Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Co dalej z ESG? Po okresie optymizmu w firmach przychodzi czas na urealnienie założeń

Eksperci z firmy doradczej Bain & Company ocenili, że wobec mnożących obaw związanych z inflacją, niepewnością geopolityczną i rozwojem nowych technologii kwestie zrównoważonego rozwoju (ESG) dla wielu firm na świecie przestały być najważniejsze.

Z badania Bain & Company wynika, że ponad jedna trzecia klientów korporacyjnych w Europie wciąż deklaruje, że jest gotowa zrezygnować z dostawców, którzy nie spełniają kryteriów zrównoważonego rozwoju (ESG). Z kolei dwie trzecie twierdzi, że tak postąpi w najbliższych trzech latach.

„Zrównoważony rozwój pozostaje ważną kwestią dla przedsiębiorstw, ale po hurra-optymizmie, który widzieliśmy w ostatnich latach, nadeszło urealnienie oczekiwań i bardziej pragmatyczne podejście. Wiele firm dokonuje przeglądu wcześniejszych założeń, dostosowuje je do realiów rynkowych, a nawet wycofuje się z niektórych obietnic, co może negatywnie odbić się na ich reputacji wśród klientów w dłuższym terminie – powiedziała młodsza partnerka Bain & Company Katarzyna Wal, cytowana w komunikacie. – […] Nie wszystkie firmy zdają sobie sprawę, że to właśnie w tym momencie decyduje się, które z nich zdobędą trwałą przewagę konkurencyjną, dzięki skutecznemu wdrożeniu zrównoważonego rozwoju i nowoczesnych rozwiązań z nim związanych. Według naszych prognoz wiele technologii osiągnie punkt krytyczny znacznie szybciej niż się spodziewano”.

Z badania wynika, że około 85% dostawców B2B twierdzi, że uwzględnia w swojej ofercie kwestie ESG na ograniczoną skalę, a 53% klientów uważa, że ich oczekiwania są spełniane.

Blisko połowa (45%) klientów korporacyjnych na świecie jest skłonnych zapłacić swoim dostawcom do 5% wyższą cenę za produkt lub usługę, o ile spełniają one wymogi zrównoważonego rozwoju. Z kolei następne 35% deklaruje gotowość poniesienia kosztów wyższych o 5-10%.

W wynikach badania wyraźnie rysuje się postawa konsumencka: 61% z tej grupy deklaruje, że w ciągu ostatnich dwóch lat wzrosły ich obawy dotyczące zmian klimatu, często ze względu na osobiste doświadczenia związane z występowaniem ekstremalnych zjawisk pogodowych, a 35% z nich dokonało wyboru produktu pod wpływem niereklamowego przekazu medialnego (artykułu, filmu dokumentalnego), natomiast 28% kierowało się kampaniami społecznymi prowadzonymi przez marki i sprzedawców detalicznych.