Comarch poinformował że w ramach przygotowań do wdrożenia infrastruktury 5G, LG U+ rozpoczęła monitorowanie całej swojej sieci telefonii stacjonarnej i komórkowej przy użyciu oprogramowania Comarch OSS.

Koreański dostawca usług telekomunikacyjnych zdecydował się na wdrożenie Comarch OSS do monitoringu sieci w ramach przygotowań do zakrojonego na szeroką skalę wdrażania infrastruktury 5G, które rozpoczęło się w kwietniu 2019 r. Działania te miały przede wszystkim na celu optymalizację wewnętrznych procesów firmowych i poprawę jakości obsługi użytkownika końcowego.

 

Implementacja systemu Comarch OSS rozpoczęła się w czerwcu 2019 r. Została podzielona na kilka faz, podczas których koncentrowano się na:

  • sieci telefonii komórkowej, w tym wdrożonej niedawno sieci 5G, NB-IoT oraz istniejącej infrastrukturze 4G;
  • sieci telefonii stacjonarnej, w tym technologiach takich jak światłowody, infrastruktura miedziana, HFC, IP/MPLS i DWDM;
  • sieciach starszego typu (fizycznych) i zwirtualizowanych;
  • usługach biznesowych, takich jak dostęp mobilny, dostęp stacjonarny, łącza dzierżawione, VoD oraz VoIP.

 

Użytkownicy LG U+ w centrum zarządzania operacjami sieciowymi (ang. Operations Management Center, OMC) oraz dziale obsługi klienta otrzymali wszechstronną platformę obsługującą procesy gwarantowania realizacji usług i dostępności sieci, obejmującą funkcjonalności taki jak analiza danych, zarządzanie awariami, monitorowanie usług, zarządzanie wydajnością, jakością usług, poziomem obsługi klienta, zdarzeniami i problemami sieciowymi, zmianami, automatyczne wykrywanie i rekoncyliacja sieci czy zarządzanie konfiguracją.

 

Nowe rozwiązanie Comarch OSS stanowi znaczący krok w kierunku bezobsługowego zarządzania siecią i usługami.

Dla firmy LG U+, wspomaganej przez integratora LG CNS, jest to ostatni krok na drodze do kompleksowej migracji od rozwiązania autorskiego do nowoczesnego kompleksowego środowiska telekomunikacyjnego. W ramach przygotowania do wdrożenia sieci 5G firma Comarch zapewniła wydajność przyszłych procesów realizacji usług 5G, zautomatyzowała zarządzanie siecią oraz dostarczyła narzędzia do wirtualizacji sieci i tworzenia jej warstw logicznych. Dzięki wdrożeniu systemu Comarch OSS, składającego się z niemal 20 modułów, firma LG U+ zyskała światowej klasy zintegrowane rozwiązanie, pozwalające na wydajne zarządzanie usługami realizowanymi za pośrednictwem sieci telefonii stacjonarnej i komórkowej.

 

– Zakończenie implementacji rozwiązania Comarch OSS w firmie LG U+ to dla nas ważny krok. Wspieranie jednego z pierwszych procesów wdrażania komercyjnej sieci 5G stawia naszą firmę na pozycji pioniera innowacji. Dzięki bliskiej współpracy, wzajemnemu zaufaniu i pozytywnemu podejściu wszystkich trzech stron zaangażowanych w projekt (LGU+, Comarch i LG CNS) udało nam się pokonać trudności technologiczne i różnice kulturowe, charakterystyczne dla tak złożonych przedsięwzięć transformacyjnych powiedział Paweł Workiewicz, dyrektor Business Unit OSS w Comarch.

 

– W LG U+ korzystaliśmy z autorskiego systemu OSS. Architektura IT była podzielona, co stwarzało liczne wyzwania w kontekście wdrażania nowych technologii, takich jak 5G czy wirtualizacja sieci. Zakończona powodzeniem implementacja kompleksowej platformy OSS firmy Comarch pozwoliła nam przeprowadzić cyfrową transformację i przekształcić się w najnowocześniejszego dostawcę usług telekomunikacyjnych, skupiającego się na potrzebach klientówpodkreślił Hokyung Kwon, lider zespołu NMS Development w LGU+.

 

Od chwili powstania 11 lipca 1996 roku firma LG U+ zmienia życie swoich klientów. Celem firmy jest dostarczanie usług telekomunikacyjnych, szybkiego Internetu, usług VoIP i IPTV oraz innych usług danych. LG U+ było pierwszą na świecie firmą, która utworzyła krajową sieć LTE charakteryzującą się dużą szybkością i wysoką jakością oferowanych usług. Wkraczając w erę 5G oraz Internetu rzeczy, firma LG U+ w dalszym ciągu podnosi standard usług i dba o zadowolenie klientów.

 

https://itreseller.pl/itrnewgrupa-comarch-oglosila-wyniki-finansowe-za-cztery-kwartaly-2019-roku-przychody-ze-sprzedazy-osiagnely-wartosc-143-mld-zlotych-i-byly-wyzsze-o-68-mln-zlotych-niz-rok-temu/