Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Cyfrowa Polska tworzy Komitet ds. Sztucznej Inteligencji. Eksperci będą wspierać rozwój firm na rynku AI

Czy jesteśmy gotowi czerpać zyski z rosnącego rynku technologii opartych o rozwiązania sztucznej inteligencji? Aby pomóc Polsce i firmom działającym w naszym kraju zwiększyć konkurencyjność w tej niezwykle dynamicznej branży i zadbać o jej zrównoważony rozwój, Związek Cyfrowa Polska powołał w ramach swoich struktur Komitet ds. Sztucznej Inteligencji.

Według badań IDC, w 2026 roku wartość światowego rynku usług opartych na AI ma wynieść aż 900 miliardów dolarów. Ale – jak zauważa prezes Cyfrowej Polski Michał Kanownik – w kolejce do zysków ustawia się już liczna konkurencja.

 

Nie ulega wątpliwości, że liderami rozwiązań sztucznej inteligencji są dziś duże ośrodki technologiczne w Stanach Zjednoczonych czy Chinach. Niestety, Unia Europejska nie zajmuje dziś czołowej pozycji w wyścigu technologicznym w tym obszarze. To jednak nie znaczy, że nie możemy, i że nie powinniśmy, walczyć o swoje miejsce. Firmy działające we Wspólnocie i w naszym kraju mają także uznanych specjalistów, know-how i spory potencjał – twierdzi prezes Cyfrowej Polski.

 

Powołany właśnie przez Związek Cyfrowa Polska Komitet ds. Sztucznej Inteligencji ma wspierać zrównoważony rozwój tej technologii w naszym kraju i Unii Europejskiej, a także pomóc firmom korzystania z jej benefitów w swojej działalności. W jaki sposób?

 

Unijne regulacje prawne jednym z tematów dyskusji

Eksperci wchodzący w skład zespołu planują zająć się projektami i inicjatywami, które ułatwią tworzenie innowacji opartych o AI oraz pozyskiwanie na nie środków finansowych. Będą również wspierać edukację i rozwój kadr w związku z wpływem sztucznej inteligencji na rynek pracy, np. poprzez dostarczanie wysokiej jakości szkoleń z zakresu AI.

 

Z pewnością w najbliższych latach zauważymy pojawianie się nowych zawodów i znacznie zwiększony popyt na specjalistów z zakresu zaawansowanych technologii. Dlatego musimy, jako branża, działać na rzecz odpowiedniej edukacji w tej dziedzinie. Tylko w ten sposób możemy nabyć odporność na dynamiczne zmiany rynku pracy – twierdzi Michał Kanownik.

 

Komitet pomoże również tworzyć i opiniować regulacje dotyczące AI, powstające zarówno na szczeblu unijnym, jak i krajowym. Jak przypomina ekspert Cyfrowej Polski, Unia Europejska jest pierwszym na świecie podmiotem, który chce ująć temat sztucznej inteligencji w ramach jednego rozporządzenia. A to z kolei budzi obawy i rodzi liczne pytania: jak regulować sztuczną inteligencję, by z jednej strony odpowiedzialnie podchodzić do pojawiających się wyzwań, a z drugiej – aby nie przeregulować rynku, doprowadzając do jego zadławienia. Komitet Cyfrowej Polski będzie również działać na rzecz promocji polskich firm i rozwiązań opartych na AI na arenie międzynarodowej.

 

Szczegółowe prace nowego gremium zaplanowano do końca 2024 roku.

Szykuje się wielkie starcie o rynek tanich składanych smartfonów