Corvetta E-Ray z silnikiem elektrycznym szybsza od Corvetty. Nawet zimą.

We wtorek General Motors Co zaprezentował nowy, hybrydowy samochód sportowy Corvette, który wykorzystuje silnik elektryczny i akumulator do zwiększenia przyspieszenia i jazdy po śniegu. 

 

Wiele modeli tej marki z tylnym napędem spędza zimę w garażach swoich właścicieli. E-Ray jest pochodną obecnej Corvette i nie wykorzystuje najnowszej technologii akumulatorów GM Ultium, powiedziano dziennikarzom podczas konferencji. Nadejdzie w pełni elektryczna Corvette, ale jeszcze nie wiadomo kiedy.

Corvette E-Ray będzie wykorzystywać 12-woltowy akumulator litowo-jonowy i 160-konny silnik elektryczny do napędzania przednich kół. 495-konny, benzynowy silnik V-8 będzie napędzał tylne koła, podobnie jak w innych Corvette’ach, relacjonuje Reuters.

W nazwie modelu ma miejsce gra słów nawiązująca do nazwy Stingray używanej w benzynowych wersjach samochodu sportowego. Nowość na rynku została zaprezentowana w 70. rocznicę debiutu oryginalnej Corvette’y. Dyrektorzy GM zapowiadali już wcześniej, że nadchodzi benzynowo-elektryczna, hybrydowa wersja supersamochodu producenta.

Firma poinformowała, że system hybrydowy przyspieszy E-Ray do 60 mil na godzinę w 2,5 sekundy, co czyni go najszybszą seryjną Corvette’ą w historii. Model E-Ray będzie również mógł działać w „trybie ukrycia”, czyli tylko na baterii, jednak na krótkich dystansach. E-Ray to pierwsza Corvette’a wyposażona w napęd na wszystkie koła.

E-Ray ma wejść do produkcji jeszcze w tym roku w cenie początkowej równej 104 205 USD.