Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

CrowdStrike zwalnia 500 osób – restrukturyzacja przez rozwój AI

CrowdStrike ogłosił właśnie plany zwolnienia 500 pracowników. To efekt restrukturyzacji napędzanej rozwojem sztucznej inteligencji i automatyzacji procesów w firmie.

CrowdStrike, amerykańska firma specjalizująca się w cyberbezpieczeństwie, zapowiedziała redukcję około 500 miejsc pracy na całym świecie. Oznacza to zwolnienie aż 5% globalnej kadry. Decyzja wynika z konieczności dostosowania się do rosnącej roli sztucznej inteligencji w branży oraz optymalizacji kosztów i procesów.

Prezes CrowdStrike, George Kurtz, w liście do pracowników podkreślił, że firma znajduje się w punkcie zwrotnym, gdzie AI zmienia sposób działania całego sektora, zwiększając zagrożenia i oczekiwania klientów:

„Aby utrzymać konkurencyjność, musimy zmienić nasze podejście do pracy. Sztuczna inteligencja od dawna jest fundamentem naszej działalności i pozwala szybciej wdrażać innowacje.”

Zwolnienia nie obejmą wszystkich działów. CrowdStrike planuje nadal rekrutować do zespołów obsługi klienta i rozwoju produktów. Firma szacuje, że koszty związane z restrukturyzacją wyniosą do drugiego kwartału roku fiskalnego 2026 od 36 do 53 milionów dolarów. CrowdStrike zatrudnia obecnie około 10 tysięcy osób i dąży do osiągnięcia 10 miliardów dolarów rocznego przychodu.

Podobne działania podejmują także inne firmy technologiczne. Salesforce zwolniło ostatnio około 1000 osób, a Klarna zredukowała zatrudnienie o 22%, przekazując część zadań systemom AI. W samych tylko Niemczech, według badań Microsoftu, aż trzy czwarte firm planuje wdrożenie agentów AI jako cyfrowych pracowników.