajności.
- Dostęp do API w całym stosie technologicznym.
- Partnerzy zapewniający dodatkową wartość i szybciej dostarczający usługi.
Przy wdrożeniu NaaS w pierwszej kolejności nacisk zostanie położony na rozwiązania oparte na chmurze w modelu „as a service”, w celu realizacji koncepcji Secure Access Service Edge (SASE). Obecna oferta Cisco SASE umożliwia klientom łatwe korzystanie z usług w przyszłości i zapewnia ochronę inwestycji. Cisco planuje udostępnienie rozwiązań NaaS w ograniczonym zakresie pod koniec tego roku kalendarzowego. Pozwolą ujednolicić usługi sieciowe, bezpieczeństwa i widoczności w zakresie dostępu, WAN i chmury.
„Jestem przekonany, że każda organizacja skorzysta na uproszczeniu najbardziej wydajnych technologii” – powiedział Todd Nightingale, starszy wiceprezes i dyrektor generalny, Enterprise Networking and Cloud w Cisco. „Sieć jako usługa (network-as-a-service) to doskonały wybór dla firm, które chcą przejść na chmurę bez większego wysiłku. Cisco jest liderem w branży dzięki Cisco Plus. Wspólnie z naszymi partnerami zamierzamy oferować w chmurze większość rozwiązań z naszego portfolio technologicznego, w najprostszy i najbardziej elastyczny sposób, udostępniając je w modelu as-a-service.”
„Przedsiębiorstwa ponownie przystępują do realizacji przyjętych strategii transformacji cyfrowej. Coraz częściej poszukują bardziej przypominających chmurę, elastycznych modeli użytkowania, które posłużą im do zapewnienia infrastruktury IT, chmury i sieci oraz zarządzania nią. Rozwiązania wdrażane „jako usługa” zapewniają tak bardzo potrzebną elastyczność i możliwość dostosowania skali, a także upraszczają wdrażanie sieci i bieżące funkcjonowanie” – powiedział Rohit Mehra, wiceprezes ds. infrastruktury sieciowej w IDC. „Przejście Cisco na model as-a-service dzięki Cisco Plus podkreśla zaangażowanie firmy w zaspokajanie potrzeb klientów, którzy oczekują przewidywalnych kosztów, zwinności zbliżonej do chmury, bezpieczeństwa najwyższej klasy i wielu innych korzyści.”
Wstępna oferta – Cisco Plus Hybrid Cloud
Dostępne od połowy 2021 roku rozwiązanie Cisco Plus Hybrid Cloud oferowane w modelu „as-a-service” obejmuje całą gamę usług Cisco z zakresu sieci w centrum danych, zastosowań obliczeniowych i przechowywania danych, uzupełnionych usługami zewnętrznymi do przechowywania danych i oprogramowaniem, które łączą infrastrukturę lokalną, brzeg sieci i chmurę publiczną. Zapewnia elastyczny model użytkowania i dostęp do pakietu usług obejmujących cały cykl życia – w ramach Cisco Customer Experience (CX) i dzięki rozwiązaniom partnerów. Klienci mogą wybrać pożądany poziom świadczenia usług w zakresie planowania, projektowania i instalacji. Wychodząc naprzeciw różnorodnym potrzebom klientów, Cisco Plus Hybrid Cloud umożliwia zadeklarowanie z wyprzedzeniem intensywności użytkowania od 0% do 100%, a czas dostarczenia rozwiązania wynosi 14 dni. Wstępne oferty rozwiązań w modelu „as a service” pojawią się w ograniczonym zakresie w Australii, Kanadzie, Niemczech, Holandii, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych.
„Wprowadzenie Cisco Plus bardzo nas cieszy, ponieważ oznacza, że nasz strategiczny partner wkracza głębiej w erę as-a-service, pomagając nam w transformacji, której celem jest dostarczanie IT jako usługi naszym klientom”. – Jeffrey den Oudsten, CTO i dyrektor ds. rozwiązań biurowych, Conscia.
„Zawsze niezbędne było znalezienie odpowiedniej równowagi pomiędzy aspektami użytkowymi i finansowaniem infrastruktury IT. Cisco Plus idealnie pasuje do modelu operacyjnego opartego na chmurze. Cisco Plus obejmujące większość produktów Cisco pomaga Insight w dalszym przechodzeniu na modelu działania w oparciu o chmurę, czego oczekują od nas nasi klienci. Dzięki Cisco Plus organizacje mogą nie tylko obsługiwać infrastrukturę za pośrednictwem chmury, ale także użytkować ją w podobny sposób, czego efektem jest prawdziwie hybrydowa multi-chmura” – Juan Orlandini, główny architekt rozwiązań chmurowych i transformacji centrum danych, Insight.
Cisco Plus Experience stworzone na bazie CX Cloud
Jeszcze w tym roku klienci korzystający z usług w modelu „as-a-service” będą mogli szybko i łatwo skontaktować się z Cisco za pośrednictwem Cisco Plus Experience, samoobsługowego portalu zbudowanego w oparciu o Cisco CX Cloud, który umożliwia klientom i partnerom poznanie oferty „as-a-service” firmy Cisco, a także użytkowanie i monitorowanie wykorzystania rozwiązań. Częścią intuicyjnego interfejsu będzie sklep, w którym klienci będą mogli wybierać usługi z bogatej oferty Cisco i partnerów.
Kontynuacja modelu współpracy Partner-First
Cisco Plus wykorzysta obecny ekosystem partnerów, aby pomóc większej liczbie klientów osiągnąć oczekiwane wyniki. Cisco i partnerzy od ponad 20 lat oferują razem ponad 2300 usług. Partnerzy programu Cisco Gold Provider odegrają kluczową rolę w dostarczaniu usług Cisco Plus, przyspieszając przechodzenie na model „as a service”. Korzyści ze sprzedaży i zapewnienia wsparcia dla bardziej kompleksowych rozwiązań Cisco będą mogli odnieść także pozostali partnerzy Cisco.
https://itreseller.pl/itrnewcoraz-wieksza-efektywnosc-biznes-sie-rozwija-a-konkurencja-rosnie-czyli-jak-wyglada-sytuacja-na-rynku-dystrybucji-it-zdaniem-jednych-z-najwazniejszych-graczy-w-tym-sektorze-w-polsce/