Cyfrowa zmiana oparta na wiedzy w czasie nieprzewidywalnych wyzwań! Za nami Microsoft Tech Talks Summit 2020, największa cyfrowa konferencja technologiczna w Polsce.

4 tysiące uczestników zgromadziła największa cyfrowa konferencja technologiczna w Polsce – Microsoft Tech Talks Summit. Aż 45 sesji, 11 ścieżek w czterech obszarach tematycznych, w ciągu jednego dnia prezentujących ekspercką wiedzę, najlepsze praktyki oraz konkretne scenariusze wprowadzania innowacyjnych zmian w dynamicznym środowisku biznesowym dla specjalistów IT. Microsoft Tech Talks stał się także okazją do pokazania przykładów firm, które z dnia na dzień wdrożyły rozwiązania technologiczne, żeby pomóc klientom w nowej codzienności. Doskonałym przykładem jest tutaj firma Żabka – największa sieć spożywcza w Europie Środkowo-Wschodniej z 6000 sklepami.

 

Cyfrowa zmiana oparta na wiedzy

Na rynku zmieniającym się w tak nieprzewidywalny i dynamiczny sposób jest ogromny głód wiedzy z obszaru najnowszych technologii takich jak sztuczna inteligencja, rzeczywistość mieszana, cyfrowe bliźnięta czy komputery kwantowe. To technologie, które będą transformować świat, wszystkie branże, organizacje i sposób w jaki pracujemy i żyjemy, to silnik naszej przyszłości. Polska ma ogromny potencjał w rozwoju innowacji, ponieważ to właśnie tutaj znajduje się obecnie 25% deweloperów z całego regionu CEE.

 

„Rola technologicznych ekspertów stała się teraz ważniejsza niż kiedykolwiek, ponieważ 2 lata transformacji cyfrowej wydarzyły się w 2 miesiące” – podkreślił Satya Nadella, Microsoft CEO podczas dorocznej konferencji BUILD w maju 2020. „Widzimy jak krytyczna stała się technologia we wszystkich 3 fazach obecnego kryzysu – od odpowiedzi na nagłe potrzeby, poprzez odbudowę, aż po ponowne wyobrażenie sobie świata idącego naprzód” – dodał Nadella.

 

 

screenshot from the online conference - person presenting

 

Mark Loughran, dyrektor generalny Microsoft w Polsce podkreślił, że „dotarliśmy do momentu, kiedy te najnowsze technologie zmieniają się z niesamowitą prędkością. Sztuczna Inteligencja kilka lat temu była jeszcze teorią, teraz dzięki potężnej mocy obliczeniowej, za pomocą jednego kliknięcia jest dostępna dla każdego na świecie. Naszą misją tu w Polsce jest wspieranie wszystkich mieszkańców oraz przedsiębiorstw, aby mogli swobodnie konkurować na arenie międzynarodowej”.

 

screenshots from the conference

 

„To więcej niż tylko słowa – to realne zobowiązanie firmy będącej na polskim rynku od niemal 30 lat. Firmy, która właśnie ogłosiła kompleksowy plan inwestycyjny o wartości 1 miliarda dolarów polegający na zbudowaniu potężnego regionu data center w Polsce oraz przeszkoleniu 150 000 ludzi w obszarze umiejętności chmurowych” – dodał Mark Loughran.

 

Jak podkreślił gość specjalny konferencji – Jean-Philippe Courtois, EVP and President of Microsoft Global Sales, Marketing & Operations: “jedną ze stałych rzeczy w Microsoft jest nasze zobowiązanie wobec klientów, osób takich jak wy. Bardzo inspirujące jest dla mnie, w jaki sposób nasi partnerzy ze wszystkich branż na całym świecie zaprzęgli technologię do działań, aby jak najlepiej nawigować i poruszać się w tych bardzo trudnych okolicznościach. Nie jest moją rolą, aby przewidywać przyszłość. To o czym chcę mówić, to jak razem możemy sprawić, aby była ona możliwa – bardziej elastyczna, wiarygodna i zrównoważona”.

 

snapshot online conference - a person presenting

 

Człowiek przed technologią

Microsoft Tech Talks stał się także areną do dyskusji na temat talentów oraz istoty bycia liderem w czasach, które są pełne nieprzewidywalnych wyzwań. O cechach, które w parze z technologią potrafią pomóc zareagować szybko i efektywnie mówił Martin Reeves, Dyrektor BCG Henderson Institute. „Prawdziwa wartość przywództwa ujawnia się w momentach kryzysu. Istotą tego jest skupienie umysłu na oderwaniu się od kryzysu, przejściu do odbudowy, aż do momentu, w którym przeciwności losu stają się szansą” – stwierdził Martin Reeves.

 

Człowiek – talent – technologia. To przepis na innowacyjność, która w trudnych i zmieniających się okolicznościach pozwala uzyskać równowagę i motywuje do działania całą organizację.

 

Polska w cyfrowym centrum

Microsoft od lat jest zaangażowany w rozwój Polskiej Doliny Cyfrowej, u której podstaw leży zwiększanie umiejętności cyfrowych oraz kompetencji na styku biznesu i technologii. Tylko w Polsce firma współpracuje na tym polu z ponad 6000 partnerami, którzy budują kompetencje, własność intelektualną i usługi, bazując na chmurowej platformie Microsoft. Z ich rozwiązań korzystają nie tylko firmy działające w Polsce, ale także organizacje z innych krajów lub międzynarodowe. Dzięki rozwiązaniom chmurowym polscy deweloperzy mogę eksportować swoją wiedzę w każdy zakątek globu, fizycznie pozostając w Polsce.

 

„Polska jest niezwykłym krajem, który ma szansę stać się cyfrowym sercem Europy. Ilość talentu informatycznego, dobrze prosperująca społeczność startupowa i szybka transformacja istniejących firm są kluczowymi wskaźnikami, że Polska Dolina Cyfrowa staje się rzeczywistością.” – powiedział Jean-Philippe Courtois.

 

screenshot form the online conference - person presenting

 

Zaproszony specjalnie na Microsoft Tech Talks Philippe Rogge, President, Microsoft Central and Eastern Europe przyznał, że „ze swoimi silnymi tradycjami w obszarze edukacji z zakresu inżynierii, technologii czy matematyki i ponad 2 milionami profesjonalnych programistów, Europa Środkowo-Wschodnia to największy po Stanach Zjednoczonych i Indiach region, jeżeli chodzi o kompetencje cyfrowe programistów na świecie. To właśnie ten region jest w idealnej pozycji, aby stać się światowym cyfrowym centrum jutra. Jednak patrząc na dynamikę zmian, nikt nie może polegać na raz zdobytych kompetencjach. Naszym zadaniem jako Microsoft jest umożliwiać wszystkim ciągłe podnoszenie cyfrowych kompetencji. W przeprowadzonym w tym regionie Europy przez Microsoft badaniu 96% pracowników powiedziało, że czują silną motywację, aby doskonalić swoje umiejętności, aby móc osiągać sukcesy zawodowe w przyszłości. Jest to szansa nie tylko ciągłego rozwoju dla ekspertów z obszaru technologii, ale również możliwość eksportu swojej wiedzy globalnie bez opuszczania kraju zamieszkania. Równie ważnym komponentem zmiany obok kompetencji jest kultura, ponieważ sama technologia i umiejętności to za mało. Jakiekolwiek zmiany liderzy chcą przeprowadzić w swojej organizacji, wszystko zaczyna się od kultury organizacyjnej, którą firma kultywuje. Czas cyfrowej transformacji to jednocześnie moment na zmiany w kulturze organizacji. Kultura ciągłego uczenia się jest tutaj kluczowa.”

 

Szybka reakcja biznesu na kryzys

W trakcie konferencji zostały także pokazane przykłady konkretnych firm, które zareagowały błyskawicznie i zastosowały rozwiązania technologiczne, aby jak najlepiej pomóc swoim klientom w nowych, szybko zmieniających się czasach.

 

Doskonałym przykładem jest działająca w Polsce największa sieć spożywcza w Europie Środkowo-Wschodniej z 6000 sklepami – Żabka. Firma opracowała aplikację obsługiwaną przez sztuczną inteligencję, aby zapewnić swoim klientom lepszy i bardziej spersonalizowany dostęp do usług, jednocześnie pomagając firmie lepiej planować i zarządzać zlokalizowanymi ofertami produktów. Dzięki trzem milionom użytkowników korzystających z tej platformy, Żabka była w stanie znacznie przyspieszyć rozwój dwóch nowych rozwiązań cyfrowych po wdrożeniu obostrzeń w trakcie pandemii. Pierwszym z nich była funkcja „kliknij i odbierz”, umożliwiająca klientom robienie zakupów online i zbieranie ich w sklepie. Drugim jest usługa dostaw do domu, dopasowująca klientów do najbliższego punktu sprzedaży Żabki i dająca im dostęp do najbardziej aktualnych stanów produktów na podstawie tego, co było dostępne w danym sklepie. Wykorzystując innowację, którą firma zdążyła już zrealizować, Żabka była w stanie wprowadzić kolejne rozwiązania cyfrowe, które pozwoliły ludziom bezpiecznie robić zakupy podczas pandemii, a także mieć zupełnie nowy sposób robienia zakupów w przyszłości dostosowany do stylu życia ich klienci.

 

Innym przykładem jest polski operator telemedycyny Telemedico, który dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji jest w stanie realizować 90% porad w trybie online. Sztuczna Inteligencja natychmiast kieruje pacjentów do lekarzy najbardziej odpowiednich do ich problemu. Tylko w marcu, który był pierwszym miesiącem pandemii w Europie, konsultacje online Telemedico potroiły się do 100 000.

 

Trzy chmury transformacji biznesu

Wydarzenie Microsoft Tech Talks Summit skoncentrowane było na wiedzy dotyczącej trzech chmur firmy Microsoft – Azure, Microsoft 365 oraz Dynamics 365.

 

  • Ścieżka poświęcona Microsoft Azure miała za zadanie wskazać rolę zaawansowanej analityki danych i sztucznej inteligencji oraz tego, jak oparte o tę technologię narzędzia mogą wspierać firmy w ich codziennej działalności i planowaniu ruchów na przyszłość.
  • Sesje poświęcone Dynamics 365 krążyły wokół zagadnień związanych z zarządzaniem relacjami z klientem w dobie social distancing, a także przyniosły odpowiedzi na pytania o sprawną digitalizację procesów zarządczych przedsiębiorstw i konieczność szybkiej reakcji na nowe potrzeby. Wszystko to w oparciu o platformę no-code/low-code – czyli środowisko tworzenia rozwiązań IT, które nie wymaga specjalistycznej wiedzy programistycznej.
  • Blok Microsoft 365 oddał do dyspozycji słuchających pokaźną dawkę wiedzy z zakresu bezpiecznej pracy zdalnej, efektywnej zmiany w organizacjach oraz budowania scenariuszy biznesowych w oparciu o środowisko Microsoft Teams.

 

Osoby, które są zainteresowane konferencją Microsoft Tech Talks Summit mogą skorzystać z możliwości oglądania na żądanie pod TYM LINKIEM.

 

https://itreseller.pl/itrnewboston-consulting-group-przedstawilo-swoj-ranking-najbardziej-innowacyjnych-firm-na-swiecie-najwyzszy-wzrost-pozycji-zanotowalo-huawei/