Comarch podjął strategiczną decyzję o wzmocnieniu swojej obecności na rynkach azjatyckich i otworzył biuro w Tokio w Japonii.
Comarch – globalny producent i dostawca usług oraz rozwiązań z branży IT – podjął strategiczną decyzję o wzmocnieniu swojej obecności na rynkach azjatyckich i otworzył spółkę w Tokio w Japonii. To kolejny kraj z Dalekiego Wschodu, po Malezji i Szanghaju, w którym Comarch uruchomił biuro. Ponadto w Kuala Lumpur, Singapurze i Szanghaju zlokalizowane są azjatyckie centra danych Comarch. Aktywność promocyjna i sprzedażowa japońskiej spółki Comarch będzie koncentrować się na rozwiązaniach skierowanych do sektora telekomunikacji, finansów oraz usług.
Administracyjnie Comarch jest obecny na Dalekim Wschodzie od 2009 roku, kiedy została zarejestrowana spółka w Chinach. W 2015 roku ruszyło biuro w Malezji. Działalność biznesowa rozwijana jest wśród klientów z branży bankowej, rynku nieruchomości oraz turystyki. Wśród azjatyckich firm korzystających z innowacyjnych rozwiązań Comarch są malezyjski Air Asia, CEBU Pacific (Filipiny), Vingroup (Wietnam) i TMB Bank (Tajlandia). Comarch obsługuje również firmy, prowadzące działalność w Japonii. Przychody Comarch z rynku azjatyckiego w 2016 roku wyniosły ponad 47 mln zł.
Comarch jest rozpoznawalnym globalnie producentem systemów informatycznych. W ostatnim czasie stał się producentem innowacyjnych urządzeń elektronicznych do zdalnego monitoringu zdrowia oraz z zakresu Internetu rzeczy (ang. IoT). Wiele produktów Comarch, m.in. rozwiązania lojalnościowe czy systemy bilingowe OSS/BSS, znajduje uznanie wiodących firm analitycznych takich jak Gartner czy IDC i regularnie pojawiają się one w zestawieniach najlepszych rozwiązań dostępnych na rynku.
– Japonia ro wciąż jeden z najbogatszych i najbardziej innowacyjnych krajów na świecie. Gospodarka w znacznym stopniu rozwija się w oparciu o rozwiązania informatyczne, które są obecne niemal w każdej branży. Dlatego firmy IT dynamicznie rozbudowują jednostki badawcze, zwiększają budżety na inwestycje w badania i rozwój oraz prześcigają się w liczbie zarejestrowanych patentów. Za sprawą tej dynamiki Japonia jest bardzo konkurencyjnym rynkiem. Ale Comarch udowadnia, że potrafi rywalizować z największymi graczami z branży IT. Obecnie realizujemy projekty i wdrożenia w ponad 60 krajach na całym świecie i blisko 60 proc. globalnych przychodów Comarch pochodzi z rynków zagranicznych. Z rynku azjatyckiego w 2016 roku wyniosły ponad 47 mln zł, a w pierwszym półroczu 2017 przekroczyły 19 mln złotych. Ten rok 2017 planujemy zamknąć z lepszym wynikiem niż poprzedni – mówi Paweł Kłęczek, dyrektor zarządzający Comarch w Japonii.
Zespół Comarch w Japonii będzie składał się z konsultantów i handlowców specjalizujących się w systemach informatycznych dla dostawców usług telekomunikacyjnych, rozwiązaniach lojalnościowych i produktach wspomagających zarządzanie relacjami z klientami (CRM) a także usługach outsourcingowych, infrastrukturze IT i usługach Data Center. Ponadto Comarch będzie skupiał się na rozwoju i sprzedaży systemów informatycznych dla instytucji finansowych oraz ubezpieczeniowych.