Coraz więcej konsumentów w Stanach chce samochodów elektrycznych, ale problem stanowią ceny
Więcej konsumentów w USA chce kupić pojazd elektryczny (EV), ale obawia się rosnących cen. Z ankiety przeprowadzonej w środę przez firmę konsultingową Deloitte wynika również, że mniej chce kupić pojazdy napędzane benzyną.
Według badania przeprowadzonego między wrześniem a październikiem 2022 r. prawie 7 na 10 potencjalnych nabywców pojazdów elektrycznych w Stanach Zjednoczonych spodziewa się, że za następny pojazd zapłaci mniej niż 50 000 USD. W czasie, gdy czołowi producenci samochodów elektrycznych podnoszą ceny w obliczu wysokiej inflacji, ponad połowa respondentów biorących udział w ankiecie stwierdziła, że brak przystępności cenowej jest największym problemem związanym z zakupem pojazdów elektrycznych.
Cena popularnego modelu Y firmy Tesla Inc zaczyna się od 65 990 USD, podczas gdy Mustang Mach-E starszego producenta samochodów Ford Motor Co zaczyna się od 46 895 USD, zgodnie z ofertami zamieszczonymi na strona internetowymi firm.
Pomimo problematycznych cen, zamiar zakupu EV wzrósł w Stanach Zjednoczonych o 3 punkty procentowe rok do roku, przy identycznym wzroście odnotowanym w przypadku hybrydowych pojazdów elektrycznych i hybrydowych pojazdów elektrycznych typu plug-in, jak podaje Deloitte w swoim „2023: globalne badanie konsumenckie w branży motoryzacyjnej”.
Intencja zakupu pojazdów z silnikami spalinowymi spadła z 68% do 62%. „Chociaż wysokie ceny transakcyjne są poważnym wyzwaniem dla konsumentów, silne pragnienie obniżenia kosztów tankowania napędza chęć zakupu pojazdów elektrycznych na całym świecie” – powiedziała wiceprzewodnicząca Deloitte LLP i amerykańska liderka motoryzacyjna, Karen Bowman.
Badanie wykazało również, że 30% konsumentów w USA nie ufa nikomu w kwestii danych z ich pojazdów, co stawia poważne wyzwanie przed producentami, którzy chcą dalej zarabiać na mobilności. Badanie wykazało, że na całym świecie konsumenci woleliby płacić za połączone technologie z góry jako część ceny transakcyjnej pojazdu lub za użycie niż korzystać z planu abonamentowego.