Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Cloud Technologies zapowiada strategię na lata 2025–2027. Firma stawia na rozwój organiczny i rosnący rynek reklamy online

Cloud Technologies

Podczas GPW Innovation Day prezes Cloud Technologies, Piotr Prajsnar, zapowiedział publikację strategii rozwoju na lata 2025–2027. Firma, lider w obszarze danych do targetowania reklam internetowych, nadal stawia na rozwój organiczny i liczy na dynamiczny wzrost rynku reklamy oraz wykorzystanie sztucznej inteligencji.

 

Ewolucja sprawdzonych metod

Cloud Technologies, notowany na GPW dostawca danych dla branży reklamowej, planuje jeszcze w drugiej połowie 2025 roku ogłosić nową perspektywę rozwoju na lata 2025–2027. Jak podkreślił prezes spółki Piotr Prajsnar, nie będzie to jednak rewolucja, lecz kontynuacja sprawdzonych kierunków działania. Fundamentem strategii ma pozostać rozwój organiczny – rozumiany jako poszerzanie bazy klientów, rozwijanie produktów i wykorzystywanie nowych możliwości rynkowych.

„Stawiamy przede wszystkim na rozwój organiczny. To jest podstawa naszego biznesu i wzrostu, który ma miejsce w tej chwili, ale który będzie miał też, naszym zdaniem, miejsce w najbliższej przyszłości” – mówił Prajsnar.

Firma koncentruje się na zwiększaniu efektywności reklamy online, wskazując jako swój nadrzędny cel wzrost ROI z każdego dolara zainwestowanego w kampanie internetowe.

 

Globalny zasięg, lokalna innowacja

Cloud Technologies gromadzi dane z ponad 200 rynków na całym świecie. Blisko 80% przychodów generuje w Stanach Zjednoczonych, a drugim kluczowym regionem jest Europa Zachodnia. Spółka dostarcza dane służące do precyzyjnego targetowania reklam, a jej operacyjne centrum znajduje się w Londynie, gdzie działa zależna spółka OnAudience.

Technologicznie Cloud opiera się na własnej infrastrukturze chmurowej, która zawiera informacje o 5 miliardach użytkowników. Równolegle rozwija działalność badawczo-rozwojową, koncentrując się na nowych produktach i zwiększaniu konkurencyjności.

„Sztuczna inteligencja jest dla nas istotna chociażby z tego powodu, że paliwem do maszynowego uczenia są dane” – zaznaczył Prajsnar, wskazując AI jako jeden z najważniejszych wektorów przyszłego wzrostu.

 

 

Motywacja, dywidenda i stabilny kurs

Spółka utrzymuje program motywacyjny powiązany ze skupem akcji własnych, które trafiają do pracowników w ramach długofalowych celów. Cloud Technologies planuje także kontynuację polityki dywidendowej.

„Podtrzymujemy deklarację odnośnie skupu akcji własnych (…), a także podtrzymujemy politykę dywidendową” – poinformował prezes.

Walne Zgromadzenie, które odbyło się dzień wcześniej, ma zdecydować o tegorocznej wypłacie dywidendy, co – według deklaracji zarządu – również powinno się zrealizować.

 

Reklama i AI napędzają wzrost

Prezes Cloud Technologies ocenił, że głównym czynnikiem wzrostu na najbliższe lata pozostaje przenoszenie budżetów reklamowych z mediów tradycyjnych do internetu. Proces ten zachodzi zarówno w krajach rozwiniętych, jak i wschodzących. Dodatkowo dynamicznie rozwija się sztuczna inteligencja, która – jak podkreśla spółka – wymaga ogromnych wolumenów danych, co wzmacnia strategiczną pozycję Cloud Technologies jako dostawcy tego „paliwa cyfrowego”.