Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Cloud Technologies w Q2 zanotował 14 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 31% r/r., głównym źródłem wzrostu wyników grupy jest Data Enrichment.

Cloud Technologies zanotował 14 mln zł przychodów w II kw. br., co oznacza wzrost o 31% r/r, podała spółka. W tym samym okresie EBITDA osiągnęła poziom 4,8 mln zł (wzrost o 613% r/r), a zysk netto wyniósł 2,2 mln. Kluczowym segmentem biznesowym Grupy jest Data Enrichment, obejmujący monetyzację danych w oparciu o autorską technologię DMP służącą do ich przetwarzania. Segment ten stanowi główne źródło wzrostu wyników grupy, która konsekwentnie realizuje plany dalszej globalizacji sprzedaży danych, dokonuje międzynarodowych akwizycji oraz dąży do komercjalizacji swoich technologii, wskazano.

Jak podaje spółka, segment Data consulting obsługujący klientów agencyjnych oraz bezpośrednich zwiększył przychody r/r o 58% i znacząco poprawił poziom EBITDA, osiągając 0,7 mln zł. Segment Data acquisition zanotował spadek przychodów i rentowności, co jest skutkiem inwestycji w dane o wyższej jakości, na czym korzysta przede wszystkim segment Data enrichment.

„Nasz kluczowy segment z perspektywy rozwoju całej grupy, czyli Data enrichment, odpowiada już za ponad 40% osiąganych przychodów i po raz drugi z rzędu zbliżył się poziomem marży do 70%, poprawiając ubiegłoroczny wynik aż o 45 pkt proc. Poziom EBITDA Grupy cały czas rośnie, napędzany przez segment Data enrichment, osiągając w II kw. 4,8 mln zł czyli 7x więcej niż w porównywalnym okresie ubiegłego roku, a zysk netto jest najwyższy od ponad 3 lat” – powiedział prezes Piotr Prajsnar.

Jak tłumaczą przedstawiciele spółki, segment Data acquisition jest w grupie traktowany jest jako miejsce do pozyskiwania danych.

„Są one następnie wykorzystywane głównie w segmencie Data enrichment, który notuje dynamiczne wzrosty i obejmuje trzy obszary: sprzedaż danych, sprzedaż licencji na technologie oraz rozliczenia barterowe. Dynamika wzrostu w II kw. w tym segmencie wyniosła 144%, a sama dynamika sprzedaży danych, bez licencji na technologie i barterów, sięgnęła w skali kwartału 292%” – dodał dyrektor finansowy Cloud Technologies Piotr Soleniec. 

Wskazał, że w II kw. kolejny raz z rzędu wzrosły środki pieniężne i obecnie wynoszą one 23 mln zł.

„Jako spółka działająca na globalnym rynku danych stale inwestujemy w rozwój naszych technologii i analizujemy obecnie potencjał wykupu praw do technologii DSP, z której obecnie korzystamy na zasadzie licencji. Środki te są przez nas wykorzystywane także do potencjalnych akwizycji, czego przykładem jest nabycie w czerwcu 24% udziałów, z możliwością zwiększenia tego poziomu do 60% w przyszłości, w hiszpańskiej spółce The Linea1 MKT S.L. z branży marketingu internetowego. To pierwsza zagraniczna inwestycja w historii naszej Grupy. Aktywnie analizujemy rynek pod kątem mniejszych podmiotów, z których pomocą w szybki sposób możemy rozszerzyć naszą sieć dystrybucji danych” – podsumował dyrektor finansowy Cloud Technologies.

Cloud Technologies to warszawska spółka z segmentu nowych technologii. Zajmuje się big data, marketingiem i monetyzacją danych. Cloud Technologies stworzyła jedną z największych na świecie hurtowni danych oraz platformę Big Data (DMP) – OnAudience.com. Spółka jest notowana na rynku NewConnect od 2012 r.

 

 

SoftBlue SA w I półroczu 2021 r. z ponad 2-krotnie wyższymi przychodami netto ze sprzedaży. Q2 spółka zamyka z 9-krotnie wyższymi przychodami r/r.