Citrix nadaje pracy bardziej osobisty charakter, ogłaszając ogólną dostępność inteligentnch funkcjonalności i spersonalizowanych mikroaplikacji w Citrix Workspace.

Citrix ogłosił ogólną dostępność inteligentnch funkcjonalności i spersonalizowanych mikroaplikacji w Citrix Workspace. Mają one uprościć pracę przez automatyzację zadań i pomóc wyeliminować „cyfrowy szum”.

 

To, co ułatwia nam życie osobiste często komplikuje te zawodowe. Każdego dnia przeciętny pracownik spędza blisko 65% swojego czasu na pracy i spotkaniach, około 20% na poszukiwaniu informacji i zaledwie 15% na tym, za co jest faktycznie wynagradzany. Dzieje się tak, gdyż technologia, która miała usprawnić pracę, skomplikowała ją.

 

„Jako konsumenci coraz częściej polegamy na takich aplikacjach jak np. Uber, by upraszczać  sobie zadania życia codziennego. Za pomocą jednego kliknięcia możemy zrealizować swoje aktualne potrzeby”- powiedział Tim Minahan, wiceprezes wykonawczy ds. strategii i dyrektor ds. marketingu w Citrix. „W biurze te konsumenckie, spersonalizowane narzędzia zastępowane są technologiami narzucanymi przez firmę, które często są bardziej skomplikowane w obsłudze, mniej intuicyjne i spowalniają nas w działaniu”.

 

Uciszyć cyfrowy hałas

W ciągu typowego dnia w pracy pracownicy korzystają z kilkunastu aplikacji, – często z czterech lub więcej, by ukończyć pojedyncze zadanie, takie jak np. rozliczenie wydatków, rezerwację podróży służbowej, składanie zamówień lub zatwierdzanie czasu wolnego. Ponadto wielu pracowników spędza co najmniej 20% czasu na szukaniu potrzebnych im informacji. Badania pokazują, że nasza praca jest zakłócana sms-em, czatem czy innym alertem średnio co dwie minuty, co znacząco wpływa na naszą dekoncentrację.

 

Praca przyszłości dostępna już dziś

IDC przewiduje, że do 2021 r. 60% procent firm z rankingu Global 2000 wdroży cyfrowe miejsca pracy. Kolejne 10% oranizacji zastosuje rozwiązania cyfrowego miejsca pracy w formie usługi. (IDC FutureScape: Worldwide Future of Work 2019 Prognozy, październik 2018). Elastyczne, inteligentne, połączone ze sobą wirtualne i fizyczne środowiska mają za zadanie poprawić komfort i satysfakcję oraz pozytywnie wpłynąć na wydajności pracowników. Korzystając z Citrix® Workspace, firmy mogą zoptymalizować codzienne zadania dla każdego ze swoich pracowników, organizując je i automatyzując w inteligentny i spersonalizowany sposób, tak by mogli oni skoncentrować się na kluczowych dla firmy działaniach.

 

 

Koniec z monolitycznymi aplikacjami

Wyposażona w innowacyjne technologie, takie jak uczenie maszynowe i mikroaplikacje, platforma Citrix Workspace pozwala organizacjom na zbudowanie dla swoich pracowników, ustandaryzowanego, inteligentnego i bezpiecznego środowiska, zawierającego zarówno aplikacje jak i dane. Ponadto, dzięki technologiom zawartym w Citrix Workspace firmy mogą podłączyć do nowego środowiska starsze, rodzime (dedykowane) systemy. W celu integracji z własnymi systemami, za pomocą tzw. mikroaplikacji i mikro automatyzacji, firmy mogą wykorzystać stworzone do tego celu i dostarczone wraz z platformą narzędzia, nie wymagające umiejętności  programistycznych. Citrix Workspace zapewnia integrację z najczęściej używanymi i najpopularniejszymi na świecie aplikacjami, takimi jak SAP (Ariba, Concur i SuccessFactors); Microsoft (Dynamics, Power BI i Teams); Google G-Suite (Drive, Calendar i Directory); Salesforce; Workday, Atlassian (Jira); Zendesk i ServiceNow. Wraz z rowiązaniem dostarczono ponad 100 wstępnie skonfigurowanych mikroaplikacji, zawierących nowe, inteligentne funkcje pozwalające firmom na:

 

  • Automatyzację powtarzalnych, mniej istotnych zadań i wyszukiwania informacji.
    • Wyodrębnienie z wielu systemów najistotniejszych zadań i działań oraz dostarczanie ich poszczególnym pracownikom w postaci spersonalizowanych feedów i mikroaplikacji, dostępnych dla pracowników na każdym z posiadanych przez nich urządzeń.
    • Wprowadzenie możliwości wykonania wprost z aplikacji Citrix Workspace łatwych, często jednoelementowych działań, w celu zwiększenia efektywności pracowników, optymalizacji czasu i uproszczenia rutnowcyh zadań, takich jak rozliczanie wydatków służbowych czy wnioskowanie o urlop.
    • Zbudowanie pomiędzy pracownikami zależności, opartych na kontekście i automatyzacji zadań, w taki sposób by mogli oni skupić się na kluczowych elementach swojej pracy, nie marnując czasu na poszczególne czynności.