Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Cyfrowa transformacja w handlu detalicznym – nowe technologie znacznie ułatwiają obsługę klienta.

Sprzedawcy detaliczni funkcjonują w coraz bardziej skomplikowanej i szybko zmieniającej się rzeczywistości przez co są zmuszeni błyskawicznie reagować na zmieniające się zachowania oraz oczekiwania klientów. Tradycyjny sposób sprzedaży, oparty na kontakcie z klientem tylko i wyłącznie w sklepie stacjonarnym nie jest odpowiedzią na potrzeby konsumentów. Jednak z badań Brother wynika, że nie wszystkie procesy zostały jeszcze zdigitalizowane – dwie trzecie (66%) przedsiębiorców informuje o istnieniu licznych manualnych oraz powolnych procesów, które można zautomatyzować, np. archiwizację dokumentów przyjęcia towaru oraz aktualizację metek i etykiet z cenami. Jednocześnie ponad połowa (57%) małych i średnich przedsiębiorstw handlu detalicznego twierdzi, że niepotrzebnie traci czas na zadania administracyjne, takie jak zbieranie danych, identyfikacja i archiwizacja. Są to procesy, które można zautomatyzować dzięki inteligentnym rozwiązaniom w miejscu pracy. Bez wprowadzenia tego typu rozwiązań aż połowa (51%) respondentów twierdzi, że często powiela swoje zadania w wielu niekompatybilnych ze sobą systemach.

Ze względu na pokolenie „chcę mieć to teraz” i rosnącą konkurencję, od sprzedawców detalicznych oczekuje się, że zagwarantują swoim klientom szybką i bezproblemową obsługę wielokanałową (omnichannel). Nie jest zaskoczeniem, że trzecim najważniejszym celem dla małych i średnich przedsiębiorstw z branży detalicznej, zaraz po wzroście przychodów i wydajności, jest inwestycja w technologie, które pomagają w rozwiązaniu problemów i automatyzacji uciążliwych zadań.

 

Od czasu narodzin e-commerce handel detaliczny uległ wielu zmianom. Nowe technologie to nowe możliwości – ale jednocześnie wyzwania, zwłaszcza w zakresie bezpieczeństwa. Coraz więcej danych konsumenta jest przechowywanych w Internecie, dlatego sprzedawcy, którzy nie wprowadzą odpowiednich praktyk w tym zakresie ryzykują utratę klientów. Brak odpowiednich zabezpieczeń może również skutkować wysoką karą w ramach RODO” – komentuje Katarzyna Idzkiewicz, Senior Marketing Coordinator w firmie Brother Polska. Nowe technologie, bezpieczeństwo, zrównoważony rozwój i druk prowadzą do jednego celu, jakim jest sukces biznesowy

 

Myśląc o barierach, które spowalniają rozwój biznesów z sektora MŚP, aż 69% detalistów wskazuje powielanie pracy w różnych systemach, które jest ich zdaniem marnowaniem czasu. Dodatkowo więcej niż połowa ankietowanych przedsiębiorców (66%) jako wyzwanie postrzega osiąganie zrównoważonego rozwoju organizacji w sposób efektywny kosztowo.

Chcąc sprostać rosnącym wymaganiom klientów, przedsiębiorcy sięgają po nowe technologie, aby usprawnić działalność i pozostać konkurencyjnym na rynku. Z raportu Brother wynika, że prawie dwie trzecie (62%) europejskich firm handlowych twierdzi, że ich procesy biznesowe zmieniają formę na cyfrową. Warto zauważyć, że w najbliższym czasie elektroniczny obieg dokumentów stanie się jeszcze ważniejszy, ponieważ umożliwi to digitalizację wielu fizycznych dokumentów, takich jak dowody dostawy i przyjęcia towaru, jednocześnie skracając czas ich weryfikacji. Zautomatyzowana identyfikacja i archiwizacja skanów i wydruków to główne obszary, w które 65% przedsiębiorstw handlu detalicznego z sektora MŚP już zainwestowało lub zamierza to zrobić w ciągu najbliższych trzech lat. Technologia rozpoznawania znaków i automatycznego skanowania jest kolejnym krokiem ułatwiającym i podnoszącym jakość obsługi klienta, w którą zainwestowało już 53% respondentów z sektora MŚP.

W ciągu najbliższych trzech lat coraz więcej małych i średnich przedsiębiorstw handlu detalicznego będzie inwestować w nowe technologie, aby pozostać konkurencyjnymi. Ręczne skanowanie, edytowanie i archiwizowanie dokumentów odchodzi do lamusa. Wraz z rozwojem miejsca pracy, zaawansowani cyfrowo sprzedawcy jedynie skanują, a resztą procesów zajmują się wielofunkcyjne urządzenia, które nie tylko pozwolą usprawnić serie procesów, ale również pomogą poprawić doświadczenia zakupowe klientów oraz komfort pracy zatrudnionych.

 

„Działamy, aby nasi partnerzy mogli spokojnie, stabilnie rosnąć i budować swoją ofertę” – podkreśla Maciej Kamiński, Dyrektor Samsung Memory w Polsce i regionie CEE.