CMA daje zielone światło partnerstwu Anthropic i Google

Brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków (CMA) orzekł, że inwestycja Google, należącego do Alphabet, w start-up Anthropic nie kwalifikuje się do pełnego dochodzenia na podstawie przepisów dotyczących fuzji. 

Zainteresowanie CMA partnerstwem między tymi dwoma firmami zostało wywołane przez ujawnienie przez Google planów zainwestowania łącznie 2 miliardów dolarów w Anthropic. Google posiada już dziesięcioprocentowy udział w firmie AI.

Organ oceniał, czy „można oczekiwać”, że partnerstwo doprowadzi do znacznego zmniejszenia konkurencji rynkowej w odniesieniu do jakichkolwiek towarów lub usług w kraju. W orzeczeniu stwierdzono, że „CMA nie uważa, aby Google uzyskało istotny wpływ na Anthropic w wyniku partnerstwa”.

Przedstawiciel Anthropic powiedział w wywiadzie dla Mobile World Live, że „[Google] jest to niezależna firma, a nasze strategiczne partnerstwa i relacje inwestorskie nie umniejszają naszej niezależności w zakresie ładu korporacyjnego ani naszej swobody partnerstwa z innymi. Cieszymy się z decyzji CMA o zakończeniu przeglądu inwestycji Google w nas, w wyniku wniosku, że Google nie ma istotnego wpływu na Anthropic”.

Organ nadzoru antymonopolowego zatwierdził inwestycję Amazon w wysokości 4 miliardów dolarów w Anthropic we wrześniu. Jednak CMA nadal bada partnerstwo Microsoftu z twórcą ChatGPT OpenAI.