Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Co nas przekonuje do pracy w biurze? Najnowsze badania Cushman & Wakefield

Według badania „UX OFFICE W POLSCE. Biura przyjazne użytkownikom. Kwestie wpływające na użyteczność i odbiór środowiska pracy” mimo zmian w modelach pracy 84% pracowników wciąż odwiedza biura przynajmniej raz w tygodniu, a 61% pracuje wyłącznie stacjonarnie, wynika z raportu opublikowanego przez międzynarodową firmę doradczą Cushman & Wakefield.

„Według badania Cushman & Wakefield rośnie rola biur w życiu Polaków – po czterech latach od rewolucji związanej z COVID-19 w modelu hybrydowym obowiązki wykonuje nieco więcej niż co czwarty uczestnik badania (27%). Jednak wizyty w biurze składa aż 88% pracowników i znakomita większość (84%) robi to co najmniej raz w tygodniu. Warto zaznaczyć, że im mniejsza jest miejscowość, tym więcej osób pracuje z siedziby firmy. Badanie wykazało, że pracę hybrydową lub zdalną częściej deklarowały osoby z miast z 200 tys. mieszkańców lub więcej” – jak można wyczytać z dokumentu.

Badanie pokazuje, że bezpłatny parking przy biurowcu, możliwość dojazdu do pracy w czasie krótszym niż 15 minut oraz dobra lokalizacja i dobrej jakości infrastruktura w okolicy to cechy budynku cenione przez ponad połowę ankietowanych Polaków. Innymi plusami przemawiającymi za pracą w biurze jest oferta gastronomiczna w budynku, szybka i łatwo dostępna winda oraz profesjonalna i uprzejma obsługa.

„Zwłaszcza mieszkańcy największych miast bardzo cenią swój czas i nie chcą go tracić na przemieszczanie się pomiędzy domem a pracą. Stąd tak duże zainteresowanie firm centralnymi, najlepiej skomunikowanymi biurowcami, wokół których dodatkowo mamy dostęp do szerokiej oferty gastronomicznej i usługowej. Jak pokazał nasz raport MarketBeat podsumowujący I kwartał 2024 roku na warszawskim rynku biurowym, wśród najemców widoczny jest wciąż trend optymalizacji powierzchni – mamy do czynienia z większą o 4% liczbą podpisanych umów r/r, ale na łącznie mniejszą powierzchnię. Jednocześnie przy niskiej aktywności deweloperów poziom pustostanów w centralnej części Warszawy skurczył się w ciągu roku o 3,4 pkt proc. do 9,6%” – podsumowuje w przytaczanej wypowiedzi Head of Research, Cushman & Wakefield Ewa Derlatka-Chilewicz.