Lenovo podczas tegorocznej edycji New Product Training (NPT 2021) zaprezentowało najnowsze rozwiązania i produkty z szerokiego portfolio oraz przedstawiło wyniki „Co czwarty kupowany laptop na świecie należy do Lenovo!”
Globalny lider technologiczny Lenovo podczas tegorocznej edycji New Product Training zaprezentował najnowsze rozwiązania i produkty z szerokiego portfolio firmy. Gospodarz spotkania Juliusz Niemotko, SMB Channel Manager w Lenovo Polska, podsumował również sytuację na rynku producentów komputerów w ostatnim roku oraz przedstawił najnowsze wyniki sprzedażowe firmy.
„Po pierwszym kwartale 2021 roku utrzymujemy pozycję numer 1 – co czwarty komputer sprzedawany na świecie to urządzenie marki Lenovo. W Polsce utrzymujemy pozycję lidera i obecnie posiadamy około 20% udziału rynkowego. W Lenovo wierzymy w to, że proces transformacji cyfrowej w polskich firmach będzie kontynuowany, a tym samym biznes utrzyma się na poziomie zbliżonym do tego z 2020.” — mówi Juliusz Niemotko, SMB Channel Manager Lenovo Polska.
Manager podzielił się również prognozami firmy na obecny rok. Według Lenovo na dalszą poprawę koniunktury i wzrosty sprzedaży wpłynie popyt na urządzenia komputerowe i mobilne za sprawą potrzeb związanych z pracą w domu i edukacją zdalną, zamówienia publiczne, fundusze Unii Europejskiej i zwiększenie inwestycji w bezpieczeństwo technologiczne ze strony firm. Z drugiej strony Lenovo prognozuje, że takie czynniki, jak niepewność gospodarcza, ograniczenia w transporcie lotniczym i problem z dostępnością komponentów mogą negatywnie wpłynąć na rozwój rynku. Manager z Lenovo konkluduje, że problemy, z jakimi obecnie boryka się rynek, będą trwały do końca 2021 roku. Mimo trudności w zeszłym roku partnerzy zakupili od Lenovo 15% więcej sprzętu biznesowego niż rok wcześniej. Największy – 50% wzrost odnotował segment monitorów. Dużym zainteresowaniem cieszyły się również produkty wspierane przez AMD – ich sprzedaż wzrosła z 2% w 2019 roku do 20% w 2020. Poprzedni rok był również bardzo intensywny pod względem premier produktów biznesowych. Seria ThinkPad miała największą liczbę nowych modeli, a zaprezentowana seria komputerów ThinkBook spotkała się z pozytywnym odbiorem wśród klientów biznesowych.
Juliusz Niemotko, SMB Channel Manager Lenovo Polska.
Głównym punktem programu były prezentacje najnowszych urządzeń oraz rozwiązań technologicznych dla biznesu. Tomasz Szewczak, Commercial Notebooks 4P Manager w Lenovo Polska oraz Łukasz Rutkowski, DT / WKST / VIS 4P Manager w Lenovo Polska omówili ofertę notebooków, komputerów stacjonarnych, stacji roboczych z portfolio ThinkPad oraz monitorów z serii ThinkVision. Eksperci przedstawili wybrane modele, w tym najlżejszą piętnastocalową mobilną stację roboczą dostępną w ofercie Lenovo, czyli ThinkPad P1 Gen 3, stylową kompaktową stację roboczą ThinkStation P340 SFF, która dzięki trzem gniazdom DisplayPort™ może obsługiwać aż 11 osobnych monitorów – w tym zaprezentowany również model Lenovo ThinkVision P24h-20, oferujący najwyższą jakość obrazu dzięki rozdzielczości QHD (Quad High Density) i funkcji In-Plane Switching. Zaprezentowano również komputery stacjonarne z serii M o formacie tiny – stanowią one aż 60% sprzedaży z tej serii produktów. Wszystkie modele z tej oferty cechują się niewielką powierzchnią, a przy tym imponującą mocą obliczeniową i stabilnością. Oprócz prezentacji sprzętu, przedstawiciele Lenovo opowiedzieli o 3-letnim wsparciu technicznym i usłudze Lenovo Premier Support, która jest dostępna całą dobę 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku. Eksperci poinformowali, że przy zakupie Lenovo AIO serii V i wybranych zaprezentowanych modelów ThinkPad z serii P, T oraz X1, w tym najnowszej generacji X1 Fold oraz X1 Nano wsparcie profesjonalnej obsługi technicznej Lenovo jest uwzględnione w cenie.
Często poruszanym tematem spotkania było to, w jaki sposób innowacje Lenovo mogą pomóc biznesowi dostosować się do nowych warunków w postpandemicznej rzeczywistości, w tym cyfrowej transformacji oraz masowego wprowadzenia hybrydowego modelu pracy. Adam Dyszkiewicz, Business Development Manager & Solution Evangelist w Lenovo Polska, przybliżył uczestnikom spotkania rozwiązania technologiczne, które zostały stworzone jako odpowiedź na wyzwania związane z pracą zdalną. Należą do nich m.in. urządzenia takie jak ThinkSmart, które zmienia sale konferencyjne w inteligentniejsze biura oraz przeznaczoną do przetwarzania brzegowego grupę produktów ThinkEdge.
W trakcie webinaru Juliusz Niemotko, SMB Channel Manager Lenovo Polska. podsumował również najważniejsze wydarzenia, które miały miejsce w 2020 roku. Do najważniejszych z nich należało odświeżenie i rozbudowanie portalu Lenovo Partner Hub, na którym partnerzy biznesowi znajdą katalog produktów, niezbędne informacje i materiały oraz poradnik. Przewodnik partnera Lenovo, dzięki któremu w prosty i wygodny sposób mogą zapoznać się z programem partnerskim firmy oraz korzyściami, jakie Lenovo oferuje ich biznesowi. Ponadto manager Lenovo ogłosił, że w celu stałego podnoszenia satysfakcji w 2020 roku rozpoczęła się rozbudowa zespołu midmarket, odpowiedzialnego za bezpośredni kontakt z klientami końcowymi, nawiązana została ścisła współpraca pomiędzy działem handlowym i serwisem. Została też stworzona grupa interwencyjna, zarządzająca sprawami kryzysowymi, których czas realizacji przekracza 5 dni. Wdrożone zmiany zostały odebrane pozytywnie przez klientów.
„Wierzymy, że nadal będziemy rosnąć, czego dowodem są oceny satysfakcji klientów, którzy w skali 1-10, oceniają nas regularnie na poziomie powyżej 9.” – dodaje Juliusz Niemotko, SMB Channel Manager Lenovo Polska.
https://itreseller.pl/itrnewit-reseller-tv-lenovo-ep-11/