Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Co zniechęca, a co napędza Polaków do robienia zakupów online – wyniki badania „Bolączki Polaków podczas zakupów online” przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie PayPal.

Dzięki COVID-19 Polacy nie tylko przyzwyczaili się do kupowania w sieci, ale także jeszcze bardziej docenili możliwości, jakie daje e-handel. Badanie „Bolączki Polaków podczas zakupów online” przeprowadzone na zlecenie PayPal przez ARC Rynek i Opinia w maju 2021 roku na grupie 1044 respondentów w Polsce wykazało, że 57% respondentów preferuje zakupy online. 21% ankietowanych dokonuje ich częściej niż raz w tygodniu. Badanie ujawnia także niepokojące dane – aż 19% respondentów padło ofiarą oszustwa w Internecie. Z kolei 13% spośród ankietowanych, którzy wolą zakupy w sklepach stacjonarnych, ma obawy związane z podawaniem danych w sieci ze względów bezpieczeństwa.

 

Polacy wybierają online, bo tak jest wygodniej

Ostatnie dane Głównego Urzędu Statystycznego (GUS) potwierdzają wzrost wartości sprzedaży detalicznej online. Według GUS-u, w kwietniu 2021 r. w porównaniu z poprzednim miesiącem, odnotowano wzrost wartości sprzedaży przez Internet w cenach bieżących o 6,2%. Z badania PayPal wynika, że kluczowymi czynnikami przemawiającymi na korzyść sklepów internetowych w porównaniu z tradycyjnymi są: wygoda (wskazuje na nią 51% respondentów robiących zakupy online), oszczędność czasu (46%), możliwość porównania oferty w różnych sklepach (41%) oraz szersza oferta produktowa (39%). Wśród najczęściej wymienianych kategorii produktów kupowanych online są: odzież, obuwie i akcesoria (61%), elektronika (47%) oraz książki, filmy, płyty (34%).

 

Blaski i cienie e-zakupów

Niezależnie od wieku, zarówno młodzi, jak i starsi, deklarują, że najprzyjemniejszym momentem związanym z kupowaniem w sieci jest etap rozpakowywania przesyłki. Odpowiedź tę wskazało 62% respondentów. Satysfakcjonujące jest także samo przeglądanie ofert (61%) i korzystanie z kodu promocyjnego (42%). Z jakimi trudnościami mierzą się fani e-zakupów? Najczęstsze wyzwania wskazywane przez respondentów dotyczyły m.in. braku szczegółowych opisów produktów na stronie sklepu (51%), problemów ze znalezieniem artykułów odpowiadających ich oczekiwaniom (34%), opisami artykułów w niezrozumiałym języku (20%) oraz dostawy (18%).

 

Ankietowani zwracali także uwagę na najczęstsze bolączki związane z płaceniem za zakupy. Aż 29% spośród respondentów, którzy mieli problemy z procesem zapłaty online wskazało brak zaufanych metod płatności jako jedną z podstawowych barier powstrzymujących ich przed nabywanie produktów w internecie. Blisko połowę z nich (47%) do zakupów w sieci zniechęca z kolei możliwość skorzystania tylko z jednej dostępnej formy płatności, a nieco mniej, bo 41%, skarży się na skomplikowany proces zapłaty, który wymaga przejścia przez wiele okienek i podstron.

 

Zakupy transgraniczne – kusi cena i szeroki wybór, zniechęca długi czas dostawy i obawy związane z bezpieczeństwem

Większość Polaków wybiera oferty polskich e-sklepów – 52% badanych kupuje tylko lokalnie. Natomiast 13% decyduje się na zakupy jedynie w sklepach europejskich, a 36% korzysta z ofert z całego świata. Wśród najczęściej wymienianych przez kupujących w sklepach zagranicznych powodów, dla których decydują się oni na zakupy poza Polską są: niższa cena (63%), bogatsza oferta produktowa (52%) oraz dostępność produktów, których nie ma w Polsce (41%). Z kolei wśród najczęściej wskazywanych powodów niekorzystania ze sklepów zagranicznych są: długi czas dostawy (48%) oraz strach przed oszustwem (32%).

 

„Ważnym czynnikiem powstrzymującym konsumentów przed korzystaniem z oferty zagranicznych e-sklepów jest lęk przed oszustami. Z tego względu warto pamiętać, że skorzystanie z wiarygodnej i bezpiecznej metody płatności, takiej jak np. PayPal, pozwala na spokojne zakupy. Każda płatność dokonywana za pośrednictwem naszego systemu jest chroniona przy użyciu zaawansowanych metod szyfrowania, a nasi specjaliści ds. bezpieczeństwa monitorują transakcje 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu” – mówi Efi Dahan, dyrektor zarządzający PayPal na Europę Środkowo-Wschodnią, Rosję i Izrael.

 

Konsumenci a bezpieczeństwo zakupów online

Bezpieczne zakupy oraz wiarygodni sprzedawcy mają kluczowe znaczenie dla polskich konsumentów. Co piąty badany doświadczył oszustwa w Internecie. Wiązało się to z nieotrzymaniem zakupionego towaru lub usługi (68%) lub otrzymaniem innego przedmiotu o niższej wartości (15%). Zaledwie 4% badanych padło ofiarą wyłudzenia danych osobowych lub dostępowych do konta. Konsumenci, którzy spotkali się z nadużyciem podczas zakupów online, w pierwszej kolejności zgłaszali sprawę sprzedawcy (38%) lub na policję (31%). Z badania wynika, że aż 90% ankietowanych zwraca uwagę na wiarygodność i bezpieczeństwo sklepu przed dokonaniem zakupu.

 

Respondenci sprawdzali przede wszystkim opinie na temat

e-sklepu w Internecie, dostępne metody płatności oraz poziom stosowanych zabezpieczeń. Nieco ponad połowa wszystkich badanych (57%) słyszała o programach ochrony kupujących. Zazwyczaj oferowały je sklepy internetowe (55%), bądź portale aukcyjne (40%). Nieco ponad 1/3 badanych, którzy słyszeli o tym rozwiązaniu, kiedykolwiek skorzystała z programu ochrony kupujących, w tym 14% z nich wskazało na Program Ochrony Kupujących PayPal.

 

„Z badania wyłania się pozytywny trend – większość Polaków zwraca uwagę na wiarygodność i bezpieczeństwo sklepu przed dokonaniem zakupu” – mówi Efi Dahan. „Kupujący i sprzedający za pośrednictwem PayPal, którzy spełniają określone warunki, objęci są specjalnym programem ochrony. W jego ramach zapewniamy im wsparcie i pomoc w rozwiązaniu różnego rodzaju problemów, w tym dotyczących odzyskiwania pieniędzy utraconych z powodu oszustwa”.

 

Od trendu po standard

W ciągu ostatnich 12 miesięcy wielu Polaków było zmuszonych do zaopatrywania się w potrzebne produkty online. Jak wynika z badania PayPal, coraz większa liczba respondentów zdaje sobie sprawę z korzyści, jakie niesie ze sobą robienie zakupów w internecie i nie zrezygnuje z nich niezależnie od okoliczności. Nie zniknie też chęć odkrywania ciekawych ofert, nowych marek i produktów, także w zagranicznych e-sklepach. To, z czego każdy kupujący powinien zdawać sobie sprawę przed rozpoczęciem transakcji, to jak uniknąć ryzyka dokonując zakupów online. Wybór sprzedawcy internetowego, który współpracuje z wiarygodnym, uznanym na świecie operatorem płatności, oferującym program ochrony kupujących, pozwala w pełni cieszyć się korzyściami płynącymi z e-zakupów.

 

https://itreseller.pl/stan-do-wyscigu-lenovo-do-wygrania-15-motocykli-ducati-monster/