Comarch wspiera wdrożenie i obsługę światłowodu Orange Polska.
Comarch OSS wspiera wdrożenie i obsługę oferowanych przez Orange Polska usług dostępu do Internetu za pomocą światłowodu doprowadzonego do domu klienta (FTTH, Fiber to the Home). Orange Polska uruchomiła w całym kraju nowy system OSS, który w pełni obsługuje budowę i obsługę sieci światłowodowej dostawcy w oparciu o pakiet OSS z funkcjami kognitywnymi od Comarch.
Celem tej inwestycji była transformacja i automatyzacja procesów zarządzania siecią i świadczenia usług bazujących na światłowodach doprowadzonych do domów klientów, a także dostarczenie narzędzi do zarządzania zasobami sieciowymi i usługami. Dodatkowo firma Orange Polska chciała skrócić czas dostarczania usług klientom i uprościć zarządzanie zgłaszanymi błędami.
Rozwiązanie Orange Polska zostało zbudowane na bazie scentralizowanego systemu Comarch Inventory Management obejmującego wielu dostawców i wiele domen, który pozwala na zarządzanie ponad 200 milionami logicznych i fizycznych zasobów Orange Polska. Oprócz tego wykorzystywane są moduły Comarch Service & Resource Fulfillment oraz Comarch Service Assurance, których orkiestracja odbywa się z wykorzystaniem Comarch Service Order Management. Integracji z systemem zarządzania klientami dokonano w oparciu o standardową architekturę referencyjną Open API stowarzyszenia TM Forum.
– To wdrożenie stanowi ważny krok w procesie transformacji cyfrowej w Orange Polska. Dzięki stałemu wsparciu Comarch przez cały ubiegły rok udało nam się zbudować nowy fundament dla naszych systemów informacyjnych. Realizując ważny element naszej strategii rozwoju, będziemy teraz mogli skoncentrować się na jeszcze dalej idącej automatyzacji naszych procesów, niejednokrotnie z wykorzystaniem sztucznej inteligencji – mówi Bertrand Grèzes-Besset, Dyrektor ds. informatyki w Orange Polska.
– Cieszy nas, że firma Orange Polska zaufała nam i wybrała pakiet produktów OSS od Comarch z zakresu orkiestracji, zarządzania zasobami i zapewniania jakości usług. Nasze rozwiązania wspomagają transformację cyfrową w Orange Polska, prowadzącą do pogłębienia automatyzacji procesów biznesowych z wykorzystaniem sieci światłowodowej, a także umożliwiają znaczące zwiększenie wydajności i zredukowanie całkowitego kosztu obsługi sieci i usług. Comarch stale udowadnia, że dzięki naszym innowacyjnym, zestandaryzowanym rozwiązaniom przedsiębiorcy telekomunikacyjni mogą zbliżyć się do celu, jakim jest całkowita cyfryzacja świadczenia usług – mówi Paweł Workiewicz, Dyrektor Sektora Telco OSS w Comarch.
System Comarch zapewnia firmie Orange Polska liczne korzyści, takie jak wdrożenie wbudowanych mechanizmów automatyzacji, umożliwiających dostarczanie odbiorcom końcowym innowacyjnych produktów, dostęp za pośrednictwem interfejsu API do zgłoszeń zapotrzebowania na zasoby generowanych przez systemy sprzedaży i obsługi klientów, a także automatyczne przygotowywanie zleceń w systemach zarządzania siłą roboczą. To wszechstronne rozwiązanie obecnie obsługuje ponad 300 użytkowników jednocześnie i wspomaga w pracy ponad 5000 techników w terenie.
GSMA świętuje kolejną edycję MWC 2022 na żywo w Barcelonie i przedstawia wydarzenie w liczbach.