Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Cyfrowa Polska na Forum Ekonomicznym o zabójczym parapodatku czyli o opłacie reprograficznej, o rynku e-commerce i cyberbezpieczeństwie.

Wyzwania na rynku e-commerce, bezpieczeństwo cyfrowe w związku z wojną na Ukrainie, inwestycje w rozwój cyfrowy, a także cyfrowa kultura i pojawiający się w tym kontekście pomysł rozszerzenia opłaty reprograficznej – to główne tematy dyskusji z udziałem przedstawicieli Cyfrowej Polski podczas kolejnej edycji Forum Ekonomicznego, które odbyło się w dniach 6-8 września w Karpaczu.

Związek Cyfrowa Polska na miejscu reprezentował prezes Cyfrowej Polski Michał Kanownik oraz Jacek Łęgiewicz, Członek Zarządu organizacji. W Forum uczestniczyli także przedstawiciele firm członkowskich, w tym Lenovo, Amazon oraz Google, którzy rozmawiali o ważnych z punktu widzenia cyfrowej gospodarki tematach.

 

Przeciwko opłacie reprograficznej

6 września w Salonie „Rzeczpospolitej” prezes Cyfrowej Polski debatował o regulacjach związanych z cyfrową kulturą. Głównym tematem była kwestia ustawy o artystach zawodowych, która zakłada rozszerzenie opłaty reprograficznej na kolejne urządzenia elektroniczne. Z tak pozyskanych środków resort kultury chce finansować m.in. emerytury twórców.

 

– Zgadzamy się z samą ideę ustawy: wydajny system emerytalny dla artystów jest niezmiernie ważne i konieczne. Jednak tworzenie go na podstawie opłaty reprograficznej to nie dobra droga. Przeciwko temu protestujemy – mówił Michał Kanownik.

 

Jak przekonywał nowe regulacje uderzą bezpośrednio w konsumentów. Zabić mogą również polski sektor dystrybucji, którym trudniej będzie konkurować z zachodnią konkurencją.

 

– Producenci i dystrybutorzy nie mogą wziąć na siebie nowej opłaty reprograficznej. Nie pozwolą im na to ich marże, które dziś są w wysokości 0,5 – 2 proc. Nie da się zatem odprowadzić ponad 100 mln zł z opłaty od sprzedaży przynoszącej np. 12 mln zysku, a do tego doprowadzi planowana regulacja – wskazywał prezes Cyfrowej Polski.

 

Uszczelniać rynek e-commerce

Z kolei 7 września przedstawiciel Związku rozmawiał o nowych wyzwaniach na rynku e-commerce. Jak przekonywał Michał Kanownik, znaczenie tego sektora rośnie, szczególnie w kontekście firm MŚP.

 

– To dla nich szansa rozwojowa i możliwość pozyskania nowych rynków zbytu. W tym procesie dużą rolę spełniają platformy sprzedażowe, które łączą klientów z dostawcami – mówił Michał Kanownik.

 

Zwrócił jednak przy tym uwagę na potrzebę regulacji unijnego i krajowego rynku w tym zakresie tak, aby utrudniać wchodzenie na europejski rynek platform e-commerce z krajów trzecich. ­– System ten musi być szczelny także pod względem podatkowym. Jednak ważne jest, aby tego rynku nadmiernie nie przeregulować – stwierdził Michał Kanownik dodając, że rynek e-commerce wciąż mierzy się z problemem nieuczciwych sprzedawców.

 

– Mamy też problem z podróbkami. Regulator musi utrudnić tego typu praktyki. Presja na platformy sprzedażowe na kontrolowanie tego, co sprzedaje będzie rosła – powiedział prezes Cyfrowej Polski.

 

Inwestycje w polskie cyberbezpieczeństwo

Podczas Forum w Karpaczu w ramach „Forum Bezpieczeństwa”, strefy zbudowanej przez Cyfryzację KPRM, rozmawiano również o cyfrowym bezpieczeństwie w kontekście wojny na Ukrainie. Michał Kanownik zwracał uwagę na potrzebę zwiększenia wydatków nie tylko na narzędzia, które pomagają w zwiększanie cyberbezpieczeństwa, ale także inwestowania w wiedzę w tym zakresie i budowanie świadomości zagrożeń w całym społeczeństwie. Prezes Cyfrowej Polski zauważył również, że w Polsce już działają firmy, które mogą zapewniać rozwiązania z zakresu cyberbezpieczeństwa.

 

– Powinniśmy je wspierać. One są gotowe nie tylko wdrażać je w naszym kraju, ale również budować globalne partnerstwa – mówił podczas debaty w Karpaczu.

 

IT Champions 2022 – Prestiżowe nagrody branżowe, wydawnictwa IT Reseller zostały wręczone! Na gali gościła czołówka branży IT!