Anthropic wprowadza Claude for Education – AI, które uczy krytycznego myślenia

Claude for Education to nowe narzędzie sztucznej inteligencji stworzone przez firmę Anthropic, które ma zrewolucjonizować sposób nauczania i uczenia się. Dzięki unikalnym funkcjom wspiera uczniów w rozwijaniu krytycznego myślenia oraz ułatwia pracę nauczycielom i administratorom szkół.
Firma Anthropic ogłosiła premierę Claude for Education, specjalnej wersji chatbota Claude, zaprojektowanej z myślą o edukacji. Claude for Education różni się od standardowej wersji dzięki nowemu „trybowi nauki”, który zmienia sposób interakcji z użytkownikiem. Zamiast podawać gotowe odpowiedzi na pytania, chatbot zadaje tzw. pytania prowadzące, takie jak: „Jak podejdziesz do tego problemu?” czy „Jakie dowody wspierają twoje wnioski?”. Taki sposób działania ma pozwolić uczniom samodzielnie dojść do rozwiązania i lepiej zrozumieć materiał.
Anthropic podkreśla, że w trakcie rozmowy chatbot wyjaśnia istotne aspekty problemu, pomagając uczniowi zrozumieć nie tylko odpowiedź, ale także proces prowadzący do jej uzyskania. Uczniowie mogą korzystać z narzędzia do pisania recenzji literackich z cytatami, rozwiązywania skomplikowanych problemów matematycznych krok po kroku czy uzyskiwania szczegółowej opinii na temat swoich prac przed ich oddaniem.

Claude for Education ma również na celu ułatwienie pracy nauczycielom i administratorom edukacyjnym. Nauczyciele mogą wykorzystywać chatbota do tworzenia rubryk ocen zgodnych z celami nauczania, pisania spersonalizowanych opinii na temat prac uczniów czy generowania zadań o różnym poziomie trudności. Z kolei administratorzy szkół mogą analizować trendy rekrutacyjne, automatyzować odpowiedzi na wiadomości e-mail czy też przekształcać dokumenty urządowe w bardziej przystępne językowo formaty.
Claude for Education to przykład tego, jak sztuczna inteligencja może wspierać edukację w nowoczesny sposób. Narzędzie nie tylko pomaga uczniom rozwijać krytyczne myślenie, ale także odciąża nauczycieli i administratorów od czasochłonnych obowiązków administracyjnych. Czy takie rozwiązania staną się standardem w szkołach? To pytanie pozostaje otwarte, ale jedno jest pewne – potencjał tego typu technologii jest ogromny i może znacząco wpłynąć na przyszłość edukacji.