Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Cloud Technologies odnotowało 8,78 mln zł zysku netto

Jak podała spółka Cloud Technologies, firma odnotowała 8,78 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2023 r. w porównaniu do 12,77 mln zł zysku rok wcześniej.

Pozostałe dane za rok 2023 wyglądają następująco:

  • Zysk operacyjny: 13,21 mln zł wobec 13,17 mln zł rok wcześniej;
  • Zysk EBITDA skorygowany o koszty programu motywacyjnego: 27,6 mln zł (ti wzrost o 18,4% r/r);
  • EBITDA kluczowego segmentu sprzedaży danych wzrosła o 18,7% r/r i jest równa 29,7 mln zł. Marża EBITDA tego segmentu to 66,8%;
  • Skonsolidowane przychody ze sprzedaży opiewały na kwotę 54,72 mln zł wobec 50,39 mln zł rok wcześniej;
  • W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2023 r. wyniósł 9,6 mln zł wobec 8,31 mln zł zysku rok wcześniej.

„W 2023 roku Grupa Cloud Technologies zanotowała wzrost przychodów o 4,3 mln zł w ujęciu r/r, do poziomu 54,7 mln zł oraz wzrost [skorygowanej] EBITDA w ujęciu r/r również o 4,3 mln zł (+18,4% r/r). Marża EBITDA Grupy ulega sukcesywnej poprawie i w skali roku przekroczyła już poziom 50%. Rok 2023 był najlepszym w historii Cloud Technologies pod względem sprzedaży danych, czyli strategicznego, skalowalnego segmentu o zasięgu międzynarodowym. Przychody w tym segmencie sięgnęły 44,6 mln zł, co oznacza wzrost o blisko 16% r/r (dynamika w walucie bazowej, czyli USD, wyniosła 24%). Sprzedaż danych odpowiada już za 81,5% przychodów Grupy i notuje marżę EBITDA na poziomie blisko 67%. Około 80% przychodów z tego segmentu pochodzi z rynku USA. EBITDA segmentów (nie uwzględniająca wpływu pozostałej działalności operacyjnej) wyniosła w 2023 roku 25,4 mln zł, co oznacza wzrost o ponad 20% r/r” – czytamy w notatce zarządu dołączonym do raportu.

Jednym z celów strategii na lata 2021-2023, podała spółka, warunkującym rozpoczęcie programu motywacyjnego, było osiągnięcie skumulowanego poziomu EBITDA za lata 2021-2023 w łącznej kwocie 55 mln zł, a skumulowana EBITDA z lat 2021-2023 przekroczyła 66 mln zł, co oznacza, że cel został osiągnięty w 120%. W ramach realizacji strategii zainwestowano w latach 2021-2023 ponad 44 mln zł, co udało się osiagnąć bez wykorzystania zewnętrznego finansowania lub emisji akcji – jedynie ze środków wygenerowanych z działalności operacyjnej.

„Za nami kolejny udany rok, sprzedaż danych rozwija się dynamicznie, a w 2023 osiągnęliśmy w tym zakresie najlepsze wyniki w naszej historii. W minionym roku zakończyliśmy również naszą strategię przyjętą na lata 2021-2023 i z satysfakcją stwierdzam, że zrealizowaliśmy jej kluczowe założenia, m.in.: przejście na Główny Rynek GPW, międzynarodową akwizycję, skup akcji własnych czy wypłatę pierwszej w historii dywidendy. W 2023 roku przedstawiliśmy również nową strategię na lata 2023-2025, która stanowi ewolucję sprawdzonego już modelu biznesowego i pozwoli w jeszcze większym stopniu wykorzystać przewagi konkurencyjne i umacniać naszą pozycję wiodącego globalnego dostawcy danych” – powiedział cytowany w raporcie prezes Piotr Prajsnar.

Zgodnie ze strategią Cloud Technologies na 2023-2025 celem jest dalszy dynamiczny rozwój sprzedaży danych w obecnych i nowych obszarach o dużym potencjale wzrostu. W ramach realizacji nowej strategii spółka zamierza przeznaczyć do 100 mln zł w latach 2023-2025. Szczegółowy plan zakłada przeznaczenie do 60 mln zł na potencjalne akwizycje i inwestycje, około 10 mln zł na prace badawczo-rozwojowe, a także około 30 mln zł na skup 250 000 akcji w ramach programu motywacyjnego dla pracowników, z czego 125 000 akcji zostało już nabytych w ramach skupu akcji własnych, który został przeprowadzony w grudniu 2023 r.