Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Co trzeci student spędza przed smartfonem ponad 5 godzin dziennie, aż 2/3 chce korzystać z AI do nauki, wynika z najnowszego badania Digital Care

Aktywny użytkownik urządzeń mobilnych, zaintrygowany możliwościami AI – to krótki opis studenta wyłaniający się z najnowszego badania Digital Care. 76 proc. uczniów szkół wyższych używa swojego telefonu przynajmniej 3 godziny dziennie, z czego 1/3 powyżej 5 godzin. Do nauki wykorzystują przede wszystkim smartfony i laptopy. Chcą aktywnie korzystać ze sztucznej inteligencji i większość postrzega ją pozytywnie. Co jeszcze dane mówią o studentach?

Początek roku akademickiego to idealny czas, by przyjrzeć się, jak szeroko pojęta technologia – elektronika czy coraz bardziej zaawansowane narzędzia oparte na sztucznej inteligencji – wpływa na sposób funkcjonowania i kształcenia obecnych studentów. By to sprawdzić, dostawca usług dla urządzeń mobilnych, firma Digital Care, postanowił zapytać o zdanie uczniów państwowych oraz niepublicznych uczelni wyższych. Z danych wynika, że młodzi dorośli wiele godzin spędzają ze smartfonem w dłoni, ale także chcą korzystać z najnowszych osiągnięć sztucznej inteligencji, by uczyć się jeszcze efektywniej.

 

Materiały Digital Care.

Smartfon w centrum uwagi
Badanie pokazuje, że smartfon jest kluczowym urządzeniem dla studentów. Niektórzy używają go nawet przez większość dnia. 44 proc. ankietowanych wskazało, że poświęca mu od 3 do 5 godzin, a co trzeci nawet ponad 5. Jedynie ¼ ankietowanych deklaruje krótsze korzystanie z telefonu.
Studenci za pośrednictwem smartfona przede wszystkim słuchają muzyki, używają aplikacji do komunikacji oraz zarządzają swoimi finansami. Takie odpowiedzi wskazało ponad 85 proc. osób. Rzadziej grają w gry, oglądają filmy i seriale czy korzystają z rozwiązań do organizacji pracy.

 

Nauka w stylu mobile

Z danych wynika, że 97 proc. studentów do nauki używa urządzeń elektronicznych. Najchętniej korzystają oni z laptopów (94 proc.) i smartfonów (90 proc.), a rzadziej sięgają po pozostałe sprzęty. Co trzeci student korzysta z tabletu, a jedynie co czwarty z komputera stacjonarnego.

– Widzimy, że studenci w kontekście elektroniki cenią sobie wygodę, swobodę i mobilność. Nie tylko mając na uwadze same urządzenia, ale także związane z nimi usługi. Niemal 60 proc. studentów jest zainteresowanych skorzystaniem z wynajmu urządzeń mobilnych na uczelniach, głównie tabletów i laptopów, w modelu semestralnym lub rocznym. Możliwość wypożyczenia sprzętu mobilnego poprzez uczelnię pozytywnie ocenia aż 75 proc. ankietowanych. To ciekawe dane mogące prognozować nowy trend wśród młodych dorosłych – opowiada Anna Kozłowska-Pietraszko, Corporate Communication Director, Digital Care.

 

Sztuczna inteligencja na topie

Firma Digital Care w swoim badaniu dużo miejsca poświęciła również sprawdzeniu nastrojów studentów dotyczących wykorzystania sztucznej inteligencji w nauce. Użycie AI w procesie kształcenia pozytywnie postrzega 60 proc. ankietowanych.
68 proc. uczniów szkół wyższych będzie używać narzędzi opartych na AI. Tym samym okazuje się, że więcej osób deklaruje wykorzystanie sztucznej inteligencji, niż dobrze ocenia takie rozwiązania.
Studenci zamierzają za pomocą AI tłumaczyć teksty, organizować swoją pracę, a także tworzyć prezentacje. Takie odpowiedzi wskazało 50 proc. ankietowanych.
Nowymi narzędziami chcą się także wspomagać przy odrabianiu zadań domowych (38 proc.), i prac zaliczeniowych (34 proc.). Co piąty student planuje przy wsparciu sztucznej inteligencji napisać pracę dyplomową – licencjacką, inżynierską bądź magisterską.

– Przed szerokim wykorzystywaniem sztucznej inteligencji warto zweryfikować, czy uczelnia, na której studiujemy, wprowadziła regulacje i zasady dotyczące wspomagania się AI w procesie nauki. Nasze badanie pokazało, że niemal 50 proc. studentów nie zna odpowiedzi na to pytanie – dodaje Anna Kozłowska-Pietraszko.

 

Pewne jest, że studenci chcą coraz lepiej poznawać nowe narzędzia oparte o machine learning – niekoniecznie w czasie wolnym. 74 proc. ankietowanych wskazało, że chce rozwijać swoje kompetencje w zakresie korzystania ze sztucznej inteligencji w ramach zajęć na uczelni. Badanie zostało zrealizowane w dniach 28-30.09 za pośrednictwem platformy Omnisurv by IQS, na próbie 500 studentów w wieku 19-35 lat.

„Schneider Electric pomaga budować bardziej zrównoważoną przyszłość” – podkreśla w wywiadzie okładkowym Małgorzata Kasperska, wiceprezeska Schneider Electric – Secure Power Division MEE Cluster PL/CZ/SK/UA