Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

CMA daje zielone światło partnerstwu Anthropic i Google

Brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków (CMA) orzekł, że inwestycja Google, należącego do Alphabet, w start-up Anthropic nie kwalifikuje się do pełnego dochodzenia na podstawie przepisów dotyczących fuzji. 

Zainteresowanie CMA partnerstwem między tymi dwoma firmami zostało wywołane przez ujawnienie przez Google planów zainwestowania łącznie 2 miliardów dolarów w Anthropic. Google posiada już dziesięcioprocentowy udział w firmie AI.

Organ oceniał, czy „można oczekiwać”, że partnerstwo doprowadzi do znacznego zmniejszenia konkurencji rynkowej w odniesieniu do jakichkolwiek towarów lub usług w kraju. W orzeczeniu stwierdzono, że „CMA nie uważa, aby Google uzyskało istotny wpływ na Anthropic w wyniku partnerstwa”.

Przedstawiciel Anthropic powiedział w wywiadzie dla Mobile World Live, że „[Google] jest to niezależna firma, a nasze strategiczne partnerstwa i relacje inwestorskie nie umniejszają naszej niezależności w zakresie ładu korporacyjnego ani naszej swobody partnerstwa z innymi. Cieszymy się z decyzji CMA o zakończeniu przeglądu inwestycji Google w nas, w wyniku wniosku, że Google nie ma istotnego wpływu na Anthropic”.

Organ nadzoru antymonopolowego zatwierdził inwestycję Amazon w wysokości 4 miliardów dolarów w Anthropic we wrześniu. Jednak CMA nadal bada partnerstwo Microsoftu z twórcą ChatGPT OpenAI.