Co trzeci student spędza przed smartfonem ponad 5 godzin dziennie, aż 2/3 chce korzystać z AI do nauki, wynika z najnowszego badania Digital Care
Aktywny użytkownik urządzeń mobilnych, zaintrygowany możliwościami AI – to krótki opis studenta wyłaniający się z najnowszego badania Digital Care. 76 proc. uczniów szkół wyższych używa swojego telefonu przynajmniej 3 godziny dziennie, z czego 1/3 powyżej 5 godzin. Do nauki wykorzystują przede wszystkim smartfony i laptopy. Chcą aktywnie korzystać ze sztucznej inteligencji i większość postrzega ją pozytywnie. Co jeszcze dane mówią o studentach?
Początek roku akademickiego to idealny czas, by przyjrzeć się, jak szeroko pojęta technologia – elektronika czy coraz bardziej zaawansowane narzędzia oparte na sztucznej inteligencji – wpływa na sposób funkcjonowania i kształcenia obecnych studentów. By to sprawdzić, dostawca usług dla urządzeń mobilnych, firma Digital Care, postanowił zapytać o zdanie uczniów państwowych oraz niepublicznych uczelni wyższych. Z danych wynika, że młodzi dorośli wiele godzin spędzają ze smartfonem w dłoni, ale także chcą korzystać z najnowszych osiągnięć sztucznej inteligencji, by uczyć się jeszcze efektywniej.
Nauka w stylu mobile
– Widzimy, że studenci w kontekście elektroniki cenią sobie wygodę, swobodę i mobilność. Nie tylko mając na uwadze same urządzenia, ale także związane z nimi usługi. Niemal 60 proc. studentów jest zainteresowanych skorzystaniem z wynajmu urządzeń mobilnych na uczelniach, głównie tabletów i laptopów, w modelu semestralnym lub rocznym. Możliwość wypożyczenia sprzętu mobilnego poprzez uczelnię pozytywnie ocenia aż 75 proc. ankietowanych. To ciekawe dane mogące prognozować nowy trend wśród młodych dorosłych – opowiada Anna Kozłowska-Pietraszko, Corporate Communication Director, Digital Care.
Sztuczna inteligencja na topie
– Przed szerokim wykorzystywaniem sztucznej inteligencji warto zweryfikować, czy uczelnia, na której studiujemy, wprowadziła regulacje i zasady dotyczące wspomagania się AI w procesie nauki. Nasze badanie pokazało, że niemal 50 proc. studentów nie zna odpowiedzi na to pytanie – dodaje Anna Kozłowska-Pietraszko.
Pewne jest, że studenci chcą coraz lepiej poznawać nowe narzędzia oparte o machine learning – niekoniecznie w czasie wolnym. 74 proc. ankietowanych wskazało, że chce rozwijać swoje kompetencje w zakresie korzystania ze sztucznej inteligencji w ramach zajęć na uczelni. Badanie zostało zrealizowane w dniach 28-30.09 za pośrednictwem platformy Omnisurv by IQS, na próbie 500 studentów w wieku 19-35 lat.