Cloud Gaming – przyszłość cyfrowej rozrywki napędzana technologią ALSO jest już dostępna w Hiszpanii dla abonentów Tiekom. Usługa gier w chmurze, jest dostępna dla wszystkich klientów operatora.
Gry w chmurze lub inaczej cloud gaming, polega na tym, że fizycznie gra uruchamiana jest na odpowiednio skonfigurowanym serwerze, a do użytkownika streamowana jest już tylko treść w postaci obrazu i dźwięku – a w drugą stronę – impulsy sterowania. Mówiąc w skrócie – sterujemy grą uruchomioną w chmurze, a nie na naszym komputerze.
Zaletą takiego rozwiązania jest fakt, że wymagania stawiane maszynie po stronie użytkownika są niewielkie – nie potrzebna jest tu potężna karta graficzna i wydajny CPU. Wystarczy nawet ultrabook ze zintegrowaną grafiką. Grunt, aby połączenie z siecią było dobrej jakości.
Tiekom, dostawca usług komunikacyjnych i treściowych, podpisał umowę z LudiumLab, partnerem technologicznym ALSO i ekspertem w zakresie rozwoju technologii dla interaktywnych usług przesyłania strumieniowego. Daje to klientom Tiekom dostęp do najnowszych trendów w świecie gier wideo i interaktywnej rozrywki, z portfolio ponad 100 gier w chmurze.
„Gry w chmurze są na naszym celowniku od lat jako jeden z najciekawszych i najszybciej rozwijających się rynków. Już ponad 200 milionów użytkowników na całym świecie korzysta z różnych usług gier wideo w w chmurze. Branża gier w chmurze jest obecnie szacowana na 1 miliard dolarów i oczekuje się, że osiągnie 8 miliardów dolarów do 2025 roku. Zwiększony popyt na opcje rozrywki w ciągu ostatniego roku dał branży dalszy impuls.” – wyjaśnia Jan Bogdanovich, SVP Consumptional Business w ALSO.
„Według ekspertów gry w chmurze zasadniczo zmienią konsumpcję gier wideo, jaką znamy dzisiaj. W Ludium Lab rozwijamy naszą własną interaktywną technologię strumieniowania od ponad ośmiu lat , co zapewniło nam wysoki poziom wiedzy na temat tego modelu i naszej własnej platformy do gier w chmurze. Cieszymy się, że możemy zapewnić najlepszą technologię na rynku dla oferty gier w chmurze Tiekom.” – dodaje Juan José Martín, dyrektor generalny Ludium Lab.
Usługa gier w chmurze, która jest teraz dostępna dla wszystkich klientów operatora, ma początkowy 45-dniowy bezpłatny okres próbny z ograniczonym katalogiem 40 gier wideo. Od tego momentu za 9,90 € miesięcznie użytkownicy będą mieli dostęp do pełnego katalogu i będą mogli grać w czasie rzeczywistym z dowolnego urządzenia z połączeniem internetowym. Wszystko działa w chmurze, eliminując barierę wejścia polegającą na konieczności polegania na konsoli lub komputerze. Integracja z urządzeniem cyfrowym, które klient już zna, sprawia, że rozrywka interaktywna jest jeszcze bardziej dostępna.
https://itreseller.pl/itrnewibm-cloud-satellite-umozliwia-oferowanie-bezpiecznej-chmury-z-dowolnego-miejsca-rowniez-w-przetwarzaniu-brzegowym/