Co zmieniło się w ostatnim czasie w Fujitsu? Jak pandemia wpłynęła na cele i plany marki? Jakich specjalistów w najbliższym czasie będzie rekrutować Fujitsu Poland?
Od 20 lat marka Fujitsu jest obecna w Polsce. Prężnie rozwija się w trzech lokalizacjach – na warszawskim, łódzkim i katowickim rynku, łącznie zatrudniając ponad 3 600 osób. Wraz z rozwojem sektora nowoczesnych usług biznesowych, zwiększającym się zapotrzebowaniem na kompleksowe wsparcie w procesie transformacji cyfrowej i wymagające rozwiązania IT, Fujitsu staje przed nowymi wyzwaniami i świetnie się w tych okolicznościach odnajduje.
Na przestrzeni 12 lat (2008-2020) polski sektor nowoczesnych usług biznesowych zwiększył swoje zatrudnienie o 288 000 stanowisk, tym samym obecnie odpowiadając za nawet 3,5 proc. PKB, co wynika z raportu ABSL – „Sektor Nowoczesnych usług biznesowych w Polsce 2020”. Jednym z podmiotów budujących sektor, jest japońska marka Fujitsu, która już od 1999 r. jest obecna na polskim rynku i z powodzeniem realizuje globalne, jak i regionalne cele – dostarczając najwyższej klasy technologie, wsparcie i doradztwo IT przedsiębiorstwom w Polsce i na całym świecie.
Co zmieniło się w ostatnim czasie w Fujitsu? Jak pandemia wpłynęła na cele i plany marki? Jakich specjalistów w najbliższym czasie będzie rekrutować Fujitsu Poland?
Fujitsu w Polsce stale się rozwija
Mimo kryzysu wywołanego pandemią, Fujitsu przez cały czas poszukuje specjalistów do swoich zespołów. Rekrutacje prowadzone są we wszystkich oddziałach: Global Delivery Center w Łodzi oraz w Katowicach, a także w biurze handlowym w Warszawie. Fujitsu poszukuje ekspertów w obszarach cyfrowej transformacji: Service Desk, Service Management, DX Services, Application & Multi-Cloud Services, Workforce & Workplace Services, Enterprise Cyber Security Services, Business Process Services oraz Program & Project Services i wielu innych.
– Globalny kryzys wywołany pandemią przyspieszył i znacznie rozszerzył zakres pracy zdalnej w Fujitsu, dzięki czemu możemy zachować ciągłość realizacji naszych planów i prowadzonych projektów. Do przestrzeni online przenieśliśmy także proces rekrutacyjny, co powoduje, że, mimo działania w większym rozproszeniu, stale możemy rozwijać nasze zespoły. Poszukujemy m.in. programistów, inżynierów ds. zapewnienia jakości, specjalistów, administratorów i inżynierów IT, osób zainteresowanych karierą w branży IT, księgowości i finansach, specjalistów logistyki, a także osób ze znajomością języków i specjalistów ds. obsługi klienta. W trosce o zdrowie i bezpieczeństwo naszych pracowników, onboarding nowozatrudnionych także jest prowadzony zdalnie. Staramy się w taki sposób organizować pracę, by przy maksymalnym ograniczeniu kontaktu, nasi pracownicy otrzymali wszelkie niezbędne narzędzia, dokumenty bez konieczności obecności w siedzibie firmy – mówi Aleksandra Durzyńska-Prochowska, Dyrektor Zarządzająca Poland GDC, Fujitsu Technology Solutions.
Fujitsu wsparciem na drodze cyfrowej transformacji
Celem Fujitsu jest planowanie, projektowanie, doradzanie i dostarczanie cyfrowych rozwiązań do firm. W kolejnym kroku Fujitsu proponuje stały, stabilny support. Eksperci marki zapewniają kompleksową pomoc przedsiębiorstwom w procesie cyfrowej transformacji, dbają o rozwój cyfrowych narzędzi w obrębie organizacji i budowanie przestrzeni do pracy – m.in. poprzez urządzenia data center, wirtualizację, czy mobilne stacje robocze.
– Oferujemy doradztwo i ekspertyzę wspierając firmy w transformacji cyfrowej w całym kraju. Pomagamy znaleźć odpowiednie rozwiązania najważniejszych wyzwań, z którymi się borykają firmy na całym świecie, zwłaszcza w czasie, gdy dostęp do ekspertów IT na rynku jest znacznie ograniczony. Wykorzystujemy nowoczesne technologie, za sprawą których znacznie upraszczamy i optymalizujemy wiele procesów zachodzących w firmie. Myślimy najpierw o kliencie – jego potrzebach, wyzwaniach, z którymi się mierzy, a następnie dostosowujemy pod jego oczekiwania kompleksowe rozwiązanie– podkreśla Dariusz Kwieciński, Prezes Fujitsu Poland.
Korzystając z bogatego doświadczenia oraz siły technologii ICT, Fujitsu wraz ze swoimi klientami kształtuje przyszłość biznesu. Wiele rozwiązań oferuje w modelu subskrypcyjnym – Pay As You Go, tym samym wprowadzając większą demokratyzację nowych technologii, co jest szczególnie istotne w czasach pandemii.
Fujitsu na rzecz przyszłości działa dzisiaj
Fujitsu stale się rozwija, w Polsce poszerza swoje zespoły oraz optymalizuje podejście do powierzchni biurowych. W Katowicach, jak i w Łodzi pracowników czeka przeprowadzka do nowo-wybudowanego kompleksu biurowego – Fuzja. Działania podejmowane przez markę są licznie doceniane, m.in. w tym roku Fujitsu otrzymało tytuł Solidnego Pracodawcy. Nagroda ta jest przyznawana dla tych polskich pracodawców, którzy podejmują ciekawe działania w zakresie HR.
– Przyznanie nam tytułu Solidnego Pracodawcy 2021 jest wskazaniem, że obrany przez nas kierunek jest słuszny! Cieszymy się, że nasze działania w tym zakresie doceniają klienci, partnerzy, wyspecjalizowane zewnętrzne podmioty, ale przede wszystkim ważne jest dla nas, że pracownicy Fujitsu dostrzegają i doceniają projekty, które tworzymy z myślą o nich. Stale planujemy wdrażać nowe rozwiązania, które z pewnością podniosą komfort pracy i samopoczucie pracowników – podsumowuje Aleksandra Durzyńska-Prochowska.
https://itreseller.pl/zwinny-jak-startup/