Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Cyber Monday – czy w USA padnie rekord wydanych 12 miliardów dolarów? Jak będzie u nas?

Szacuje się, że w Cyber Poniedziałek, największy dzień zakupów online w USA, kupujący w tym kraju wydadzą od 12 do 12,4 miliarda dolarów. Oczekuje się, że znaczna część tych wydatków, około 4 miliardów dolarów, zostanie zrealizowana między godziną 18:00 a 23:00 EST, czyli przez klientów robiących zakupy w ostatniej chwili. 

Według wstępnych szacunków Adobe Digital Insights, wydatki online w Cyber Poniedziałek przekroczą 12 miliardów dolarów, co będzie rekordem, ponieważ łowcy przecen łapią okazje na takie przedmioty, jak lalki Barbie, zestawy Lego, słuchawki i inteligentne zegarki.

Jak podaje Reuters, w ostatecznym rozrachunku oznaczałoby to wzrost o 9,7% w porównaniu z 11,3 miliardami dolarów wydanymi w zeszłym roku tego dnia.

Sprzedawcy detaliczni namawiają zmęczonych inflacją klientów w USA do otwarcia portfeli w Cyber Monday za pomocą powiadomień push, wiadomości tekstowych i reklam przesyłanych strumieniowo wideo, reklamujących mocno przecenione kosmetyki, elektronikę, zabawki, odzież i inne produkty.

Według Adobe Analytics, który śledzi dane za pośrednictwem usługi Adobe Experience Cloud dla platform handlu elektronicznego, wydaje się, że te działania przyniosły skutek – według stanu na godzinę 18:00 czasu wschodniego (23:00 GMT) amerykańscy kupujący wydali w Internecie 8,3 miliarda dolarów. Według danych firmy oczekuje się, że rekordowa liczba klientów, którzy chcą zrobić zakupy świąteczne ze względu na cenę, w ramach Cyber Poniedziałku skorzysta z usług „kup teraz, zapłać później”, aby odciążyć swoje portfele.

Według firmy analitycznej Criteo, która śledzi sprzedaż ponad 700 marek i sprzedawców detalicznych w Stanach Zjednoczonych, klienci polują na okazje od godziny 12:00 w poniedziałek, a transakcje przeprowadzane w ciągu pierwszych 12 godzin dnia przekraczają kwotę transakcji zrealizowanych w tym samym okresie w 2022 r.

Amazon rozpoczął promocję Cyber Monday już w sobotę, obejmującą rabaty do 46% na niektóre urządzenia kuchenne Instant Pot, 37% zniżki na niektóre blendery Vitamix i 35% zniżki na urządzenia Amazon. Pragnący zdobycia udziału w rynku Walmart obniżył ceny w niedzielny wieczór, przyłączając się do trendu wczesnych obniżek sprzedawców detalicznych w główne dni zakupowe. W poniedziałek Walmart zwiększył rabaty na niektóre ubrania do 60%, w porównaniu z 50% oferowanymi w Czarny Piątek.

*

Jak do listopadowych promocji Black Friday i Cyber Monday podchodzą Polacy? Chociaż jako konsumenci jesteśmy coraz bardziej świadomi istnienia tych dni w kalendarzu, to wciąż wydaje się, że nie reagujemy na nie tak histerycznie jak Amerykanie.

„Chociaż ostatni piątek listopada jako dzień rekordowych rabatów na start przedświątecznych zakupów zagościł w Polsce stosunkowo niedawno, dla 88% osób ta tradycja jest już znana. W ubiegłym roku świadomość dotyczącą Black Friday i Cyber Monday deklarowało 86% ankietowanych. Co ciekawe, wiemy, na czym polegają te specjalne dni, ale… nie do końca potrafimy je umiejscowić w czasie. 35% respondentów przyznaje, że nie wie, kiedy wypada Black Friday” – podaje PAYBACK na swojej stronie.

Wiemy zatem, że coś dzwoni, ale nie do końca gdzie (czy może raczej: kiedy). Niemniej świadomość tego, że istnieją Black Friday i Cyber Monday rośnie z roku na rok.

Motywacje zakupowe w Polsce zapewne są podobne jak w Stanach Zjednoczonych, a zatem wciąż sprawdzamy opłacalność ofert w kontekście inflacji i próbujemy w tych dniach zakupić świąteczne prezenty. To dwie główne motywacje, jeśli chodzi o tak zwane „polowanie na okazje”.

Jak podsumowuje businessinsider.com.pl, na tle Europy wyróżniamy się nieco innymi preferencjami, jeśli chodzi o wybierane kategorie zakupowe w Black Friday. Interesują nas odzież (41%), elektronika (33%) oraz kategorie prezentowe, w tym zdrowie i uroda (24%), książki (18%) oraz zabawki (17%).

Foxconn zainwestuje 1,5 miliarda dolarów w Indiach, by wzmocnić produkcję poza Chinami