Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Counterpoint: Apple zajmuje 7 z 10 miejsc w rankingu najlepiej sprzedających się smartfonów w 2023 roku

Niedawna analiza przeprowadzona przez Counterpoint wykazała, że Apple zajmował wszystkie z wyjątkiem trzech z 10 pozycji najlepiej sprzedających się smartfonów na świecie w 2023 roku. 

Według Global Monthly Handset Sales Tracker firmy Counterpoint Research, Apple wyparł wszystkich swoich konkurentów z pierwszej siódemki rankingu, pozostawiając trzy ostatnie miejsca firmie Samsung. Żadnej innej marce smartfonów, jak Xiaomi, Huawei, Google czy Transsion, nie udało się zapewnić sobie miejsca w rankingach.

Niekwestionowanym liderem wyścigu w 2023 roku był iPhone 14, przy czym połowa sprzedaży przypadała na Chiny i USA. Jednak przy 19% udziale w całkowitej sprzedaży iPhone’a, iPhone 14 nie do końca dorównał wynikom ubiegłorocznego mistrza, iPhone’a 13 (28%). Firma Counterpoint sugeruje, że wynika to z niewielkich różnic między modelami Apple’a, co sprawiło, że klienci bardziej skłaniali się w stronę wersji Pro wyposażonych w takie funkcje, jak Dynamic Island, mocniejsze chipy i wyższe częstotliwości odświeżania.

Dominacja Apple utrzymała się w czwartym kwartale 2023 roku, gdyż cała trójka największych bestsellerów pochodziła z serii iPhone 15, na czele z iPhonem 15 Pro Max.

Według Counterpoint Apple był w stanie utrzymać sprzedaż na stabilnym poziomie pomimo stagnacji ogólnej sprzedaży, podczas gdy konkurencja osłabła. Decydującymi czynnikami są tu dynamicznie rozwijające się rynki, takie jak Indie i Bliski Wschód (MEA), gdzie Apple staje się coraz bardziej popularne. Czynniki te sprawiły, że od 2023 roku sprzedaż smartfonów serii iPhone 15 osiągnęła poziom sprzedaży serii iPhone 14.

Chociaż iPhone 13 to najstarszy model Apple na liście 10 największych bestsellerów magazynu Counterpoint, 13-tka utrzymała czwarte miejsce w rankingu bestsellerów dzięki dwucyfrowemu wzrostowi w Japonii i Indiach.

Z raportu wynika, że rabaty na starsze iPhone’y w Japonii oraz atrakcyjny stosunek ceny do wydajności w Indiach przyczyniły się do kontynuacji sukcesu Apple iPhone 13.

Niedroga seria A firmy Samsung zajęła ostatnie trzy miejsca w pierwszej dziesiątce, a obserwatorzy rynku wskazują takie powody, jak dobry stosunek ceny do wydajności i szeroka dostępność serii Galaxy A firmy Samsung w różnych krajach.

Galaxy A14 5G był smartfonem nr 1 w Indiach i w sumie uplasował się na 8. miejscu. Co ciekawe, pozostałe dwa miejsca zajmują smartfony LTE, czyli Galaxy A04e i Galaxy A14 4G, które dzięki niskim cenom radzą sobie dobrze na rynkach wschodzących, takich jak Brazylia, Indie, Meksyk i Indonezja.