Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Comarch opublikował wyniki za trzeci kwartał 2022 r., kluczowa sprzedaż systemów informatycznych dla telekomów.

Ponad 1,3 mld złotych przychodów ze sprzedaży wypracowała Grupa Kapitałowa Comarch w pierwszych dziewięciu miesiącach 2022 roku. To o 206,5 mln zł więcej niż w analogicznym okresie 2021 roku. Wynik operacyjny wyniósł 131,5 mln złotych i był wyższy o 7,7 mln złotych, czyli o 6,2 proc. niż osiągnięty w okresie trzech kwartałów 2021 roku. Wzrósł również wynik EBITDA. Jego wartość wyniosła 201,5 mln złotych, czyli o 12,8 mln złotych, tj. o 6,8 proc. niż przed rokiem. Z kolei zysk netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej był niższy o 12,2 mln złotych i wyniósł 72,7 mln złotych.

Natomiast w samym trzecim kwartale 2022 roku Grupa Comarch sprzedała produkty i usługi o wartości 471,1 mln złotych. Wynik operacyjny osiągnął wartość 60,3 mln złotych i był wyższy o 1,4 mln złotych od osiągniętego w analogicznym okresie w 2021 roku. Zysk netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej wyniósł 27,9 mln złotych, natomiast zysk EBITDA osiągnął wartość 83,9 mln złotych.

Największą część przychodów Grupy Comarch w ciągu trzech kwartałów stanowiła sprzedaż systemów informatycznych dla telekomów, która wyniosła 306,5 mln złotych, co oznacza wzrost o 27,7 mln złotych, czyli o 9,9 proc., w porównaniu do analogicznego okresu w 2021 roku. Z kolei największy wzrost przychodów osiągnęła sprzedaż produktów i usług dla firm z branży przemysłowej. W ciągu dziewięciu miesięcy urosła o 43,1 mln złotych, tj. 32,6 proc., i osiągnęła wartość 175,2 mln złotych. Wzrost odnotowała również sprzedaż do odbiorców z sektora handlowego i usługowego, wynosząc 197,9 mln złotych, czyli o 28,3 mln złotych, tj. 16,7 proc., więcej niż przed rokiem oraz do klientów z sektora finansowo-bankowego, w którym przychody wzrosły o 32,5 mln złotych, tj. 20,4 proc., i osiągnęły wysokość 191,3 mln złotych. Dwucyfrową dynamikę wzrostu utrzymał również biznes w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce, rosnąc rok do roku o 37 mln złotych, czyli o 23,8 proc. i osiągając wynik 192,6 mln złotych. Zwiększył się też przychód ze sprzedaży systemów tej samej klasy w regionie DACH, o 7,7 mln złotych, tj. o 10,5 proc. Z kolei przychody z sektorze administracji publicznej urosły o 25,5 mln złotych, tj. o 33,7 proc., i wyniosły 101,3 mln złotych. Natomiast przychody ze sprzedaży do sektora medycznego zmniejszyły się o 4,5 mln złotych, tj. o 10 proc.

W samym trzecim kwartale największy wzrost, aż o 61,6 proc., osiągnęła sprzedaż w sektorze administracji publicznej. Instytucje te zakupiły produkty o wartości 39,6 mln złotych, czyli o 15,1 mln złotych niż w trzecim kwartale 2021 roku. Wzrosła też sprzedaż produktów dla firm handlowych oraz usługowych, osiągając poziom 75,3 mln złotych, czyli o 16,1 mln złotych, tj. 27,3 proc. więcej w porównaniu do analogicznego okresu w 2021 roku. Grupa Comarch osiągnęła też lepszą sprzedaż w sektorze TMT, której wartość wyniosła 110,2 mln złotych, o 13,6 mln złotych więcej niż przed rokiem. Większe przychody zostały wypracowane również w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw na terenie Polski – wzrost o 11,6 mln złotych (tj. 22,6 proc.) do wartości 62,8 mln złotych oraz w krajach regionu DACH, gdzie klienci zakupili systemy i usługi informatyczne o wartości 28,3 mln złotych, czyli o 4,8 mln złotych, tj. 20,4 proc., więcej niż przed rokiem. Natomiast przychody ze sprzedaży do firm przemysłowych wzrosły o 11,5 mln złotych, tj. 21,9 proc., i wyniosły 63,9 mln złotych. Większe przychody przyniósł również biznes w segmencie finansowo-bankowym – o 14,4 mln złotych, tj. 25,9 proc., osiągając przychody o wartości 69,9 mln złotych. Z kolei spadek przychodów o nastąpił w pionie produktów dla placówek medycznych. Ich sprzedaż wyniosła 11,4 mln złotych i była 5,6 mln złotych, czyli o 33,3 proc., niż w Q3 2021 roku.

 

Mimo złożonej sytuacji w światowej gospodarce biznes Comarch rozwija się i stale realizuje strategię, która pozwala na utrzymanie stabilnej pozycji firmy. W najbliższych miesiącach planujemy kontynuować inwestycje w prace badawczo-rozwojowe rozwiązań informatycznych opartych w przeważającej części na własnych produktach, rozwój sprzedaży na rynkach zagranicznych, w szczególności w Europie Zachodniej, Azji i Oceanii oraz w Ameryce Północnej oraz rozwijanie kolejnych obszarów biznesowych, zwłaszcza w zakresie telemedycyny, Internet of Things (IoT), usług e-commerce i usług związanych z rynkiem finansowym – mówi Konrad Tarański, wiceprezes Zarządu oraz dyrektor finansowy Comarch.

 

W ciągu trzech kwartałów 2022 roku Grupa Comarch zwiększyła również zatrudnienie o 393 osób i na koniec września tego roku zatrudniała 7 116 pracowników. Rozbudowa kadry była związana jak co roku z przeprowadzonym w trzecim kwartale letnim programem stażowym.

 

Microsoft wspólnie z firmą Intel podczas uroczystej gali Channel Connect 2022, nagrodzili najlepsze firmy partnerskie.