Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Co drugi Polak gra w gry komputerowe, ale nie wszyscy się do tego przyznają, co potwierdza badanie „Różne twarze polskiego gracza” na zlecenie HP Inc Polska

Jak wynika z badania „Różne twarze polskiego gracza” przeprowadzonego przez agencję badawczą SW Research na zlecenie HP, w gry komputerowe gra od 17 do 20 milionów Polaków. Mimo to, aż 47% graczy ciągle się do tego nie przyznaje, co nie zmienia faktu, że gry komputerowe na dobre weszły do mainstreamu.

Andrzej Sowiński, dyrektor zarządzający HP Inc Polska zwraca uwagę na fakt, że gry komputerowe stały się tak powszechną rozrywką jak oglądanie filmów czy słuchanie muzyki.

 

Firma HP Inc Polska jest mocno zaangażowana w rozwój branży technologicznej, dostrzegając w nim dużą rolę sektora gamingowego, który ma wielki potencjał wzrostu. Szacuje się, że ponad połowa Polaków – ok. 20 mln osób – gra w gry. Na tym przykładzie widać, że granie jest zjawiskiem nie jednostkowym czy niszowym, a społecznym. Post-pandemiczny trend pokazuje, że gramy więcej i częściej, a 84% graczy twierdzi, że gra, by łączyć się z innymi o podobnych zainteresowaniach. Zleciliśmy ogólnopolskie badanie, którego celem jest pokazanie zachowań i preferencji polskich graczy, a jeden z wniosków jest taki, że mit samotnego, odizolowanego od rzeczywistości gracza upada.

 

 

 

Aż 83,3% badanych jako główny cel sięgania po ten rodzaj rozrywki wskazuje wyzwania, jakie stawiają przed nimi gry komputerowe. Dla co trzeciego ankietowanego motywacją jest też dążenie do perfekcji oraz eksploracja i odkrywanie tajemnic. Polscy gracze najchętniej sięgają po gry przygodowe, strategiczne oraz zręcznościowe. Najrzadziej za to przepadamy za grami sportowymi i symulatorami.

 

Dążenie do ciągłego rozwoju jest z nami od zawsze — mówi Urszula Klimczak, Performance Coach w NAVI, która była obecna podczas prezentacji wyników badania. — Od dawien dawna poszukujemy innowacyjnych pomysłów, które pomogą nam radzić sobie z trudnościami codziennego życia. W naturze człowieka leży pragnienie poszukiwania udogodnień oraz zdobywania umiejętności, które pozwolą nam nadążyć za postępem technologicznym. Młode pokolenie potrafi fantastycznie się odnaleźć w tej roli „poszukiwaczy”, by uczyć się nowych umiejętności. Gry komputerowe stały się dla nich niezastąpionym narzędziem rozwoju. To właśnie w grach mają oni możliwość eksperymentowania i popełniania błędów, co prowadzi do nauki wielu cennych umiejętności.

 

Jednym z zaskoczeń badania, jest fakt, że polscy gracze niezbyt chętnie przyznają się do spędzania czasu przy grach komputerowych. Ten fakt ukrywa przed znajomymi co drugi gracz (47%), nawet pomimo faktu, że jedynie 6,6% badanych deklaruje, że ich bliscy wyrażają negatywny stosunek do ich pasji.

 

 

Jesli chodzi o sprzęt, to Polacy najczęściej grają na laptopach (35,8% ankietowanych). Z kolei komputer stacjonarny do wirtualnej rozrywki wykorzystuje 22,7% ankietowanych. Na urządzeniach mobilnych (tabletach albo smartfonach) czas w grach spędza 15,4% graczy.

 

Naszym celem jest stworzenie pełnego ekosystemu dla pasjonatów gier, który spełni ich wymagania. Biorąc pod uwagę fakt, że co trzeci laptop osobisty sprzedawany na świecie może być kwalifikowany jako laptop gamingowy, jestem przekonany, że HP podąża w dobrym kierunku. W naszych urządzeniach wykorzystujemy rozwiązania hybrydowe, ponieważ dostrzegamy podwójną naturę polskich graczy – podkreślił dyrektor zarządzający HP Inc Polska.

 

Badanie zostało przeprowadzone pomiędzy 19 lipca a 2 sierpnia 2023 roku. metodą wywiadów on-line (CAWI) na grupie 1032 osób powyżej 18 roku życia, grających w gry wideo przynajmniej raz w tygodniu.

Cały raport dostępny jest pod linkiem: Różne twarze polskiego gracza. Raport 2023

 

 

IT RESELLER nr 353/2023 “Schneider Electric pomaga budować bardziej zrównoważoną przyszłość” – podkreśla w wywiadzie okładkowym Małgorzata Kasperska, wiceprezeska Schneider Electric – Secure Power Division MEE Cluster PL/CZ/SK/UA