Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Cloud Technologies, polski lider analityki Big Data i największa hurtownia danych w Europie, odnotowała kolejny dobry kwartał.

Cloud Technologies: zysk netto wyższy o ponad 70% w III kw. 2017 r. Cloud Technologies, polski lider analityki Big Data i największa hurtownia danych w Europie, przetwarzająca już ponad 9 mld anonimowych profili internautów odnotowała kolejny dobry kwartał. Przychody Grupy w trzecim kwartale wyniosły 17 mln zł i były wyższe o 23,6% r/r, a zysk netto wzrósł o 71,6% do poziomu 7,9 mln zł. Spółka podtrzymuje plany przejścia na główny rynek GPW.

 

„Wyniki Cloud Technologies osiągnięte w III kwartale są odzwierciedleniem naszego dynamicznego rozwoju, intensywnej pracy wykonanej w tym okresie oraz rosnącego zapotrzebowania na dane na świecie. Zwiększenie skali naszej działalności, szczególnie na rynkach zagranicznych, pozwoliło nam na zajęcie pozycji jednego z największych na świecie dostawców danych typu 3rd party. Dane stają się coraz ważniejszym aktywem w wielu branżach, popyt na nie stale rośnie, co potwierdzają trendy rynkowe. W reklamie internetowej dynamicznie rośnie rynek programmatic, dla którego dane są podstawą.” mówi Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies.

 

eMarketer szacuje, że w USA w 2019 r. model programmatic zagospodaruje już 83,6% wydatków na reklamę odsłonową w Internecie. Podobnie sytuacja wygląda na rynku europejskim, gdzie zgodnie z raportem IAB Europe rynek reklamy w modelu programmatic rośnie w tempie dwucyfrowym. Jego wartość w 2016 r. sięgnęła 8,1 mld euro i wzrosła aż o 42,7% porównując r/r.

 

Najważniejsze dane finansowe za III kw. 2017 r. i I-III kw. 2017 r.

Dane finansowe (mln zł)III kw. 2017III kw. 2016Zmiana r/rI-III kw. 2017I-III kw. 2016Zmiana r/r
Przychody17,013,723,6%50,832,456,6%
EBIT9,36,543,6%22,815,646,0%
EBITDA9,46,738,8%23,116,540,2%
Zysk netto7,94,671,6%16,513,027,0%

 

Przychody ze sprzedaży Cloud Technologies wzrosły w III kwartale 2017 r. do poziomu 17,0 mln zł, czyli o 23,6% w porównaniu do analogicznego kwartału w roku 2016. Skonsolidowany zysk EBITDA był wyższy o 38,8% niż w III kwartale 2016 r. i wyniósł 9,4 mln zł. Grupa zanotowała też zysk netto na poziomie 7,9 mln zł (wzrost o 71,6% r/r). W ujęciu całej Grupy przychody ze sprzedaży w pierwszych trzech kwartałach 2017 r. wyniosły 50,8 mln zł i wzrosły tym samym o 56,6% w porównaniu do analogicznego okresu 2016 r. Skonsolidowany zysk EBITDA wzrósł o 40,2% do 23,1 mln zł, natomiast zysk netto wyniósł po trzech kwartałach 16,5 mln zł, czyli o 27,0% więcej niż rok wcześniej.

 

„Za nami kolejny udany kwartał, a osiągnięte wyniki najlepiej potwierdzają nasz dynamiczny rozwój. W ciągu ostatnich 6 lat udało nam się zbudować jedną z największych na świecie hurtowni anonimowych danych o preferencjach i zainteresowaniach internautów oraz stworzyć unikalną ofertę dla reklamodawców i wydawców z wykorzystaniem technologii Big Data mówi Piotr Prajsnar. Cieszę się, że naszą działalność i technologie docenia rynek. W opublikowanym w październiku rankingu Deloitte Technology Fast 50 Central Europe zajęliśmy 9. miejsce wśród najdynamiczniej rozwijających się spółek w Europie Centralnej, w porównaniu do zeszłorocznego zestawienia awansowaliśmy o 12 pozycji.” – dodaje prezes.

 

Segment Performance marketing pozostaje główną składową sprzedaży i rentowności Grupy, przy czym należy odnotować rosnące znaczenie segmentu Data services, co ma strategiczne znaczenie dla działalności Grupy. W trzecim kwartale 2017 r. Spółka podpisała z siecią reklamową OAN Sp. z o.o. przyrzeczoną umowę nabycia zorganizowanej części przedsiębiorstwa OAN. Ostateczna cena nabycia została wyznaczona na poziomie 2,3 mln zł. Transakcja ma na celu poszerzenie oferty Grupy Cloud Technologies w zakresie monetyzacji powierzchni reklamowej oraz dotarcie do szerszego grona usługobiorców. Jest to też dodatkowy sposób na monetyzację technologii UnBlock. Działająca od 2011 r. Spółka OAN Sp. z o.o. to rozpoznawalna marka na rynku reklamy internetowej.

 

„Przejęcie części sieci reklamowej OAN to kolejny krok w naszym rozwoju, który przełoży się w przyszłości na jeszcze lepsze wyniki i pozwoli na przygotowanie bardziej kompleksowej oferty oraz umocnienie naszej pozycji na rynku.” mówi Piotr Prajsnar.

 

Spółka podtrzymuje plany przejścia na rynek główny GPW o czym poinformuje akcjonariuszy po złożeniu prospektu emisyjnego do KNF.